Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind dit forum wel super Leila. Er is altijd wel iemand online hoor, véél leuker dan msn waar de afwezige ladies niet meer mee zouden zijn met het gesprek. Nee ? Of misschien bedoel je wat anders ? Ik vind dit forum alvast zeer overzichtelijk.

2. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    mm, dat zullen wel zeker met dat wisserke ook kunnen zien zekerst ? Ik mocht 'na twee dagen' bellen op vrijdag voor de uitslag. Dinsdag + twee dagen verder is voor mij nog wel altijd donderdag :-D

3. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    ik ben hier ook wel tevreden en zo als nu iedereen bijna online is leuk tijd gaat sneller :) dan moet ik niet tegen mezelf praten

4. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    yep op wisser zien ze dat ook gyne ziet het zo en dan pakt ze wisser en dan zijn we zeker he
    raar eig dat alles anders voelt of toch bij mij

ook blaasontsteking voel ik niet als ik zwanger ben

5. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch wel een beetje spannend binnenkort daarvoor belllen. kPeins toch dat ik stiekem donderdag al es ga proberen, wie weet zijn de resultaten binnen.

6. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    laat maar regelmatig eentje doen, ik zeg altijd beter eentje te veel :)
    ik laat mijn op donderdag nemen en dan heeft dat drie dagen nodig om te ( kan niet op woord komen) 'kweken' dus ik mag op maandag dan bellen. ze zetten dat op kweek. zoiets is het :)

7. leila82

leila82 Actief lid

22 apr 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja een gezamelijke email is inderdaad minder overzichtelijk.
    Alleen jammer dat dit een publiek forum is en iedereen kan meelezen.
    Moet er niet aan denken dat je bv over iemand klaagt en die persoon dat zou kunnen lezen.
    We delen toch vrij persoonlijke dingen hier.
    Is een wisser hetzelfde als een uitstrijkje?

8. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    goede vraag is dat hetzelfde?? denk van niet omdat ze bij mij een uitstrijkje toch alles zo wat openspanne ( om het zo maar te zeggen) en een wisser is precies een oorstaafje dat ze effe in en uit je vagina doen, zo is het toch bij mij.

ergens is dit toch wat anoniem, ik denk niet dat ik iem hiervan in het echt ken. en jente is de naam van mijn zoontje ik noem julie

9. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je maakt het zo anoniem eigenlijk als je zelf wilt eh. Ik noem ook ni in 't echt Gummibeertje (wat een verrassing :p). Nu ja, ik peins nu ook ni dat veel van mijn vrienden per ongeluk op deze site verzeild zouden raken... Ze weten nu al nauwelijks wat een cerclage is, laat staan dat ze erover zouden internetten.

Ah, misschien bedoelde den dokter twee dagen wachten en dan belt ge maar den derden dag. Zo'n kweekje heeft inderdaad gewoon tijd nodig. Zal maar wat geduld hebben :)

10. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Net even met de Doc gebeld voor afspraak van morgen! Als de beep er goed voor ligt morgen 4D Ook cerclage controle etc.. Morgenmiddag nog even tijd bevestigen ;)

11. Celle

Celle Actief lid

1 mei 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen! Zoveel bij te lezen :) bedankt voor de reacties!
    Ikzelf had enkele dagen als last. Weet niet goed hoe te omschrijven, ik had last in mijn buik maar wist niet wat. Voelde dit sinds maandag. Om woensdag moest ik bij gyn gaan, volgens haar waren het buikspieren die uitzetten. Later op de avond de slijmprop verloren. Naar gyn gebeld, volgens haar was dit normaal, ze had de slijmen zelfs voelen zitten tijdens onderzoek... Om 4u 's nachts eerste keer wakker van pijn, verder geslapen, om 6u toch nr ziekenhuis vertrokken en om 7u07 was ik al bevallen. Wanneer de ontsluiting juist begonnen is weet ik dus niet... Wat ik wel weet is dat ik veel sneller nr zh had moeten gaan, meer nr mijn gevoel luisteren... Verwijt ik mezelf nog elke dag. Ter info: heb nu gyn die bevalling heeft gedaan, niet degene van onderzoek.
    Ben hierjuist geweest, heb nog gevraagd achter cerclage. Volgens haar rust en utrogestan voldoende. Ze heeft zo al verschillende vrouwen tot goed einde gebracht. Bmh was nu 3,69, dus heel goed volgens haar... Als ik sneller dan om de 2 weken wil komen om te meten moet ik gewoon maar bellen. Op 12 weken opnieuw starten met utrogestan (binnen 2 weken dus). Op 20 weken platliggen... 3/4 van de dag al liggend doorbrengen, moet hier niet zeggen dat da niet leuk is, maar alles voor goede zaak! Als ik maar een gezond kindje heb binnen hopelijk 30 weken...
    Groetjes!!!! Xx

12. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes Aicha !!!!

Celle, nu je het zegt, ik had toch ook al iets door zenne. Allee, het waren harde buiken vooral en daarvoor had ik dat totaal niet. Ik maakte mij geen zorgen omdat ik gewoon dacht dat dit eigenlijk best wel normaal was. Mja.
    Ben héél blij om te lezen dat je binnenkort terug met den utrogestan moogt beginnen. Ik heb gisteren trouwens ook opgebiecht dat ik op eigen initiatief met magnesium begonnen was en de twee gynaecologen reageerden direct met een 'zeer goed !'.

13. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    @Leila, je oudste zoon heeft dus niet alleen zijn broertje moeten verliezen, maar ook een gedeelte van zijn gezondheid, wat is die baarmoederhals insufficiëntie toch een rot aandoening.

14. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik gebruik de utrogestan altijd 's avonds, dan een paar keer per nacht het licht aan om te controleren dat die plakkerige afscheiding geen bloed is, ik heb ook veel moeite om door te slapen 's nachts. Inlegkruisjes gebruik ik niet, ik vind maandverband al een noodzakelijk kwaad.

Ik denk niet dat mensen mij zullen herkennen aan mijn posts hier, maar ik probeer niets op te schrijven wat ik niet in het echt tegen iemand zou durven vertellen. Daar bedoel ik ook de andere topics op dit forum mee.

En tja, het geklaag van andere zwangeren. Een paar dagen geleden was er iemand die bij 'Onderzoeken en echo's' het topic 'help !!!' plaatste en het enige wat er aan de hand was, was dat ze het geslacht van haar baby wil weten. Ik heb me echt zo in moeten houden. Andere moeders in die rubriek maken zich zorgen over hartafwijkingen, chromosoomafwijkingen en nog meer zaken waar ik hoop niet mee te maken te krijgen. Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk mag ze een post maken om mensen mee te laten raden naar het geslacht van haar baby, maar om daar dan de titel 'help !!!' voor te gebruiken vond ik echt lomp.

15. beppiebaldee

13 feb 2011
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leila, wat erg van jouw grote verlies... ik wens je heel veel geluk in deze zwangerschap!! Ik heb, net als jij, een zorgintensief mannetje overgehouden aan die rot vroeggeboorte. Ik wens voor jou dat deze lekker lang blijft zitten en gezond op de wereld mag komen.
    Liefs Claire

16. beppiebaldee

13 feb 2011
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aichaatje, hopelijk ligt jouw dropje er goed voor en dan wens ik je heel veel plezier met de echo!! Spreek jij zelf de taal van daar of bv. je man?

17. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Thanks ladies!

@Beppie, ik spreek een aardig mondje Arabisch.. maar gelukkig spreekt de gyno ook Engels en dat is wel net zo prettig! ML is namelijk door de week niet thuis dus moet ik alleen gaan!

18. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    aichaatje : hou ons op de hoogte na morgen he

hier dus normaal mijn echodag maar nu dus telkens week overslaan. nu ik ben meer gerust in mijn hoofd dus dat gaat wel.

iedereen hier is wel grappig de overbuurvrouw komt elke zondag zeggen yes weer week voorbij en mijn meter haar zus zegt dit elke maandag :) die haar kleinkindjes tweeling zijn aan 32 w geboren zwangerschapsvergiftiging en konden geen kids krijgen ja na jaren gelukt, dus die tante leeft mee. die kindjes maken het goed meisjes is zelfs echt slim, jongen zit wel op speciale school maar we hebben de indruk dat hij het wel kan maar niet wilt, wil ni stil zitten enzo en daar gaat hij liever omdat hij al eens mag rondlopen, maar dom of beetje achter zou ik heb niet noemen hij wil bv nooit trouwen want een vrouw doet toch maar al het geld op :) ze zijn nu 8

die slijmprop heb ik bij mijn weten nooit gezien, zoontje is in de vliezen geboren dit heb ik eveneens niet gezien omdzt ik niet wou, heb gewacht tot ze hem uit de vliezen haalde.

gr

19. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aichaatje, op een mooie 3D echo!!!

Celle, moet je echt 3/4 van de dag plat of is rustig op de bank ook voldoende vanaf 20 weken?

Jente, jemig...gelukkig zijn ze gestopt met speed en blowen, dat zou enorme invloed kunnen hebben op ontwikkeling van hun kindje. Ik weet wat het is om verslaafd te zijn aan sigaretten, maar kan het gelukkig telkens bij elke zwangerschap laten staan (en hopelijk daarna ook zo houden). Heb ooit eens een filmpje gezien hoe benauwd een kindje het in je buik krijgt van elke sigaret die je opsteekt...zou je schoonzus eigenlijk eens moeten zien.

Ennuh, ik zorg er ook voor dat ik zo anoniem mogelijk blijf. Vind het verders gezellig om hier te kletsen, al kan ik het soms bijna niet bijhouden ;)

Over stomme opmerkingen gesproken. Kreeg er van de week weer één: "ach meid, elke zwangere vrouw heeft spanningen en angsten dat het mis kan gaan!" .....:xik ga er niet eens woorden aan vuil maken....

20. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    of mijn schoonzus gestopt is met blowen geen idee ik weet tijdens vorige zwangerschap heeft ze dat ook nog wel gedaan ( zelf gezien toen) daarmee echte vrienden met haar nee dank je ik ben een ander daarom ben ik ni perse beter, maar ik ben wel een ander type
    iedereen zegt ook dat mijn broer en ik twee tegenovergestelde zijn

hier effe ergeren op ander forum: zijn ze aant zagen over dat proefdruk van geboortekaartje. wou dak me ook alleen daarover moest druk maken, ik durf da pas gaan kiezen na 32 w en doopsuiker ook, wanneer kopen en bereiden jullie echt alles voor????

gr

Deel Deze Pagina