ovulatie vraagje

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Maartje83, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartje83

Maartje83 Lid

15 dec 2010
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn vriend en ik zijn alweer een tijdje bezig om zwanger te raken. In december heb ik een missed abortion gehad en nu zijn we weer een aantal rondes verder. Ik heb nu weer een aantal keer een regelmatige cyclus.( 29 dagen) Maar nu heb ik een vraag, word je altijd precies 2 weken na je ovulatie ongesteld? Ik had namelijk op maandag een positieve ovulatietest (op dinsdag was hij alweer negatief) maar 2 weken later werd ik pas op woensdag ongesteld. Klopte die test dan niet of kan dit wel?
    Alvast bedankt voor je antwoord,
    Groetjes

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Maartje83,

normaal gezien wordt je inderdaad 2 weken na je ovulatie ongesteld, maar er zijn vrouwen bij wie deze periode korter of langer is. Dus de testen kunnen wel kloppen, als zijn die ook niet altijd betrouwbaar. Blijft toch een beetje gissen soms.

Groetjes Brigitte

3. Maartje83

Maartje83 Lid

15 dec 2010
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    ok, het blijft dus proberen. Vorige keer was het na 2 keer raak, toen eindigde het in een miskraam, nu zijn we vanaf dec weer bezig, en volgens mij "klussen" we wel op het goede moment. Is het wel gewoon dat het nu wat langer duurt? Waarschijnlijk moeten we gewoon geduld hebben maar het is elke keer zo'n teleurstelling als ik ongesteld wordt dat ik bang ben dat er iets niet klopt...

Groetjes

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    kan ik me voorstellen, maar het is echt nog heel normaal. Gemiddeld duurt het 6 maanden eer een stelletjes zwanger is. Je hebt vorige keer geluk gehad dat het zo snel lukte. Dan valt het de keer erop vaak een beetje tegen. Pas na een jaar is het lang en kun je naar de HA voor info en eventueel onderzoek. Dus hoop houden hoor, het gaat vast lukken!

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina