Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Hoi meiden!

Zo weer bijgekomen van een ochtendje ziekenhuis.
    Ik was op tijd op de verloskamers, maar het was echt megadruk, dus heb wel koffie gedronken, maar mijn collega´s niet echt gesproken.
    Wel zag ik tantetietie op het bord staan, maar buiten ´verwijderen cerclage´ stond er geen extra informatie.
    Maar ik heb het vermoeden dat ze niet bevallen is, aangezien ze niet op een echte verloskamer lag, maar meer op een onderzoekskamer en....we zijn elkaar tegengekomen tantetietie!!
    Ik weet niet of je mij ook gezien hebt, maar toen jij de poli op kwam lopen, kwam je iemand in de rolstoel tegen, dat was ik!

Maar vertel, hoe is het verwijderen gegaan en hoe gaat het nu met je?

Celle, dat is inderdaad het verhaal van ons allemaal hier, het plotseling bevallen zonder voortekenen en zoals al eerder gezegd werd, kan je ontsluiting krijgen in een dag zonder iets te voelen.
    Daarom zou ik het noooooit meer zonder cerclage proberen.
    Ook ik deel de mening van mamavan3boefjes dat ik 'liever' met 14 weken afscheid moet nemen, dan nog een keer mee moet maken wat ik vorig jaar mee heb gemaakt.

Claire, maakt helemaal niets uit hoor, we zijn ook met zovelen hier, dan lopen de verhalen wel eens door elkaar.
    Jij alweer bijna 33 weken, wauw! Voor mij klinkt dat als snel gegaan, maar zo voelt dat nooit bij jezelf he!
    Heb je al een evt ontslagdatum gehoord?

Mamavan3boefjes, heerlijk dat het einde in zicht komt!
    Succes morgen op controle.

Hier was de controle vanochtend weer perfect, bmh 3.9 cm, dicht en geen funneling.
    Maar helaas ligt ons eigenwijsje inderdaad weer in volkomen stuit.

Dank je voor jullie reacties op de foto's, ze zijn echt goed gelukt!

Ben blij dat ik de mijlpaal van 28 weken ook gehaald heb en nu snel op naar de 30 weken!!!

2. mamavansam2010

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Jente, dat over die visolie heb ik ook nog nooit gehoord. Ik weet alleen dat het gewoon heel gezond is en dat het heel goed is voor de ontwikkeling van de hersentjes.
    Ik heb het zowel deze zwangerschap als de vorige keer vanaf het begin gebruikt en gebruik het nu nog.

3. mamavansam2010

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Mamavansam - 28 jan (14w+4d)-...-25 juli 2011
    Jente - 31 jan ( 14w+1d)- ...- 31 juli 2011
    Aichaatje- 17 Maart 11-Augustus-13 September 2011
    Gummibeertje - 15 april 11 (13w3d) - ... - 18 oktober 2011

4. mamavansam2010

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Ik heb het rijtje meteen even in volgorde van datum gezet.

5. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik zal mij er - als bewijs dat een cerclage prima kan werken - ook nog even bijzetten:

Naam - cerclage in - cerclage uit - bevalling / uitgerekend

MamaMaya - 30 sept 2010 (12w+4) - 15 maart 2011 (36w+2) - 21 maart 2011 (37w+1)

6. beppiebaldee

13 feb 2011
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, ik mag niet mee doen met het lijstje, heb natuurlijk geen cerclage omdat mijn gynaecoloog die niet wilde zetten omdat ik pas met 32 weken beviel. Voor de meiden die nu denken: wat doet zij dan hier bij dit topic (ha ha ha) ben blijven plakken toen ik de cerclage graag wilde en dat beviel me wel;)

Jente, visolie, altijd goed!!!

Mamavansam, 28 weken, zeker een mijlpaal!! Een bmh van 3,9, daar ben ik jaloers op met 1,1!!! Top!! Net je foto's gezien, echt mooi.

Gummi, jij schreef laatst dat je met dezelfde vragen zat als ik, welke vragen zijn ook op jou van toepassing??

Liefs Claire

7. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    inderdaad mooie bmh mamavansam

clair je blijft even welkom hoor :)een vraagje stel dat je cerclage wel had gehad had dit dan nu wel kunnen helpen of zegt gyne er niks van????

staat er bij iem van die visolie dat niet in bijsluiter??? nu ja neem het ook vanbegin en heb ergens gelezen best ook nemen tijdens bortsvoeding

gr

8. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Celle, helaas...welkom hier! Fijn dat je weer zwanger bent, maar zo erg dat je een kindje hebt moeten verliezen. Ik sluit me ook aan bij de anderen. Misschien dat jouw gyn zich nog baseert op de theorie dat bmh-insufficiëntie pas officieel gesteld kan worden als je het 2 x mee hebt gemaakt, terwijl het zetten van een cerclage een relatief eenvoudige ingreep is, met weinig risico.

Mamavansam, fijn dat je controle weer goed is en grappig dat je tante tietie in real life hebt gezien.

