Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frederique1

3 feb 2010
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, zoals ik al eens eerder heb aangegeven is het voor mij anders/makkelijker omdat ik niet al kindje verloren heb. Ik kan me goed voorstellen dat het voor jullie anders voelt en het ook niets meer uitmaakt wat artsen zeggen.
    Inderdaad 37 weken nu. Ik was er dinsdag nog van overtuigd dat hij er nu zo uit zou vallen, maar ineens denk ik (en hoop ik) dat ik de uitgerekende datum haal.

Nogmaals: jullie horen het wanneer hij er is en succes de komende maanden, probeer ook nog te genieten van het zwanger zijn enzo.

2. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    over sex gesproken: ik durf het niet meer hoor. Sinds ik weet dat ik zwanger ben, doen we het niet meer. Vooral nu na de cerclage ben ik bang. Ook in bad gaan, of zwemmen durf ik niet meer uit angst voor infectie....

3. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    Misschien dat het voor ons idd anders is. Maar ik denk dat je de uitgerekende datum wel kan halen hoor! Een vriendin van mij is 2 jaar geleden bevallen met 41 weken terwijl de cerclage er met 36weken uit is gehaald. Tevens is ze ingeleid omdat ze erg bang was maar anders had de baby er misschien wel tot 42 weken in blijven zitten. Iig heel veel succes met de bevalling en je kleintje en laat ons weten hoe het is gegaan:)

En genieten doe ik wel hoor, daarom heb ik ook al kleertjes gekocht.;)

4. Frederique1

3 feb 2010
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    oja, sex en zwemmen mocht ik zeker niet met de cerclage.
    Ook hebben ze geen metingen meer verricht omdat ze het gebied daar volkomen met rust wilden laten. Met een cerclage valt er verder toch niets meer te doen, dus wat is de waarde dan nog van een meting.
    Ik voel nog helemaal niets dus denk idd ook wel dat ik de 40 weken haal

5. Isolde

Isolde Actief lid

9 dec 2008
    211
    0
    0
    rotterdam eo
    Bij mij hebben ze ook nooit geen metingen meer verricht, mede omwat Frederique ook al aangaf. Dat ze het met rust willen laten, mijn gyn heeft het wel een aantal keer gedaan maar dat was dan echt op mijn eigen verzoek om me gerust te stellen maar verder zien ze geloof ik ook niet echt het nut ervan in als er een cerclage omheen zit. Zolang je geen klachten heb gaan ze ervan uit dat er niets uit kan!!!

Frederique, het zou idd goed kunnen dat je het nog gewoon tot de 40 weken uitloopt hoor. Ik had ook een shirodkar (ook op de OK verwijderd) daarna flinke weeen en 3 cm ontsluiting maar er gebeurde verder niets. Mocht dus na 2 dagen gewoon naar huis en mijn oudste kwam spontaan met 38w2d en de jongste werd ingeleid met 38w3d. Je weet het dus maar nooit!
    Overigens werd mijn cerclage verwijderd met 34 weken, daar is nog wel flinke discussie over geweest (gyn onderling) maar mijn gyn was van mening dat mijn cerclage te hoog zat op het moment dat ik weeen zou krijgen en hij moest er dan nog af!!!
    Zo zie je maar dat ze er allemaal een andere mening op na houden!

Jenifer wat fijn dat de funneling weer weg is! Hele opluchting lijkt me zo!

6. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    " Zolang je geen klachten heb gaan ze ervan uit dat er niets uit kan!!!"

en dat is het hem nou juist bij mij. In mijn vorige zwangerschap kreeg ik ondanks de noodcerclage toch ontsluiting. Waar ik dus niks van heb gevoeld. En omdat mijn baarmoederhals ging ontsluiten stond de cerclage op knappen waardoor ze het heel moeilijk konden verwijderen. Ook dat heb ik niet gevoelt. Het verwijderen dan weer wel. En omdat mijn vliezen al gebroken waren kon de navelstreng ook nog naar buiten zakken. Ineens voelde ik iets bungelen tussen mijn benen. De cerclage werd verwijdert omdat ik dus aan het ontsluiten was en mijn baarmoedermond erdoor kon scheuren.

Ik ga dinsdag eens even vragen hoe dat dan zit. Want af en toe begin ik aan mijn eigen verhaal te twijfelen.

Vergeet ik helemaal te vertellen dat ik nu langer zwanger ben dan in mijn vorige zwangerschappen. En voelt het alsof ik in een nieuwe fase zit. Ik voel de baby echt goed bewegen nu. Ik geniet echt van die momenten. Ik heb geloof ik soms last van nesteldrang maar kan niet zoveel doen nu behalve een lijst maken met dingen die gedaan moeten worden. Ook is mijn buik nu echt goed zichtbaar. Omdat ik nog mijn jas aan heb zie je nog niks maar zodra het wat warmer word loop ik trots zonder jas met mijn buikje rond:) Die overigens geen buikje maar BUIK is haha. Dat belooft nog wat!!!

Ik ga ervan door, ff mijn kids ophalen.

7. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Hey hallo dames,

Jenifer, moet jij dinsdag ook weer op controle? Ik ook.
    Ik loop bij de gyn onder controle, maar heb ook nog sociale controle's bij mijn vk. Die weten mijn verleden ook, en vind het fijn om nog eens in de zoveel tijd even langs te gaan.

Verder heb ik nog een rare vraag. Nou ja, raar.. Als ik mijn utrogestan inbreng, heb ik het idee dat ik aan het einde van mijn vingertop iets voel..?? Een draad ofzo? kan dat?
    Dinsdag anders maar eens even vragen.

8. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    Volgens mij zou het best wel kunnen. Ik heb het wel vaker gelezen. Daarom heb ik liever de injecties want het lijkt me heel raar om dat te voelen.

Ik heb dinsdag weer een controle ja. Ik ga alleen naar de gyn. Misschien dat ik na het verwijderen van de cerclage naar de vk van het ziekenhuis ga. Maar dat weet ik nu nog niet zeker.

9. Isolde

Isolde Actief lid

9 dec 2008
    211
    0
    0
    rotterdam eo
    Dat klopt ook wel, ik had dat namelijk zelf ook. Mijn vliezen zijn spontaan gebroken (bij de tweeling dan) en kreeg weeen. Wat ik meer bedoelde te zeggen is dat zolang je verder geen klachten heb ze er niet vanuit gaan dat er iets mis is. Als het echt niet goed gaat moet je dat gewoon merken. Bij mij is ie ook als een gek verwijderd omdat ze bang waren dat mn bmm door zou scheuren dus het kan idd wel.
    En ja je kan idd je cerlage voelen, heb ik ook een keer gehad. Ik als een idioot naar het ziekenhuis omdat ik bang was dat de boel aan
    het verzakken was maar goed was dus normaal.....:D

Hoe is het verder met iedereen, lekker aan het genieten van het prachtige weer?? Wij gaan vanavond maar eens de bbq voor de eerste keer van dit jaar aansteken.....mmmmm

10. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik wil ook bbq-en!! Ik denk dat ik dat vanavond ga doen. Heb er wel zin in. En het weer is heerlijk, maar het word geloof ik met koninginnedag al minder en daarna ook. Hopelijk word het dan weer snel beter.

Verder gaat alles oke hier. Gister weer een controle gehad en er was toch funneling te zien. Maar zoals de gyn het uitlegt probeer ik me geen zorgen te maken. Mijn baarmoederhals is nog steeds 3 cm en dat is netjes. Als hij drukt op mijn buik dan word de funneling niet groter en dat is ook belangrijk. Maar toch mag ik de komende weken elke week op controle komen. Ik ben zondag 22 weken dus nog een paar weekjes en dan ben ik wat geruster.

Verder heb ik last van mijn bekken. Ik ga maandag naar de fysio want ik ga dit niet nog 18 weken trekken. Het doet erg veel zeer bij mijn linkerbil. En dingen als lopen en aankleden en trap lopen doet echt pijn. Hopelijk gaat het met de fysio wat beter.

Hoe is het met de andere dames???

Groetjes

11. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Ik heb gister op controle geweest en alles was goed. Hij kon zien dat mijn bmh nog mooit dicht zat.
    Ik had mijn gyn verteld dat ik de draadjes voel met het inbrengen van de Utrogestan, hij zei dat kan, want dat is het uiteinde van de hechting. Ik hoefde die tabletten niet zo diep erin te duwen zei hij hahahahaha...

jenifer: ik krijg 1 juni mijn 20 weken echo, ook een G1 (geo 1 noemde het het). wat is jou ervaring daarmee? Zie je dan echt meer ofzo?

En neem je nog genoeg rust?

12. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb nu voor het eerst zo een echo gehad. Mijn vorige 2 zwangerschappen eindigden net voor die echo. En toen ik zwanger was van mijn zoon had je dat nog niet. Ik kreeg mijn zoon in maart 2005 en volgens mij is de 20weken echo er vanaf 2006.

