Sorry @tuc voor het kapen van je topic. Maar @Vaasje bij de omschrijving staat geur: peper, leer, tabak, kersen en viooltjes. Als ik die combi lees dan zou het niet snel in me opkomen joh die klinkt lekker laten we die eens proberen (maar ben dus absoluut geen wijnkenner) had jij dat wel bij die omschrijving?
hmm foto draait. Maar had deze laats bij de gall en gall gekocht. Was afgeprijsd van 27 voor 16. hij moest even open staan maar werd toen echt heel erg lekker. View attachment 659748
Dan kun je net zo goed direct een wijninfuus aan laten leggen jeetje he 5 liter haha hoe lang doe je daarmee?
Hahaha nou ik heb 'm gedronken tijdens een proeverij (daar heb ik de beschrijving pas gelezen na het proeven ) maar hij ruikt idd sterk maar qua smaak vind ik dat zeker niet.
Ik ook de droge, witte, Chileense voor 3,99, maar dan van de AH. Er staat een mooie condor op het etiket En er komen natuurlijk hele fijne dingen uit Chili
ik vind 4 a 5 euro prima - maar ik ben ook geen 'echte' wijndrinker. Af en toe drink ik 'dure' wijn, of vraag 'm voor mijn verjaardag/kerst/sinterklaas en dat is dan een griekse dessertwijn; Mavrodaphne of Patras
Hebben die hoge prijzen dan nog iets met het productie jaar te maken? Zie je in films namelijk altijd, "we pakken de fles uit 1974 erbij" of iets in die richting. Ik vind het zo zonde voor een fles wijn. Wat haal je eruit? 4 hoogstens 5 glazen? Geef mij maar een mooie zonnebril ipv zo een fles
Dat is toch ook prima! Ik zou het alleen al waarderen als iemand wijn voor me in huis haalt. En het is toch ook een kwestie van smaak. Het voordeel van de wijnwinkel hier vind ik dat zij naar verhouding veel lekkerdere wijn hebben voor minder geld t.o.v. de supermarkt. En ze geven leuk en goed advies erbij over waar het lekker bij is en of het een toegankelijke wijn is of niet bijvoorbeeld. Maar als je zelf niet drinkt, is dat wel vrij veel moeite voor visite vind ik hoor!
Echt word jij blij van de omschrijving, peper, leer, tabak, kersen en viooltjes? Hoe dan? Haha! Wijnkenners leg het me uit?! Niet dat ik ga drinken hierdoor maar ben echt nieuwsgierig. Wijn word steeds hipper ook volgens mij. Je ziet nu ook steeds meer brasserieen een appart gedeelte openen speciaal voor de wijnen. Daar word dan het eten op de wijnen afgestemd ipv de wijnen op het eten. En die tentjes zitten zelfs nu in corona tijd helemaal bomvol. Zie het ook bij de jeugd. Vroeger in mijn tijd dronken jongens/jonge mannen bier of bacardi met uitgaan. En als ik nu foto's zie van zonen van kennissen zitten als die 17 / 18 jarige jongens in een strandtent aan de wijn en rosé .
Ja jaartal zegt heel veel. Heeft vooral met het aantal zonuren temaken. We hebben nu al twee keer een fles wijn open gemaakt vaan echt veel teveel geld en het was gewoon niet te zuipen. Beetje oneerbiedig voor een fles van 600+ euro. 2005 was een goed jaar en van de chateau d’yquem zeggen ze dan 2001 het allerbeste jaar is. Het is gewoon beleving en de charme van het vakmanschap. Wat wel opvalt is dat flessen uit de supermarkt een soort chemische smaak hebben. Die valt ineens op zodra je wijnen gaat drinken die duurder zijn. maar van waardeloos naar heel goed is het verschil van 2 naar 25 euro. Het stukje van goed naar heel goed of subliem zit ergens tussen die 25 en 2500 euro. Maar heel eerlijk ik word minstens zo blij van een fles van 25 euro. mocht je een sligro pas hebben. Daar hebben ze hele goede wijnen voor een mooie prijs.
Haha in wijn kan je vanalles proeven. Ik kreeg de tip om op een wijnproeverij een keer iets te roepen van: ik proef banaan. En dan proeft iedereen ineens banaan. En verser geen idee, ik heb wijn altijd wel lekker gevonden. Was niet zo van het bier of die zoete cocktail s.
Voor die prijs koop je hier een behoorlijk bovengemiddeld flesje. Zelf drink ik dat bocht niet, ik ben een verstokte bierdrinker, maar ik weet dat aangezien mijn vriend alleen wijn drinkt (een niet zo typische Engelsman dus) .
Ik kan het wel eens proberen zo een advies te vragen natuurlijk. Kan dat al bij een Gall&Gall of moet je echt naar een speciaalzaak. Als ik dan aangeef dat het voor een filmavond is en aangeef wat de hapjes daarbij zijn. Misschien wel leuk om mijn vriendinnen er eens mee te verrassen want die vinden wijn wel allemaal echt heel lekker. Ik kies meestal dus in de supermarkt voor hun Chardonay of Sauvignon Blanc omdat ik weet dat ze dat bij de lunch zelf ook bestellen als er een keuze word gevraagt tussen een een paar namen, die 2 en de huiswijn.
Doet me denken aan mijn trouwdag. Fles prosecco gekregen, maar ik was zwanger. Fles laten staan tot we 1 jaar getrouwd waren. Niet. Te. Drinken. Whoehahaha
Oh nu snap ik dat jaartal verhaal bij die namen, dank je. En is meer zonuren dan beter? Dus eigenlijk als het nu deze zomer in een bepaald wijngebied perfect zonnig weer is geweest weet je dat die wijn over x jaar dus dan heel gewild is als merk ... uit 2020? Edit. Trouwens doodzonde zo een dure fles en dan niet extreem lekker! Is het dan ook nog zo dat van de hele dure wijnen dan de druiven nog met de hand (of eigenlijk met de voet) op traditionele wijze geplet zijn? Of zeg ik nu iets heel geks?
Ehm ongeveer bijna een week. Voordat iedereen denkt dat ik een alcoholist ben, ik ben op vakantie dus dan drinken we elke avond wel een paar glazen wijn, en soms ook overdag. Morgen krijgen we vrienden op visite dus ik vrees dat ik maandag weer langs de bodega kan.