Pijn in onderbuik/rug harde buiken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mir5, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir5

Mir5 Lid

16 aug 2010
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben nu 39 wk zwanger en sinds 3 wk heb ik steken en constant aanhoudende pijn in mijn onderbuik en rug, deze pijn komt meestal 's nachts na het plassen en verdwijnt na een paar minuten. Overdag kwam het heel soms ook voor. Echter de laatste dgn veel vaker en nog steeds vaak na het plassen. Als ik veel drink heb ik er minder last van. Bij het plassen lijkt het de ene keer volop te stromen, heel hard en de andere keer druppelt het een beetje. Ik heb nu al 3 keer urine laten nakijken ook op kweek en heb geen blaasontsteking. Eigenlijk weet niemand wat het dan wel is. Baby beweegt goed en ligt diep in m'n bekken, geen ontsluiting, buitenste mond wel iets verstreken. Maar ik vraag me af, wat zou het dan kunnen zijn?? Straks is het iets wat schadelijk voor de baby is.. Maak me best zorgen. Herkennen jullie iets in deze klachten of weten jullie wat ik verder nog kan doen???

Alvast bedankt!
    Groetjes

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Mir5,

het is mij geen onbekende klacht van hoogzwangere dames. Wanneer je nar het toilet bent geweest is je blaas leeg en kan het kindje weer terug zakken. Dit voel je vaak door een soort krampen. Ook omdat het kindje al zo diep ligt kan het zijn dat je blaas zich niet goed meer kan legen doordat alles een beetje in de verdrukking komt. Dan kun je dus maar een heel klein beetje plassen of in druppels. Belangrijk is dan wel dart je echt goed uitplast en niet direct weer opstaat van het toilet. Het is hierbij ook goed dat je geregeld je urine laat controleren want dit is typisch een klacht waardoor snel een infectie kan ontstaan. Voor het kindje allemaal niet gevaarlijk, zeker niet bij deze termijn. Mochten de buikkrampen er erger van worden beval je in het ergste geval..... (gebeurt heel af en toe). Dus nog even volhouden en veel drinken zodat je ook echt iets te plassen hebt.

Groetjes Brigitte

3. Mir5

Mir5 Lid

16 aug 2010
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Brigitte,

Ontzettend bedankt voor je snelle reactie, kan me er nu een betere voorstelling van maken. Veel drinken en afwachten maar dan!

Groetjes

Deel Deze Pagina