Maar mijn ervaring is heel positief. Ik denk niet dat je meer ziet maar dat ze wat uitgebreider kijken. Ze hebben alles heel goed bekeken. En ook heel uitgebreid. Ze begon bij het hartje en daarna de hersentjes, maagje, blaasje, darmen, navelstreng, armen, beentjes, mondje, neusje, ogen. Misschien ben ik nog iets vergeten. En ondanks mijn speklaagje kon ze het prima zien. Daarna nog het hoofdje, buikje en bovenbeentje gemeten en dat kwam overeen met de zwangerschapsduur. Mijn babyboy woog ong 300gram. Ze keek nog even snel naar de bmh en dat zag er goed uit. Dit duurde denk ik 30 minuten. Ook zag ze een vleesboom waar ik al van wist. Maar ze zag dat die gegroeid was (van 1bij2 naar 3bij4 cm) en toen moest ze gaan overleggen met haar collega's en dat duurde maar en duurde maar. Eindstand kwam ze terug en bleek het geen consequenties te hebben op de zwangerschap. Gelukkig maar, want door al het wachten was ik behoorlijk in de stress geschoten.

Ik zou als ik jou was dan voortaan de tabletten minder diep erin doen. Maar wel fijn dat alles er goed uit ziet.

Ik neem nog wel mijn rust hoor. Ik probeer toch wel wat dingetjes te doen maar ik lig ook nog wel veel op de bank, zoals nu.

Maar ik ga snel mijn kids ophalen en ze moeten ook nog vandaag broer/zus foto maken want de schoolfotograaf is er vandaag. daarna heeft mijn zoontje nog een partijtje om 2 uur. Dus heb ik een rustig middagje met mijn dochter.

Groetjes

13. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    jenifer: hoe is het met je? Nog op controle geweest?

14. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik moet morgen weer op controle.En jij?

15. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    hoe was de controle? Ik hoef de 18e pas...

16. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    Goed! Mijn kids waren mee en die hebben de baby ook gezien. Er werd uitgebreid aan hun verteld waar het beentje, armpje en ruggetje zat enzo. Dat was wel leuk. Alleen het meten van de bmh lukte niet omdat het niet goed zichtbaar was op de echo. Het kon zijn dat de bmh iets naar achteren was gaan liggen. Dus ik gelijk weer in de stress. Toen heeft de gyn met een speculum gekeken en alles was nog dicht en hij zag de cerlage zitten en dat zag er goed uit. Ook leek mijn bmh nog even lang. Na 26 weken word er geen cervixmeting meer gedaan tenzij ik klachten heb. En tussen de 34 en 36 weken gaat de cerclage eruit.

Ik mag nog 3 weken wekelijks komen en daarna als alles stabiel blijft ga ik weer om de week op controle. Al een paar dagen voelde het alsof de baby dwars lag en op de echo bleek het ook zo te zijn. Hij ligt met zijn hoofdje rechts en billen links. Maar hij heeft nog genoeg tijd en ruimte om zijn kontje te keren haha. Maar toch denk ik dat dit zijn favoriete positie is.

Verder voel ik me best goed.

Hoe is het verder met jou? Voel je de baby al of is het nog te vroeg daarvoor?

17. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    fijn dat alles weer goed is!
    Ik heb soms t idee dat ik wel wat voel, maar dat is maar heel sporadisch en twijfel vaak of t ons kindje wel is hahahahaha.

18. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    Het zou best kunnen hoor, ik voel de baby al vanaf 13 weken. En dat was ook sporadisch. Vanaf 16 weken begon ik hem beter te voelen. Dus misschien is het toch je baby die je voelt:)

19. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Heb zojuist toch maar mijn controle omgezet. ga nu 11 mei (dinsdag) ipv die dinsdag daarna (18e). Vindt 2 weken ertussen wel lang genoeg. Ik wordt steeds zenuwachtiger......

20. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik begrijp heel goed dat zenuwachtig bent en dan is 3 weken ook zo lang he. Het is nu een spannende periode en misschien als je volgende week gaat dat je dan wat gerustgesteld bent. Ze hebben er echt wel begrip voor.

Ik ga weer in bed liggen want ik heb gister bij de braderie wat gegeten en sinds vanmorgen ben ik ziek als een hond. Ik denk dat het voedselvergiftiging is:(

Deel Deze Pagina