Prijs fles wijn

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 14 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Heeft iemand weleens een heel dure fles (100+ euro) gekocht of gedronken? Ik ben dan zo benieuwd of het lekker was (en vooral wat er zo speciaal is aan zo'n dure wijn).
    Ik niet trouwens. 'mijn' wijn kost rond de 3,50 euro haha

spruitje80 vindt dit leuk.
  2. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Voor een wekelijks wijntje probeer ik het onder de zeven euro te houden.
    Ik heb begrepen dat wanneer je de wijn binnen korte tijd drinkt deze goedkopere prima zijn.

3. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ja, wij kopen vaak in Italië een paar mooie flessen en laten deze zonodig opsturen naar Nederland.
    Ik heb ze dan wel zelf geproefd.
    Bij speciale gelegenheden wil ik ook wel eens een fles kopen in Nederland en nemen deze dan ook mee als we bijv. op visite gaan.

Ik vind deze wijnen ook niet te vergelijken met supermarktwijnen.

Waxinelichtjes en Paardenbloem vinden dit leuk.
  4. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Huismuisie en bosi333 vinden dit leuk.
  5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Dit.
    Al moet ik zeggen dat mn vriend van de drank-department is :rolleyes: ik drink het vaak alleen maar.

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik heb vanmiddag nog een fles heerlijke cava gekocht voor €2,75. :o::roflmao:

Wijn koop ik hier in een vaatje van 5 liter dat ik bij de bodega laat hervullen zodrahij leeg is, €6,25 (in totaal, niet per liter).

7. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    4 a 5 euro. Ik koop meestal een Aliwen of Undurraga in de bonus bij AH, of ik bestel een paar dozen bij Wijnvoordeel online als ik een kortingsbon heb.

Als ik wijn cadeau geef koop ik een fles van ongeveer een tientje bij de slijter.

8. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Maar ben je nu niet 'verpest' zeg maar? Dat je de supermarktwijn niet meer lekker vindt omdat je de betere versie kent? Of valt het mee?
    (ik ben verpest met biefstuk.. Echt alleen bij de slager want die vd supermarkt lust ik niet meer:oops:)

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.816
    113
    Ik niet, ik drink niet, maar man wel vaak met zijn werk. Hij vindt ze niet perse lekkerder. Wel bestelt hij soms een paar flessen uit Italië, maar die zijn dan iets van 18 euro.

GossipGirlxoxo en bosi333 vinden dit leuk.
  10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Vaasje vindt dit leuk.
  11. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

€100 niet, €40 of €50 wel.
    En ja, die vind ik echt heerlijk. Ik vind gemiddeld genomen dat wijn naarmate het goedkoper is, meer vieze bijsmaakjes heeft, erg zuur, te overheersende alcohol, direct hoofdpijn etc.
    Dat vind ik bij die duurdere van de supermarkt vaak ook nog wel een beetje.

Overigens vorig jaar in Italië ook flessen voor €5 gevonden van iemand met een hele kleine hobby wijngaard, die we bijna net zo lekker vonden als die van €40/€50.

Waxinelichtjes en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ben wel blij om te lezen dat het wel gangbaar is die maximaal 10 euro. En dat ik dus niet gierig ben als het soms bijvoorbeeld een fles van €6 is. Voor ik de andere reacties had gelezen dacht ik nog, misschien ben ik als vergelijking qua wijn wel zo een gastvrouw die voor zichzelf A merk cola koopt maar Aldi huismerk Fanta omdat ze dat zelf niet drinkt :roflmao:.
    Ik ga ook voor visite trouwens nooit naar de slijter voor wijnadvies ofzo neem altijd maar wat mee bij de AH of Deen als ik boodschappen doe:oops:.

tuc vindt dit leuk.
  13. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ben altijd bang dat ik m niet lekker vind dus meer dan een euro of 6 wordt het niet.

14. GossipGirlxoxo

Vind je het dan niet zonde als je zo weinig wijn drinkt om zo een dure fles te kopen? Of drink je die 6 glazen dan achter elkaar? Haha want na 2 glazen de rest weg gooien zou ik dood zonde vinden voor zo een prijs.

15. GossipGirlxoxo

Nee wel een paar keer hele dure champagne en vond het niet te zuipen.

Waxinelichtjes vindt dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

Bedoel je dan binnen korte tijd als in snel achter elkaar de fles leeg of als in de fles niet te lang laten liggen voor je hem open maakt?

17. GossipGirlxoxo

Waar in Nederland koop je zulke dure wijnen? Speciaalzaken? De Gall&Gall heeft zoiets niet toch?

18. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik niet maar ik drink dit vaak met de kerstdagen bij het eten. Dus langer als twee/drie dagen gaat hij sowieso niet mee haha

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Eh ja best wel vaak :oops: begin een beetje een verwend nest te worden.

Wat bijzonder aan die echt dure wijnen is, en dan heb je het niet over 100+ maar eerder 300+ is wat ze met je eten doen.

Ik vind zelf tot 15 euro voor normaal een wijntje acceptabel en voor iets speciaals zou ik zelf niet meer dan 70 euro uitgeven denk ik.

Wat ik heel bijzonder vond was Margeaux 1ste grand cru.
    https://www.gall.nl/château-margaux-rood-75cl-133876.html

Als je ooit eens veel geld uit wil geven aan een wijn en de plank zeker niet mis wil slaan. https://www.gall.nl/château-dyquem-wit-75cl-116750.html
    Gebruik hem bij kaasjes. Vooral blauwader en dan word je echt weg geblazen. 2014 is heel lekker maar je kan beter zoeken naar een fles 1989 of 2003. Die zijn overigens ook wat goedkoper dan de 2014.

En wat ook echt hele goede wijnen zijn maar wel betaalbaar. Van Bernardus. Je kan ze bij de gall en gall gewoon bestellen.
    Vooral de chardonnay is echt heel erg goed.
    https://www.gall.nl/zoeken/?lang=nl_NL&q=Bernardus+wij+

Wil je een rode wijn uit de supermarkt wat opkrikken. Maar hem dan in de ochtend open en haal er een glas wijn uit en dan de kurk er weer op. Zo ontwikkeld de wijn zich door het zuirstof.
    gaat het scherpe randje er een beetje af.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113

Nee dan samen met mijn man. Dus 1 fles op een avond. Maar meestal redden we dat niet en drinken nog een beetje de volgende dag.

GossipGirlxoxo en Huismuisie vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina