Prezwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door DisneyMom, 10 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DisneyMom

DisneyMom Actief lid

10 aug 2023
    116
    49
    28
    Vrouw
    Hi allemaal!
    Ik vroeg mij af wat jullie adviseren voor als je zwanger wil worden. Ik heb bijvoorbeeld al Foliumzuur gekocht en drink minder alcohol/koffie. Zijn er nog meer tips?

En vanaf welke week merk je vaak ‘klachten’, kan dit al in de eerste twee weken bijvoorbeeld?

Alvast bedankt!:)

2. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Gezond en gevarieerd eten, een gezond gewicht en regelmatig bewegen.

Vanaf je eisprong (meestal rond de 14e dag na de eerste dag van je menstruatie), tot de innesteling duurt het gemiddeld zo'n 9 dagen. Daarna maak je hcg aan en kan je dus ook echt zwangerschapsgerelateerde klachten krijgen, maar dat hoeft niet. Dus gemiddeld gezien vanaf dag 23/25 dat je klachten zou kunnen krijgen.

(Heb je een vroege eisprong, zou het dus iets eerder kunnen zijn). Maar week 2 is dus echt te vroeg.

3. Lvs88

Lvs88 Actief lid

13 mei 2021
    475
    255
    63
    Vrouw
    Als je voor de rest geen tekorten hebt is foliumzuur (400 mcg per dag) meer dan genoeg.

'Klachten' (misselijkheid en verminderde eetlust) had ik vorige keer bijna een week voor mijn gemiste menstruatie.
    De eerste keer weet ik het niet goed meer maar ik herinner me nog wel dat ik 2 of 3 dagen voordat ik mijn menstruatie moest krijgen misselijk was. Maar dat kan uiteraard ook gewoon komen omdat je ongesteld moet worden...

Deel Deze Pagina