Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juno77

Juno77 Actief lid

18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames

Ik ben al een hele tijd niet meer op het forum actief (druk met de kids!), maar ik lees nog steeds een paar keer in de week jullie verhalen mee. Fijn dat het bij iedereen nog steeds allemaal goed gaat. Ik zal mijn naam ook in het lijstje zetten als opsteker voor jullie dat het met een cerclage inderdaad ook goed kan aflopen.

Het lijstje:

Naam - cerclage in - cerclage uit - bevalling / uitgerekend

Juno77 - 27 juli 2010 (13w+2d) - 5 januari 2011 (36w+3d) -
    5 januari 2011 (36w3d)
    MamaMaya - 30 sept 2010 (12w+4) - 15 maart 2011 (36w+2) -
    21 maart 2011 (37w+1)
    Tijm - 3 jan 2011 (13w+1d) - ca. 20 juni - 11 juli 2011
    Mamavansam - 28 jan (14w+4d)-...-25 juli 2011
    Jente - 31 jan ( 14w+1d)- ...- 31 juli 2011
    Aichaatje- 17 Maart 11-Augustus-13 September 2011
    Berte - 8 Maart 11 (12w) - ... - 20 September 2011
    Gummibeertje - 15 april 11 (13w3d) - ... - 18 oktober 2011

Mijn bevalling begon spontaan waardoor de cerclage meteen verwijderd moest worden en ben dus op dezelfde dag bevallen.

Succes meiden met jullie zwangerschappen!

2. Juno77

Juno77 Actief lid

18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook GBS-drager en heb tijdens de bevalling antibiotica gekregen. Mijn gyn vertelde dat het nooit bewezen is dat deze bacterie vroeggeboortes veroorzaakt. Hij zei dat veel vrouwen draagster zijn van deze bacterie en dat de meeste ''gewoon'' op tijd bevallen. Bij mijn vorige drie zwangerschappen was ik ook totaal onbekend met deze bacterie. Ik ben er in ieder geval nooit op getest, totdat ik bij mijn laatste zwangerschap wat klachten had (ik dacht zelf aan een blaasonsteking ) en bleek dat ik ook draagster was. Ik ben meteen als een gek gaan googlen (Moet je eigenlijk ook niet doen, maar ja wie doet dat niet tegenwoordig. Je bent toch al zo onzeker.) maar werd niet echt blij van al die info. Gelukkig kon mijn gyn me wel geruststellen, maar het bleef toch wel borrelen in mijn achterhoofd.

3. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    het woord rotlichaam ja dat heb ik ook al vaak gedachte n me schuldig voelen ik heb een gezond kindje laten gaan. ok met mijn verstand weet ik wel is mijn fout niet maar mijn hart dat duidelijk maken dat is nog iets anders

ik heb net naar gyne gebeld en de dingen die nu op wisser zaten mogen er zitten want die verweren zich tegen slechte bacterien

gr

4. tante tietie

11 okt 2010
    21
    0
    1
    Vrouw
    Mijn hartje Mason
    Den haag centrum
    Hallo dames,,

Allemaal heel erg bedankt voor jullie succes wensen die jullie stuurden voor het verwijderen van mijn cerclage gister..

Nou hij is gister morgen verwijderd en het was binnen een 10 minuten gedaan het was even onprettig maar dat is meer de eendenbek die niet fijn is, nog een beetje gefriemel gevoeld dat was ook niet het fijnste maar gelukkig was dat snel voor bij..
    Nadien hebben ze nog een ctg gemaakt om te kijken hoe mijn buiken waren en het indje mar dat was ook gewoon prima..
    Voor zover ik weet ook nog geen ontsluiting..
    Dus het is nu afwachten geblazen... Spannend....
    Me mannetje zit nog in mijn buik hij is nog niet van plan om te komen..

Ik houd jullie op de hoogte en lees natuurlijk met jullie mee..

Heel veel liefs Tante tietie

5. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed nieuws Jente !

Leuk dat je het lijstje aangevuld hebt Juno, heel dit forum is in feite een grote opsteker ! Super !

Inderdaad Berte :( De vraag 'wat als...' kan u trouwens zot maken eh. Terwijl het niets oplevert, want het neemt de zaken niet terug. Ach ja. Sebiet eens dat blogje lezen.

Fijn om te lezen dat alles zo vlot gegaan is Tante Tietie !!!! Spannende dagen nu !!!!!

