Iets tegen misselijkheid

Discussion in 'Zwangerschap' started by Paperdoll, Nov 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

Sep 16, 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi Allemaal,

Vraagje, ik ben al jaren chronisch maag/darm patiënt en voor dat ik het mmm traject in ging heb ik altijd domperidon geslikt tegen misselijkheid en braken. Ik moest daar mee stoppen toen.

Nu de vraag wat dan wel?
    Optie primperan is niks voor mij ik heb dat in het verleden geprobeerd en ik kan daar niet tegen.
    Weet iemand of er nog iets is dat welk gebruikt mag worden de duur van de zwangerschap?

2. Yara3626

Yara3626 Bekend lid

Apr 6, 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    Emesafene

3. Yara3626

Yara3626 Bekend lid

Apr 6, 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    Werk hier redelijk

4. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

Sep 16, 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Thanks ik ga het met mijn arts bespreken en ik hoop dat het gaat helpen als ik het krijg;)

5. Yara3626

Yara3626 Bekend lid

Apr 6, 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    Vast wel. Succes!!

6. miffy

miffy VIP lid

Jun 15, 2011
    7,746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Emesafene werkte hier helaas niet, primperan doet redelijk zijn werk
    je hebt ook nog zofran maar niet alle artsen schrijven dat graag voor tijdens zwangerschap

7. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

Dec 26, 2012
    1,029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik cyclizine, werkt ook redelijk. Overgeven is een stuk minder. Succes!

8. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

Sep 16, 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Vergeleken de tijd dat ik ik dit vroeg is het nu nog 10x erger geworden. Ik ben zo lusteloos krijg amper iets binnen zelfs drinken is vies.
    Ik ga vandaag m'n arts maar eens vragen om hulp met iets van medicijnen want ik kan het zo niet volhouden ben enorm slap door het bijna niet eten en dat zorg ervoor dat ik duizelig ben. En ondertussen moet er ook nog gewerkt worden phoe.
    Primperan had mijn arts toen al gezegd maar ja de pech is dat ik daar niet tegen kan :(

9. miesemies

miesemies Actief lid

Mar 25, 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is de reden dat je er niet tegen kan. Het werkt ook erg versuffend maar als je echt zo ziek bent van de zwangerschap moet je je rust gaan nemen. Met inspanning wordt het alleen maar erger. Probeer in ieder geval te blijven drinken want voor je het weet ben je uitgedroogd en dan volgt er toch echt een ziekenhuisopname met infuus.

10. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Dat dus, hielp bij mij niet dus aan de Primperan. Ze zeggen ook dat gember helpt, krijg je in de natuurwinkel. Misschien een "natuurlijkere" optie voor jou, ook met het oog op je maag-klachten?

11. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Andere opties zijn cyclizine of (al gezegd) emesafene dat zijn redelijk milde middelen, die in ruim de helft van de vrouwen niet werken. Maar meestal wordt daar mee gestart. Als je bij de gyn vraagt of je maag/darm arts zou je ook zofran (ondansetron) kunnen bespreken. Dat wordt bij hyperemesis gravidarum gegeven (ernstige zwangerschapsmisselijkheid) en werkt redelijk goed.
    Wat ook belangrijk is, is dat je in de gaten houdt of je niet uitdroogt. De arts kan dit testen met een dipstick in urine. Qua drinken zou je ook sportdrankjes, cola, ontbijtdrankjes of waterijsjes kunnen proberen. Alles is beter dan niet drinken! Soms wil vochtrijk fruit (lekker koud) of een milkshake oid wel eens werken.

12. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Goed om te lezen! Ik dacht altijd dat ik cyclizine niet mocht gebruiken en ben momenteel ook erg misselijk. Ik heb een extra handicap van een stoornis op mijn evenwichtsorgaan waardoor ik vaak misselijk en duizelig ben en hiervoor gebruikte ik cyclizine. Fijn te lezen dat ik dat af en toe in mag nemen tijdens de zwangerschap.

Sterkte ermee allemaal, misselijkheid is echt vreselijk!

13. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

Sep 16, 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik krijg van primperan hele erge psychische klachten ik wordt er echt paranoia van heel raar ik heb dit lang geprobeerd voor de misselijkheid die dan weer bij mijn maag problemen hoort maar ik kon er toen al niet tegen.

Het is vooral smorgen en savonds heel erg in de middag als ik iets in mijn maag heb gaat het weer een beetje.
    Drinken probeer ik nu wat ijskoud water en appelsap gaat redelijk.
    Waterijsjes vind ik ook een goeie!
    Vind het altijd zo erg om me nu al ziek te melden op mn werk zeg maar nu in deze eerste weken... dus wil het toch proberen vol te houden.

Gember vind ik niet echt lekker maar als het helpt zou ik het wel willen proberen ;)

14. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Je zou je nu ook met buikgriep kunnen ziekmelden. Er heerst altijd wel iets :) de misselijkheid wil wel eens minder worden met meer rust.

15. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

Sep 16, 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ze weten op mijn werk al van de zwangerschap alleen het begrijpen is ten 2de :p zeker als het mannen zijn.
    Dit kan geloof ik wel een paar weekjes aanhouden die misselijkheid etc en dan zal ik toch voor mn eigen rust moeten kiezen uiteindelijk. Maar ga ook zeker overleggen met mijn arts als hun zeggen rust is beter wordt het al vaak wat "makkelijker" aangenomen door andere he dat je rust nodig heb;)

16. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

Sep 16, 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik heb zojuist contact gehad met m'n huisarts en ze schrijft medicijnen voor ben alleen ff de naam weer kwijt iets met een e geloof ik haha.

17. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Emesafene waarschijnlijk. Daar kun je overigens ook een beetje suffig van worden.

18. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

Sep 16, 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja dat is het medicijnen ja. Ach beetje suf slaap ik ook wat beter misschien ;)

Share This Page