Wij zijn ook toe aan een nieuwe bank, zitcomfort is nog prima maar de stof is bijna door. Zit aan Ikea te denken (Nockeby 3 zits), maar geen idee of dat nu echt een goede bank is. Onze kinderen gebruiken de bank als turntoestel dus de bank moet wel wat kunnen hebben
Nep leren bankstel van 600 euro bij de wehkamp. We hebben hem nu 4.5 jaar. De honden (3 stuks) mogen op de bank en we hebben 3 katten. Ik vond het heeeeel lang goed gaan, tot een maand of 3 terug. Nu hebben beide banken flinke slijt plekken waar we zitten en ook acheuren. Maar voor het geld en de intensiteit door de honden vind ik het prima acceptabel.
Wij hadden een bank voor 1300 euro nieuw, maar 800 betaald voor een tweedehands. Is een ikea bank. Prima ding. Leer wordt wel oud inmiddels (na 9 jaar bij ons en ik denk 2 jaar bij de vorige eigenaren) maar verder is hij nog ok. Ik zou volgende keer weer voor leer gaan. Is toch wel prettig in het gebruik.
Als je machine wasbare heb moet je een grote trommel hebben. Anders past die grote hoes er niet in. Ik heb gekeken of ik hem in het midden los kon maken en een klittenband systeem of iets dergelijks kon maken maar dat is niet mogelijk. Wij hadden ook de klippan. Duurzaam zijn ze zeker. Maar de ektorp zit wel veel lekkerder. Als je het wasbaar wilt houden kan je denk ik beter 2 losse hebben ipv de hoekvariant.
Hier twee huge leren designerbanken, tweedehands voor 450 euro samen. Waren nog goed van kwaliteit. De bank wordt nu vaak als trampoline gebruikt, dus ziet er wat minder netjes uit. Binnenkort maar keer goed invetten. Ik zou no way enorm veel geld voor een nieuwe bank betalen, zeker niet altijd er nog kinderen zijn.
Hier ook een montel en deze hebben wij tweedehands gekocht voor 275 euro en dat is nu 5 jaar geleden, inmiddels wel wat halen van de kan, maar zit nog geweldig. Nog geen nieuwe bank!
Ik heb een leren montell bank. 10,5 jaar geleden bij eijerkamp gekocht voor 3000,= In t begin is hij een paar keer teruggestuurd omdat hij niet goed was. Maar toen dat eenmaal gefixed was... Het is nog steeds een prima bank en denk dat hij nog wel een jaar of 5 mee kan.
Ik heb een ikea kivik. Een driezits en twee chaise lounges. Bij elkaar zo'n 1000 euro. Ik heb het nog niet lang, maar tot nu toe bevalt het heeel goed.
Onze vorige bank was een design-bank die mijn vriend bijna 20 jaar geleden gratis mee heeft kunnen nemen van zijn stage. Sinds vorig jaar hebben we een bank van Wehkamp, die kostte maar iets van 600/700 euro. Zal niet zo lang mee gaan als de vorige, maar zolang hij mooi blijft.
Was dat service van eijerkamp of van montel? Mijn zus heeft een bankstel van eijerkamp zelf en die is niet te spreken over de service (zat verkeerde vulling in de rugkussens en daar wilden ze niets aan doen). Hier dus niet tevreden over de stof die ons geadviseerd was door montel en ik zag gisteren dat ons bankstel (nog steeds in de collectie) veel duurder is geworden. Man zag niet echt een bankstel bij ikea, dus dat gaat hem niet worden (ik ben het wel eens met de goede prijs-kwaliteit verhouding en service van ikea). We hebben alleen een wat duurdere smaak helaas , hoewel we in ons eerste flatje wel veel van ikea hadden trouwens, inmiddels hebben we meer te besteden, dus kunnen we meer naar smaak kijken en minder naar prijs (maar dan nog vind ik 7000 euro voor een hoekbank misschien wat overdreven ).
Wij hebben ook de kivik van ikea. Driezit met chaise lounge. Hoezen zijn machinewasbaar. Ideaal! Staat nu 3,5 jaar en nig steeds erg tevreden. Eten/drinken mag niet op de bank net zoals we niet willen dat dochter er op springt.
Wij hebben begin dit jaar een volledig leren hoekbank gekocht bij DFS banken. De bank is volledig leer (9 van de 10 keer bied men namelijke een leren bank aan waarvan alleen de zitvlakken van leer zijn en de rest niet) en heeft een groot formaat (3 zits-hoek-2 zits, 1 zitting is ongeveer 1,5 zitting dus lekker ruim). Er zit 10 jaar garantie op inclusief leer garantie. De bank koste ons (incl bijpassende leren kussens) tussen de 6.000 - 8.500. Wij zijn er tot nu toe erg tevreden over!
Wij hebben een bankstel van Goossens. Echt geen goedkope bank. Is bijna 7 jaar oud en nu begin ik pas te merken, dat ie niet meer nieuw is. De kussens zitten nog goed in model, geen zitkuilen erin, geen beschadigingen/zichtbare slijtage aan de stof, en dat met 2 jonge jongens, die bij tijd en wijle op de bank liggen te ravotten, of springen, als ik de kamer uit ben. Deze bank gaat echt nog wel wat jaartjes mee! Ik denk, dat ik er eerder op uitgekeken raak, dan dat hij echt gaat slijten. Ik heb geen idee, wat we voor de bank hebben betaald, want we kochten tegelijkertijd heel de inboedel voor beneden.