Hier ook spannend, maar niet op een geheel prettige manier: deze avond voor de allereerste keer controle van de cerclage. Ben toch wat zenuwachtig. Stel u voor dat ze zeggen dat hij precies niet goed gepakt heeft ofzo. Ik begin mij weer vanalles in mijne kop te halen terwijl het meeste waarschijnlijk dikke onzin is. *Zucht*

6. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Lieve gummibeertje, het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar daar hoef je je echt niet druk om te maken. Op het moment dat ze de cerclage plaatsen kijken ze meteen of deze goed zit. Dus dan zou je het dan al gehoord hebben!
    Maar natuurlijk is het ontzettend spannend. Heel veel succes vanavond!

Tantetietie, fijn dat het goed gegaan is. Hopelijk blijft je mannetje nog een paar dagen zitten, zodat je na die 37 weken hem meteen mee naar huis kan nemen. Spannend joh!
    Enne, heb je mij ook gezien of niet?

Ook hier is dat gevoel herkenbaar... Wat als ik geen infectie had gehad, dan was de noodcerclage misschien gelukt en was Sam nu 3 maanden oud geweest.
    Heb ook een paar keer in een emotionele bui geroepen dat mijn vriend maar een andere vrouw moest gaan zoeken, want kindjes krijgen met mij zal niet makkelijk zijn.

Ik zat gister trouwens in de rolstoel te wachten toen mijn vriendin die meeging naar de controle haar auto aan het parkeren was. En toen zag ik een vrouw in de rolstoel uit het ziekenhuis komen met op haar schoot een maxicose met een lief klein babytje....oww daar kan ik zo over dagdromen, over dat moment, kan echt niet meer wachten!!!

Berte, dat verhaal ga ik maar niet lezen, word op het moment overal onzeker van.

Tijm, ontzettend herkenbaar. Iedereen roept dat ik nog zo´n lange weg te gaan heb, maar zo voelt het helemaal niet voor mij. Natuurlijk kan ik niet wachten tot de cerclage eruit gaat, maar ik heb echt het gevoel dat ik de moeilijkste en langste periode gehad heb. Ik lig nu al 14 weken op bed en moet er nog max 6, want na de 34 weken gaat het bed eruit.
    En dat we nu af en toe iets leuks kunnen gaan doen, maakt deze weken ook makkelijker, toch?!

7. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Ow, en Jente, goed nieuws!!

8. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

mag ik even klagen
    voel me heel raar
    korte versie van het verhaal: men broer en schoonzus hebben zoontje van 6 was 'ongelukje ' op haar 17de ( lees geen pil nemen en mijn broer dat niet vertellen) nu goed wij hier thuis altijd meegeholpen ook financieel

nu zet haar zus net op mijn facebook ' leuk wordt je tante en mama op 2 maand tijd . twee meisjes bij in de familie' eerst heb ik hier gewoon een half uur naar zitten staren

bel ik mama: die was op de markt die was haar bomma tegen gekomen zelfde verhaal leuk he je krijgt nog kleinkind bij

mijn mama en ik zitten hier nu echt wat ?????????????????? ze hebben maar huis met twee slaapkamers , ze zijn beide pas afgekickt

heb mijn broer gebeld die beweerd dat ze pas twee maand ver is en dat niemand iets mocht weten en dat hij geen tweede wou maar dat ze weer achter zen rug met de pil gestopt is

maar hare kant weet het wel

en hoe moet ik me voelen??? ik weet niet, ergens zelfs bang wat als mijn weer fout gaat en haar weer goed?????? weet het is ni mooi zo denken maar voel het zo wel , ben zo raar in mijn hoofd

sorry voo het gezaag

9. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thx mamavanSam !!! Stiekem hoop ik ook een beetje dat ze gaan zeggen dat m'n baarmoederhals van al dat rusten een stuk langer geworden is. Meting een paar dagen voor de cerclage gaf aan dat hij 2.9 was. De professor zijn reactie was dat niet iedereen vrouw een evenlange baarmoederhals heeft en dat dit niet noodzakelijk iets slecht hoeft te betekenen. Nu, ik had toch wel graag liever wat meer marge gehad. Wat zou het tof zijn om straks te horen dat alles snor zitten en dat hij nu opeens vier centimeter zou zijn ? Ik gun mezelf lange douches en ga zeer regelmatig uit bed voor een plasje, maar voor de rest hou ik mij echt zeer kalm.
    Die blog stelt eigenlijk niet zoveel voor. Allee, ik bedoel, niet veel slechts. De infectie is bijna direct opgetreden na het plaatsen, samen met weeen. Bij haar tweede én derde plaatsing wist ze dat het snor zat, blijkbaar zou de eerste week een kritieke en veelzeggende week zijn. Die fase zijn we dus al lang voorbij, joepie :) Er is vooral goednieuwsshow te lezen.

