Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leila, (helaas) welkom! Wat erg om te lezen dat je een zoontje bent verloren, maar fijn dat je terug zwanger bent en het eerder bij je dochtertje goed is gegaan met een cerclage. Kan me voorstellen dat het zwaar is om zonder hulp en twee rondlopende kids deze zwangerschap uit te dragen. Schrijf hier maar lekker van je af als het allemaal te veel wordt!!
    En herkenbaar, wit ondergoed, wit wc papier...vooral zonder die vervelende roze bloempjes er op ;)

Berte, gefeliciteerd!!! Fijn dat jij en babe helemaal zijn goed gekeurd!!!

Jente, poeh, heftig hoor!!! Kun je je gevoelens en gedachten bespreken met je ouders? En mag ik vragen waar je schoonzus aan verslaafd is?

Tulpje, zijn jullie er al over uit of jullie weer willen gaan proberen zwanger te worden van een tweede? Succes vrijdag bij het gesprek.

Hier lastige situatie gehad. Moest écht naar de kapper en tja, is maar klein stukje rijden en van zit naar zit positie. Vraagt de kapper of het m'n eerste kindje is...wist niet goed wat ik moest zeggen en maar gezegd dat het zo is:( Had nml. geen zin om m'n hele verhaal bij hem te gaan doen, en sowieso gaat het hem niks aan...maar ja, toen kreeg ik alle verhalen van z'n vrouw en hoe geweldig ze het wel niet vond om zwanger te zijn van allebei hun kids en blablablablabla...goed bedoeld hoor, maar m'n hoofd stond er niet naar.

2. leila82

leila82 Actief lid

22 apr 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bertje, Mijn zoontje is zwaar autistisch en heeft een behoorlijke ontwikkelingsachterstand.
    Hij is nu 5.5 maar zit geestelijk tussen de 1.5 en 2 jaar.
    Zijn vroeggeboorte en zuurstofgebrek zal daar wel een rol in hebben gespeeld.
    Gefeliciteerd met het goede nieuws.
    De 20 weken echo vond ik zelf de mooiste echo omdat het kindje dan zo goed in beeld komt.
    En toch weer een mijlpaal.
    Je bent nu zeker over de helft.

@Jente, Jaaaaaa wit wc papier.
    Mijn man had een keer wc papier gekocht waar rode bloemetjes op stonden.
    Schrok me wild elke keer.
    Nooit meer gedaan natuurlijk.
    Heb geen zwakke baarmoedermond maar een korte.
    Bij m'n zoontje gewoon het geluk gehad dat hij nog zo lang is blijven zitten.

@Gummibeertje, Maandverband en inlegkruisjes kunnen schimmelinfectie veroorzaken als je ze te vaak draagt en dat kan heel irritant zijn.

3. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    tijm ik snap u volledig. heb ook eens aan gyne en psycho gevraagd wat antwoord je op de vraag is het je eerste kindje. antwoorden met ja dan voel ik me schuldig tov mijn zoontje antwoorden met nee daar komen de vragen
    wat antwoorden jullie op die vraag???

mijn schoonzus en broer namen speed en weed, met speed zijn ze nu een drie maand ofzo gestopt en gewone sigarette roken ze keiveel want men neefke doet ze nu betalen als ze roken hij wil dat ze stoppen :) daarmee dit gevoel zullen jullie ookw el kennen : mensen die dus dingen 'verkeerd ' doen roken, drugs drinken gaat het vanzelf en wij letten op alles en wij moeten zoveel moeite doen. kenne jullie dat ook?????

gr

4. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    @Jente... ja daar loop ik ook heel vaak tegen op! Mijn schoonzusje rookt ook gewoon door... is nu 33wk..

5. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    ik heb zelf ook gerookt he en bij beide zwangerschappen gestopt, nu blijf ik wel stoppen hoor, maar zo na mijn zoontje hadf ik het wel weer effe nodig , maar ben dan gewoon weer gestopt. hoor me zeggen gewoon weet niet als het me zou lukken moest ik niet zwanger zijn.

6. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik breng driemaal daags zo'n bolleke utrogestan (progesteron) vaginaal in, das nogal smerigen brol zonder inlegkruisje of maandverband. Een schimmelinfectie is natuurlijk nog véél minder ! Hoe lossen de utrogestanladies dit 'probleem' op ? Gewoon laten...stromen?

Ik heb er ook al over nagedacht si Jente. Aangezien nu nog geen kat weet dat ik zwanger ben, heb ik de vraag natuurlijk nog niet in 't echt gekregen. Ik denk wel dat ik bondig zou antwoorden dat onze pruts een broer en zus heeft die de bevalling spijtig genoeg niet overleefd hebben. Dit heb ik sowieso al een paar keer moeten vertellen en merk dat er vaak niet op doorgevraagd wordt. Meestal zorgt het voor er ne rode kop en een stamelend 'oh sorry, dat wist ik niet'.