Weet niet meer wie het zei, maar vandaag bij de bakker kreeg ik de vraag of ik er al bijna was. Ik "jahaa", maar werd er gelachen en gezegd dat alles relatief is met een uitgerekende datum half juli. Maar voor mij voelt het alsof ik al een enorm lange weg heb afgelegd, met daarnaast de overtuiging dat ik in juni en niet in juli zal gaan bevallen.

Jente, ik werk binnen de psychiatrie en van visolie wordt gezegd dat het goed zou kunnen werken voor de ontwikkeling van de hersenen, met name de aandacht/concentratie. Maar de kids die echt ADHD hebben, zijn toch meer geholpen met medicatie. Daarnaast moet je echt de duurdere vorm van visolie nemen voor goed resultaat. Een vet visje per week is verre weg het beste wat je zou kunnen doen ;) ...geloof trouwens niet dat het een vroeggeboorte had kunnen voorkomen.

Claire, vind het gezellig hoor dat je mee komt kletsen. En wat fijn dat je al bijna 34 weken hebt behaald!!!

Het lijstje:

Tijm - 3 jan 2011 (13w+1d) - ca. 20 juni - 11 juli 2011

9. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog ter aanvulling. Vette vis schijnt ook heel goed te werken tegen een postnatale depressie. Laten we hopen dat niemand van ons daar terecht komt...maar voor het geval dat....

10. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Het lijstje:

Tijm - 3 jan 2011 (13w+1d) - ca. 20 juni - 11 juli 2011
    Berte - 8 Maart 11 (12w) - ... - 20 September 2011

Wij eten nu één keer per week een kabeljauw burger, heerlijk met ovenfrietjes en komkommersalade.

Als ik naar alle dingen kijk die je mag eten en die je niet mag eten vind ik dat een hele puzzel gecombineert met alles wat ik nog maar lust. Gelukkig is vis gezond :)

11. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    ovenfrietjes: zet je die echt in de oven?? proeven die hetzelfde?? nog nooit gegeten

12. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ovenfrietjes kun je in de oven bakken, ze smaken iets anders dan normale frietjes, maar wel lekker.

Wij hebben geen frituurpan en de friet van de frietzaak lust ik nu niet, te veel zout.

13. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    geweldig ik lust die van de frituur nu niet omdat ik ze te vettig vind, krijg ze ook niet binnen :)

14. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Wij eten 1 keer per week vis! Tijdens de zwangerschap van Yara heeeel veel vis gegeten en ze is slim hoor ;) hihihi
    Ik maak patatjes zelf van aardappels en frituur ze in plantaardige olie!

15. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Supernieuws MamavanSam !

Wel Claire, alles van GHB. Ik heb toen ook te veel bloed verloren, maar ben gelukkig nooit naar de OK moeten gaan. Heb er eigenlijk nooit info van gekregen, heb dit gewoon later in een verslag te lezen gekregen !! Als ik niet zo'n stiekeme lezer was, zou ik het nu nog niet weten...

Dat lijstje is trouwens echt een goed idee, gemakkelijk voor het overzicht want we zijn ondertussen met best wel een hoop ladies bijeen eh ! :)

Ik eet nooit vis en heb er nog niet over nagedacht dat er misschien zo'n pillekes bestaan... Misschien toch ook eens over nadenken.

16. beppiebaldee

13 feb 2011
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gummi, ben je ook gbs (groep b streptokokken) drager?

17. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yeps. 'Dankzij' die bacterie kwam ik niet in aanmerking voor een noodcerclage. Ik kreeg de maandagnamiddag nog een flinke dosis antibiotica, maar desondanks was 's morgens 8u deze al meer dan verviervoudigd en had ik acht cm ontsluiting... De dokters waren toen heel eerlijk dat er bijna geen kans meer was op een herstel al kon het in principe nog. Mocht ik niet uit mezelf opeens tien centimeter opening gehad hebben (en nog altijd geen echte superweeen !), hadden ze sowieso iets moeten doen omdat het voor mij te gevaarlijk werd.

18. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rotlichaam !!!

19. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Celle,

ik wil niemand angst aanjagen, maar hier een blogje van iemand die door een infectie bij de cerclage haar kindje verloren is. Wat ik zo bijzonder vind is dat ze bij haar volgende zwangerschappen toch weer voor een cerclage gekozen heeft.

20. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Gummibeertje,

dat die stomme bacterie ervoor gezorgd heeft dat N*& L* nog minder kansen hadden :(.

Dat rotlichaam snap ik helemaal, heb ik ook heel vaak gedacht en denk ik soms nog steeds.

Na het breken van mijn vliezen ten gevolge van de mislukte noodcerclage hebben ze uiteindelijk voor mijn veiligheid moeten beslissen na drie dagen de bevalling in te leiden :(. Ik kreeg met de dag meer koorts. Ik weet dat mijn dochter zonder vruchtwater met 20 weken al kansloos was, maar ik heb me nog heel vaak afgevraagd wat er gebeurt zou zijn als ik niet die infecties opgelopen had.

Deel Deze Pagina