Jente, ik snap je gedachten maar al te goed. Zo'n gedachten zou je als fatsoenlijke mensen niet mogen uitspreken, maar ik heb er ondertussen met nog al madammen over gesproken en bijna iedereen die iets heeft meegemaakt zoals ons (of miskraam,...) heeft ze. Voel je er zeker niet schuldig over. Toen ik net zwanger was heb ik een tijdje de verhalen meegelezen. Daar kan je week per week vrouwen volgen die even ver zwanger zijn als jij. Elke keer als er daar iemand afviel, was ik stiekem wat opgelucht. Zo van 'die heb ik toch maar weer mooi ingehaald si'. Erg eh, ik weet het. Precies alsof ik meer kans heb om het te halen omdat het bij een ander mislukt...heel rationeel is dat niet echt eh
    Maar goed dat dit hier een anoniem forum is ;)

10. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Gummibeertje, ik heb inmiddels al weer heel wat controles gehad sinds het krijgen van mijn cerclage, iedere keer zeggen ze dat de cerclage goed zit en iedere keer heb ik zoiets van eerst zien en dan geloven. Ik hoop dat we allemaal gaan zien dat onze baby gezond geboren wordt op een gezonde termijn.

In het uitgerekende lijstje zijn jij, ik en Aichaatje toch degenen bij wie de cerclage nog niet zijn nut bewezen heeft, maar als je naar de andere dames in het lijstje kijkt, zie je toch dat al die cerclages gewoon hun werk doen. Iedereen zit verder op een levensvatbare termijn en ik hoop dat iedereen voor ons gaat bewijzen dat de cerclage ze in ieder geval aan de 34 weken of verder gaat helpen. Wij doen dan weer hetzelfde voor de dames die na ons komen.

Veel succes met de controle vanavond, ik hoop dat je er wat extra baarmoederhals lengte bij mag krijgen, dat geeft mij altijd weer wat vertrouwen.

11. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Jente, 'leuk' voor je moeder dat ze nog eens oma mag worden. Het hart van je moeder is groot genoeg, jouw kleintje laat zich echt niet verdringen door je schoonzusje. Dit jaar krijgt je moeder er 2 mooie gezonde kleinkinderen bij.

Kinderen verdien je niet, die krijg je, hoe oneerlijk het ook is. Als kinderen krijgen eerlijk ging, hadden wij nu weer zorgeloos zwanger geweest en was onze grootste zorg hoe de oudste bengel(s) op het nieuwe broertje of zusje gaat/gaan reageren.

12. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Tante tietie jullie bengeltje maakt het wel spannend zeg. Hij wil vast lang genoeg blijven zitten zodat hij gelijk mee naar huis mag. Heel veel sterkte met de laatste loodjes.

13. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

dank je voor de reactie
    gummibeertje: ik denk hetzelfde vorige zwangerschap had ik dat ook oef toch iem anders met miskraam en niet ik ,erg ik weet het maar had dat ook

ik heb geen bang dat mijn kindje minder aandacht zou krijgen helemaal niet, mijn ouders maken geen onderscheid, heb meer bang wat als mijn weer fout gaat en ik hier dan een baby moet zien.

mama heeft net met haar gepraat ( deze morgen platte band dus papa haar gbracht naar werk, mama gaan halen en mama koste auto betaald :)) en wat blijkt
    ik wist alles, vraag me ni wat of hoe

maar na jente zijn overlijden zei ik tegen mama candy gaat een abortus laten doen, wat blijkt nu in okt was ze zwanger maar had ze zich opgegeven voor abortus omdat ze mij dit niet wou aan doen , maar is miskraam geworden ( waarom ik dit wist vraag het me niet) en nu zei mama nu ga je kindje toch houden he , en ze gaat het houden omdat ik verder ben in mijn zwangerschap, maar ze durfde niks te zeggen, omwille van mij. dus op zich wel lief heb haar nu dsms gestuurd met proficiat en dat ze mijn zwangerschapskleren maar moet komen halen heb er een heel deel waar ik niet meer in kan en zij is een mager, heb haar gestuurd dat ik alles lief vind, maar dat kindje heel welkom is en dat ze ook gerust over de miskraam mag komen praten als ze er nood aan heeft. en dat ze nu zwanger was had ik al door, borsten ware twee maten groten maar ik durfde haar ni te vragen of ze zo ne push up aan had :)

op zich ben er al over , ze zou een 2 maand zijn en heeft nu afspraak met gyne, ik hoop zelf stiekem op meisje zou leuk zijn twee kleine meisjes samen naar K3 :)

en mijn grootmoeder zegt beter een kindje bij dan eentje afgeven wat helemaal waar is, dus ben wel blij zolang alles goed blijft gaan bij mij en bij haar. en ieder kleinkind word hier rotverwend.

haar zoontje weet nog van niks ze had eens gepolst en stephen zei " jama men nichtje mag wenen da zie ik ni alle dagen, maar om hier nu een zusje te hebbe dat alle dagen weent nee dank u" ùmaar ze wil nog wat wachten omdat stephen zo veel heeft afgezien van mijn zoontje ook en ja door mij weten we nu het gaat niet altijd even simpel

gr

14. beppiebaldee

13 feb 2011
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamavansam, daar droom ik ook van, van mijn grote maxicosi moment!! En ik droom heel erg van na mijn bevalling zo'n bak naast mijn bed op mijn kamer met zo'n mopje erin.... al moet die van mij natuurlijk automatisch door de gbs 24/48 op de couveuse afdeling dus dat laatste komt niet uit...

Gummi, ik weet inmiddels een hoop over gbs maar natuurlijk niks over cerclages met gbs. Dat "rotlichaam" ken ik al te goed, ik heb én een korte cervix én gbs, blehhhhhhh. Ik weet wel dat ze tegen mij hebben gezegd dat gbs niet voor vroeggeboorte zorgt maar dat gbs urineweginfecties veroorzaakt én dat die weer voor vroeggeboorte kunnen zorgen. Bij mijn zoon weten ze nog steeds niet of het door de cervix kwam of door een infectie van de gbs.... wat ik ook zo'n teleurstellend iets vind is dat je antibiotica krijgt voor een urineweginfectie én zodra je klaar bent met die kuur, de gbs weer meteen nieuwe kan maken, pff....

Jente, ik herken het, ondanks dat mijn verhaal anders is herken ik dat je bang bent: oh, straks gaat het bij een ander weer van een leien dakje en misschien bij mij weer niet.... toen wij hoorden dat mijn zoontje een hersenbeschadiging had overgehouden aan de vroeggeboorte kon ik geen zwangeren, baby's of allemaal ouders met gezonde rondlopende kinderen meer zien. (En dan ben ik geen kindje verloren) ik vond dat heel héél zwaar. Steeds als er in onze omgeving weer een gezond kindje werd geboren of er weer een dreumes van 1,5 zijn eerste stapjes zette, kreeg ik een steek terwijl je natuurlijk tegelijkertijd niemand gunt wat je zelf mee maakt. Het zijn moeilijke, tegenstrijdige emoties. Het moeilijkst vond ik dat ik mijn zwangerschap heel serieus nam én niks deed wat gevaarlijk of slecht kon zijn terwijl sommigen om me heen alles aten wat ze afraden, rookten én sommigen zelf dronken. Én die van hun lopen allemaal zorgeloos rond en die van mij zit in een rolstoel, hoe werkt dat toch?! Meid, je bent er vroeg bij met alle voorzorgsmaatregelen en scherpe controles!! Positief denken, lekker nog meer rose bodykes kopen want jouw meid ligt straks lekker bij opa en oma naast haar nichtje!!
    Om je vraag van eerder te beantwoorden: mijn gynaecoloog zegt nog steeds dat een cerclage bij mij niet van toepassing was omdat ik toen gewoon de 32 weken gehaald heb en dat dat op zich een mooie termijn is, ze zegt dat dat meer voor vrouwen is die voor 25 weken bevallen. Ze wilde het risico niet nemen omdat ze vond dat de risico's niet opwegen tegen een bevalling met 32 weken.

15. beppiebaldee

13 feb 2011
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jente, lees net je laatste verhaal, mooi hoe dat gelopen is...

16. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    beppiebaldee: ok 32 weken is mooi maar 36 natuurlijk nog beter he , zeker als je meemaakt wat jij meemaakt met je zoontje he, hoe ver ben je nu een 32 zeker nee??

wel blij dat ik begrip vind hier, want vind mijn tegenstrijdige gevoelens niet allemaal mooi.

mijn papa is vooral blij :) hij heeft zo erg afgezien zei hij net nog van jente en nu twee erbij

gr

17. mamavan3boefjes

mamavan3boefjes Actief lid

22 jan 2011
    115
    0
    0
    Het lijstje:

Naam - cerclage in - cerclage uit - bevalling / uitgerekend

Juno77 - 27 juli 2010 (13w+2d) - 5 januari 2011 (36w+3d) -
    5 januari 2011 (36w3d)
    MamaMaya - 30 sept 2010 (12w+4) - 15 maart 2011 (36w+2) -
    21 maart 2011 (37w+1)
    Mamavandrieboefjes - 30 nov 2010 (14w+2d) - 15 mei 2011 - 5 juni 2011
    Tijm - 3 jan 2011 (13w+1d) - ca. 20 juni - 11 juli 2011
    Mamavansam - 28 jan (14w+4d)-...-25 juli 2011
    Jente - 31 jan ( 14w+1d)- ...- 31 juli 2011
    Aichaatje- 17 Maart 11-Augustus-13 September 2011
    Berte - 8 Maart 11 (12w) - ... - 20 September 2011
    Gummibeertje - 15 april 11 (13w3d) - ... - 18 oktober 2011

18. mamavan3boefjes

mamavan3boefjes Actief lid

22 jan 2011
    115
    0
    0
    ggrrrrr vergeet ik om te knippen en te plakken, had net een heel verhaal getypt.

Beppie, ik heb bij Femke twee weken (van 32-34) opgenomen gelegen met premature weeën en funneling... Ik heb het alleen gered met haar thuis doordat ze twee ochtenden en twee hele dagen in de week weg is. Mij ouders, schoonouders en zus passen iedere week op en ze slaapt 's middags nog 2-3 uur. Met veel tv kijken toen het nog slecht weer was, eten op de bank en zo min mogelijk lopen is het gelukkig gelukt!!!!!1

Jente ik heb idd ook ergens gelezen dat visoliecapsules de kans op een vroeggeboorte kunnen verkleinen, maar ik geloof er weinig van, zeker niet bij een cervixinsufficientie.
    Dat schuldgevoel is zo herkenbaar, tuurlijk weet ik dat ik er niks aan kan doen dat ik toen al bevallen ben van Sven, maar de film speelt zich nog regelmatig af, wat als ik... had ik dan toch niet...

Berte een kindje waar bij 20 wkn de vliezen breken maakt wel degelijk nog een kans hoor. Alleen moet je als moeder inderdaad geen infectie krijgen. Je krijgt je dochter er natuurlijk niet mee terug, maar misschien heb je er toch iets aan.

mamavansam wat heerlijk dat de controle goed was!!! En dat dagdromen, dat kan ik blijven doen over het moment dat je met je kleintje in de maxi cosi naar huis mag (de bevalling sla ik voor het gemak altijd maar over in mijn dagdromen ;)), en ik moet zeggen, het inderdaad een GEWELDIG moment!!!!!!

gummibeertje, heel veel succes op controle! Die gedachten zijn erg herkenbaar, alleen spreek je ze normaal gesproken niet uit, lang leve internet.

Ik ben vanmorgen op controle geweest, alles gelukkig nog goed. Hij heeft niet gekeken of alles nog dicht zit, daar doen we nu toch niks meer mee, dus was niet echt nodig. Ik moet me 15 mei om 10 uur melden op de afdeling, cerclage er uit, bij geen ontsluiting ctg en naar huis, als ik wel ontsluiting heb dan breekt hij gelijk mijn vliezen en ga ik bevallen. Ben helemaal blij met deze afspraak, ik geloof niet dat ik met ontsluiting naar huis zou durven, veel te bang dat het thuis doorzet zonder dat ik er veel van mee krijg en dan met persdrang de auto in....

19. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    leuk aftellen dan nog maar 12 dagen:)
    hoe voelt dat zo kunnen aftellen????

20. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    mamavan3boefjes Ze hebben bij mij ook nog geprobeerd mijn dochter te redden, maar ja, toen kreeg ik een infectie en daarnaast was er helemaal geen vruchtwater meer. Als ik maar een beetje vruchtwater had gehad en geen infecties dan was er een kans geweest, nu niet.

Deel Deze Pagina