Prijs fles wijn

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 14 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.743
    113
    Vrouw
    Zo tof die wijnbar pinot.

Huismuisie vindt dit leuk.
  2. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hier altijd spatlese van de Lidl, 2.19 ofzo? :o:

3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Volgens mij wonen wij niet superver bij elkaar vandaan, dus als je in de regio wilt, kan ik mijn zus weleens vragen, die doen dat vaker (wij zitten met de kinderen, dus drinken vaker een wijntje thuis ;)). Qua restaurants, weet ik ook nog wel een tip waar je echt een goed arrangement bij je eten kunt krijgen. Via pb dan ;).

Paardenbloem vindt dit leuk.
  4. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    oh man.... Wijn! das t enige wat ik mis nu :roflmao:

Meestal tot 10 euro. Beetje afhankelijk van de slijterij ;)Ben best marketing gevoelig dus een nieuwe wijn wil ik vaak wel testen :|

5. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Haha ja dat doe ik tegenwoordig ook. Want ik zuip gewoon door anders. Zeker als ik zelf niet hoef te rijden.

MamavanLieverd vindt dit leuk.
  6. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ja dat laatste komen wij regelmatig langs als we op familiebezoek zijn in Zeeland:D
    Maar dat is helaas wat boven ons budget. Ik ga die eerste twee eens opzoeken, dank voor de tips:)

7. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Klopt! Oh, dat zou ik zeker leuk vinden om te weten ja:)

8. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja snap ik. Is wel heel leuk om eens mee te maken. Maar zelf zou ik het ook nooit kunnen betalen. :oops:

Paardenbloem vindt dit leuk.
  9. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ow ja die kwam na de pakken, toen we iets meer te besteden hadden....net zo ranzig nu idd :|:roflmao:

TotalBella vindt dit leuk.
  10. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Even Interscaldes opgezocht, dat is inderdaad vrij prijzig ;). Enkele jaren geleden hadden we hier nog een restaurant met 1 ster waar je een menu voor ongeveer 1/3e van de prijs kon krijgen. 50 euro per ster is de gangbare prijs dan denk ik. Ik zou het er trouwens wel een keer voorover hebben voor de ervaring, maar niet vaker dan 1x per jaar dan :roflmao:

Huismuisie en Paardenbloem vinden dit leuk.
  11. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik neem de slurp van €5 ofzo

12. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja, dat vond ik ook wel. Het is een ervaring om nooit te vergeten. Maar We zullen het niet snel nog eens doen denk ik. Moet je gewoon bij Maximaal eens per 10 jaar laten ofzo. Dan is het echt speciaal.

50 euro per ster? Voor hoeveel gangen?

Wij hebben nu in tilburg gereserveerd voor mn verjaardag. Dan zijn we alleen per persoon aan eten geloof ik als iets van 90 euro pp kwijt. O en O vond ik te duur in st Willebrord omdat we niet echt viseters zijn. Dus blijft er weinig keus over.

Vista was ook best wel aan de prijs. Daar zijn we geweest een week voor ze hun ster kregen. Was wel echt heel erg leuk.

En verder gaan we met enige regelmaat bij pinot in breda en sec in ooisterwijk eten. Taste in Tilburg was ook leuk.

MamavanLieverd vindt dit leuk.
  13. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oh bah! Het enige zoete wat ik lekker vind zijn desertwijnen en versterkte zoals port en madeira. Maar vroeger heel wat van die canei weggezopen :eek:

14. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    50 euro per ster was natuurlijk een grapje, maar dat kwam even zo mooi uit :p.
    Het was dacht ik zelfs minder, 45 euro voor 4 gangen (ze hadden wel ook een menu met meer gangen, daar weet ik de prijs niet meer van). Dat is echt wel leuk om te doen, zeker als je er halve glazen wijn bij drinkt, dan was je voor zo’n 60 euro pp klaar, half glas wijn was dan volgens mij ongeveer 4 euro. Maar ja, bestaat niet meer helaas.

15. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oh dat is echt heel erg leuk!

16. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.733
    113
    Ik ben dol op goede en ook wat duurder wijnen. Maar die zou ik dus nooit zelf kopen. Ik ben een liefhebber en geen kenner. Dus wij gaan graag naar goede restaurants met mooie wijnarrangementen. Het ook zoveel meer waarde als de wijn met een fantastisch gerechtje wordt geserveerd. En het voordeel is dat je dan meerdere heerlijke wijnen op een avond voorgeschoteld krijgt. Ik vind dat echt het ultieme genieten.

Laatst bij een sterrenrestaurant gegeten waar we uiteindelijk meer kwijt waren aan de drank dan aan het eten. Gestart met een heerlijke champagne. 'Wilt u alleen een glas of de fles?' Nou doe de hele fles maar. Die bleek achteraf €115 te zijn geweest :roflmao:. En nog wat extra wijn buiten het arrangement om laten schenken want het was zooo lekker. Ik kan daar maanden op teren :D

Een enkele keer maken we even een foto van een wijn als die echt heel lekker is een dan kijken we of we hem voor thuis ergens kunnen krijgen. Maar zonder het perfecte gerechtje erbij is het nooit helemaal hetzelfde :roflmao:

Dus voor thuis ben ik dan maar tevreden met een goed genoeg AH of gall en gall wijntje. En ik kan ook erg blij worden van een heerlijke ruby port of Port rosé :D

17. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    O&O is zooooo goed! Kun je ook heerlijk eend eten! En het publiek is vaak plaatselijk, kun je nog een piepje lachen ook :D

Wij gaan ieder jaar naar Parkheuvel....is ook niet meer wat het was. We zijn vaak rond de 300 euro kwijt.

18. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Desertwijn vind ik idd wel lekker. Port heb ik nooit gedronken, en ik heb nu voor het eerst een glaasje madeira en dat valt zeker niet tegen.

19. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.733
    113
    Oh en ik zit nu in Zuid-Frankrijk en er gaan straks wel een paar heerlijke flesjes Banyuls mee naar huis :D
    Die kan je ook wel bij de gall en gall krijgen maar daar is hij ruim 2x zo duur.

20. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik woon in Hengelo en daar heb hotel ‘t Lansink, die heeft 1 Michelinster. Daar kun een all in menu nemen (amuse, cocktail van het huis, 4 gangen incl wijn, tafelwater en koffie met lekkernijen) voor €122 pp.

Wij doen regelmatig een wijn spijs wandeling. Is een erg leuk concept vinden wij. Google maar eens.

Deel Deze Pagina