Hoi dames, Ik heb 2 katten die alleen in de tuin mogen komen. Afgelopen zomer hebben we boven de hele schutting een omheining gemaakt van kippengaas en steun balken. Nu heeft 1 van de katten ontdekt hoe die onder de omheining de poort op kan springen. op dat stuk hebben we nu plexiglas gehangen maar hij blijft er uit gaan. Ik heb geen zin om de hele schutting vol plexiglas te hangen dus ik ben gaan googelen en ik vond dit: PetSafe Cat Fence PCF-1000, onzichtbare elektronische kattenomheining, elektrische omheining voor katten vanaf 2,4kg - Agrishop.nl Iemand hier ervaring mee? Het is een hele eigenwijze kat dus ik weet niet of dit voldoende werkt? Geeft het ook een schok? Anders overweeg ik katten schrikdraad.. Vast bedankt!
mijn ouders hebben dit gehad en het heeft een jaar goed gewerkt tot de katten door hadden dat als ze even doorliepen en de tanden op elkaar zette ze dan toch aan de andere kant van het draad waren. En toen 1 kat dit doorhad ging de rest ook.
Wij hebben onze tuin afgezet met netten van nettenlijn.com. Kijk een op Hun site Wij hebben 4 katten. 2 htk en 2 ragdolls. En ze blijven allemaal netjes in Tuin.
Dat is voor over de gehele tuin of niet? Mijn vriend wil dat niet. Dan krijgt ie helemaal een gevangenis gevoel.😅
Ben bang dat het niks doet voor eigenwijze katten. We hadden 2 katten en mijn ouders hadden de tuin afgezet met draad en dat gaf een schok als ze er aan kwamen. Dit hielp niks want van de schrik gingen ze weg.... naar de andere kant.uiteindelijk liepen ze rond met haksbandje en hondenlijn aan een haak. Helaas had 1van de 2 zijn zinnen gezet op het hek maar daar stond nog stroom op. Van schrik liet ze los en bungelde aan het bandje. Gelukkig zag mijn moeder dat en kon ervoor zorgen dat ze zich niet ophing. We hebben meteen alles verwijderd.
Daarom moet je dit ook altijd begeleiden en er in het begin bij blijven. Kat aan de lijn en erbij blijven zodat je ze evt terug kan halen. En heel hard maar juist kennis laten maken met het hek in je bijzijn. Je kan dan voorkomen dat ze er vandoor gaan en ze weten meteen dat ze niet in de buurt van de draad moeten komen. Hier
Dat hadden we juist gedaan maar ze deed dat ook niet meteen. 1 van de 2 katten was een kat dat eerst deed en daarna pas bedacht dat het niet kon. Echt een eigenwijs katje die ook echt eigenzinnig was.