Ik krijg vooral de kriebels als ik op facebook zwangere vrouwen hoor klagen in hun titelke over de stomste dingen eerst. Niet meer in uw broeken kunnen....goh, mocht DAT onze enigste zorg zijn ladies.....

7. mamavan3boefjes

mamavan3boefjes Actief lid

22 jan 2011
    115
    0
    0
    Celle, ik heb geen slijmprop verloren, geen weeën, maar ineens veel bloedverlies en 6 cm ontsluiting... naar het zkh en gelijk aan de weeënremmers, pas een dag later (weet niet hoeveel ontsluiting ik toen had, is niet meer naar gekeken) kreeg ik weeën ondanks de weeënremmers, waarschijnlijk van de druk van de vliezen.

Leila welkom op het forum, ik heb deze keer ook veel meer last van mijn cerclage/buik dan de vorige keer. Valt vies tegen hè?! Wat zal je je vaak alleen voelen als je zo weinig bezoek/steun krijgt, maar veel hier lezen/schrijven, misschien dat dat een beetje helpt om de komende maanden door te komen.
    Wat zwaar dat je zoontje zo'n achterstand heeft! Red je dat wel thuis? Of gaat hij naar een speciale opvang?

gummibeertje ik heb bij Femke de slijmprop ook niet herinneren, maar ik ga er vanuit dat hij wel door de cerclage 'heen zakt'. Mijn vliezen braken terwijl de cerclage er nog in zat en dat gaf ook een kleine vloedgolf ;)
    Fijn dat je controle goed was, en dat je volgehouden hebt. Je komt er toch voor om te kijken of alles nog netjes dicht is? Enne ik zou net als al eerder geschreven jezelf niet vastpinnen op de lengte van je bmh. Bij mij is hij in de hele zwangerschap 2x gemeten denk ik. Zolang er nog een stuk(je) boven de cerclage te zien is en er geen funneling te zien is gaat het goed.

Jente je bent helemaal niet egoistisch, geloof dat dat eerder je schoonzus toekomt. Kan me voorstellen dat je je daar vreselijk druk om maakt, het is ook oneerlijk. Tuurlijk krijgt het ene kleinkind wel eens wat meer van opa en/of oma dan het andere, maar dit is wel erg drastisch.
    Op de vraag hoeveelste kindje dit is van ons antwoord ik meestal de waarheid, maar het is wel lastig. Ik antwoord meestal 3 en hoop vaak dat mensen dan maar niet verder vragen.
    Erg frustrerend, mensen die alles doen wat slecht is voor je kind en uiteindelijk met een gezond kind naar huis gaan :x

Gek om nu de dagen in plaats van de weken af te mogen tellen, maar het blijft traag gaan. Ik kan niet echt meer wachten tot ik die kleine in mijn armen heb!!!

Berte fijn dat de echo goed was!!!

8. tulpje85

tulpje85 Actief lid

6 apr 2011
    132
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wauw, wat is het hier druk! :D

Leila, helaas welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap. Hoop dat je pijn snel minder wordt! Je vertelde dat jouw gynaecoloog je geen bedrust voor heeft geschreven. Mag ik vragen welke leefregels je dan wel hebt gekregen?

Berte, wat fijn om te horen dat alles goed is! Alweer een mijlpaal!

Jente, dat herken ik helemaal. Ook ik heb alles laten staan wat niet goed zou zijn voor de beeb, heb foliumzuur en vitaminepillen geslikt... Voelt dan wel oneerlijk he?

Tijm, ik heb sinds een weekje weer het gevoel dat we klaar zijn voor een volgende zwangerschap. Ik hou jullie op de hoogte :D

9. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    die ultrageston, ik doe ook inlegkruisjes aan ( doe dit eig altijd aan al van as ik 10 jaar ben) ik neem s avonds een oraal en smorgens een vaginaal en dan komt er wel minder uit.

schimmelinfectie deze keer een keer gehad en vorige keer twee keer. ben daar zo al gevoelig aan ( allergish voor zeep, condooms,....)

10. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    oh ja da klagen : ik HAAT de zin, ja nu vind je het nog leuk maar tegen het einde ben je blij dat je van die buik enzo afbent nee ik hoop net dat te kunnen meemaken dat ik zo ver graak.

vraag slapen jullie veel??? ik vaak maar van 22u30 tot 24u kijk ik tv tot 7u en dan slaap ik nog effe tot 10 u als ik geen tv kijk val ik gewoon niet meer terug in slaap

11. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe merk je zo'n schimmelinfectie als eerste op ? Jeuk ?
    Kwestie dat ik voorbereid ben ;)

12. beppiebaldee

13 feb 2011
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vraagje voor mamavan3boefjes en mamavansam, er is een laatste urinekweek gedaan op de laatste dag van mijn antibiotica kuur en zelfs daar kwam een hele hoge kolonisatie gbs uit, heeft mijn kindje dan een grotere kans om besmet te raken en ziek te worden of zit m dat niet in de hoeveelheid? Ik krijg nu weer een nieuwe kuur. (Vreemd, ze weten nu niet of er een urineweginfectie zit en ik begreep dat je gbs niet weg krijgt met antibiotica) Alvast bedankt, Liefs Claire die heel bang is door die stomme gbs.

13. beppiebaldee

13 feb 2011
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gummi, schimmel kun je merken door jeuk, irritatie, veel afscheiding, andere kleur afscheiding en andere geur. Ik heb het ook weleens gehad dat ik het niet merkte maar dat de gynaecoloog het tegen kwam tijdens jaarlijkse controle (toen ik niet zwanger was).

14. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik val na middernacht in slaap, ik wacht meestal tot mijn vriend al slaapt en niet meer wroet :)
    Ik sta elke nacht wel drie a zes keer op voor naar de wc te gaan en val meestal niet direct terug in slaap. Van de moment dat m'n vriend uit bed is voor zich klaar te maken voor 't werk, kan ik wél drie uur aan een stuk doorslapen. Ik slaap denk ik véél lichter en word wakker van elk klein geluidje. Rond 11u 'eindigt' m'n rusteloos nacht :) Ik vind het ni erg zenne, zo is er al een flink deel van de dag door.

15. leila82

leila82 Actief lid

22 apr 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mammavan3boefjes, Mijn zoontje gaat naar een medisch kinderdagverblijf tijdens schooltijden.
    Hij heeft gelukkig geen gedragsproblemen, niet agressief of zo.
    Wel heeft hij nog overal hulp bij nodig.
    Hij is bv niet zindelijk en kan niet zelfstandig eten.
    Ook kleed hij zich wel honderd keer op een dag uit en aangezien het nu best fris is moet ik hem dus elke keer aankleden.
    Heb je nu minder last van de cerclage als in het begin toen hij pas was aangebracht?

@Tulpje, Het enige wat mij is verteld is dat ik de eerste 2 weken na de cerclage het rustig aan moet doen.
    Niet zwaar tillen en geen geslachtsgemeenschap.
    Als na de eerste controle alles in orde is zou ik gewoon de dingen mogen doen die ik altijd doe.
    Maar uit mijn eigen ervaringen en door wat ik gelezen heb doe ik wat volgens mij het beste is.

16. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Merci Claire, dat zit bij mij dus nog wel snor voorlopig :p
    Sinds m'n twee gulpjes vocht doe ik ook een vlugge geurtest als ik het niet vertrouw. En neeeeeeeeeeeeeeee, een smaaktest, zo ver ga ik niet hahahahahaha

17. tante tietie

11 okt 2010
    21
    0
    1
    Vrouw
    Mijn hartje Mason
    Den haag centrum
    @mamavansam2010 ben blij dat het snel was gedaan.. Maar heb jou niet gezien.. Heb jij mij wel gezien dan..?
    En ja denk dat ie nog wel even blijft zitten.. Ik ben wel heel bang voor het moment als het begint.. Maar ik laat het maar over me heen komen.

@berte ik denk ook dat ie graag meteen mee naar huis wilt.. Dat zou wel het mooiste zijn, dat alles zo goed verloopt. Nog 4 dagen dan ben ik al weer 37 weken en maandag weer controle.. Ben benieuwd.

@tijm we duimen voor een gezond kindje dat meteen met ons mee naar huis mag.. Maar hij maakt het wel spannend..

En trouwens hier nog steeds geen verandering alles nog rustig met de buik..

Liefs tante tietie

18. leila82

leila82 Actief lid

22 apr 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is het misschien een idee om op msn met elkaar te praten of om bv 1 email aan te maken waar we allemaal berichten op kunnen zetten en lezen?

19. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moet niet makkelijk zijn Leila.... :(

20. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    gummi: bij mij is die schimmelinfectie wat anders en gyne zei dat het vaker zo is bij zwangerschap
    dus ben je niet zwanger dan jeukt dat erg en als ik zwanger ben merk ik er niets van dan ziet gyne dat

gr

Deel Deze Pagina