Als je chardonnay lekker vind zou ik de Bernardus eens kopen bij de gall. Kan wel zijn dat ze hem voor je moeten bestellen. Maar die is dus geweldig. En geloof 23 euro voor een fles. Is op eikenhout gerijpt en dat proef je wel terug. Heel boterachtig verder.
Nee dat pletten gebeurt bijna nergens meer met de hand. Gaat om de selectie van de druiven, de manier van snoeien, de leeftijd van de planten. En dan de hoeveelheid regen en zon. Het zou maar zo kunnen dan 2020 een mooi jaar wordt. Als er ook voldoende regen is geweest Ja echt, ik durfde ook in gezelschap niet te zeggen dat ik hem niet lekker vond. Het was die. Van dat jaartal. Niet doen dus mocht je uit je dak willen gaan al kan je ook gewoon een nieuwe tas en zonnebril kopen. Andere jaartallen schijnen wel lekker te zijn. Maar dit is de enige die ik op heb.
Voor een avondje op de bank film de kaarsjes aan en lekkere hapjes een wat duurdere wijn a 25 euro maar dat is echt een uitzondering ik vind het erg veel geld maar mijn man heeft het ervoor over. Voor feestjes of lange zomer avonden met vrienden hebben wij altijd wijn a 2,99 per fles gaat in onze vriendengroep rond genaamd als sletten slobber ♀️
.hahaha en soms in de ochtend en soms nog na middernacht. Maaaaar ze is op vakantie, maak jullie niet druk
Ik drink het niet zelf he! Is voor mijn vriendinnen voor als ze op visite komen. Als ze los van elkaar komen drinken ze hier eigenlijk nooit maar als we als groep samen zijn dan gaan ze wel samen aan de wijn.
Toen ik nog wel eens wijn dronk hield ik het bij de goedkopere supermarkt wijnen (tot 10 euro). Ik ben geen liefhebber (achteraf) en ik had het zonde gevonden als het er weer één was die ik niet zou lusten (mijn vriend is absoluut geen liefhebber). De wat drogere witte wijn van de lidl vond ik toen wel te doen. Sinds ik een heerlijke rum gevonden heb koop ik geen wijn meer. Dus nu zou ik zeggen dat ik 0 euro over heb voor wijn.
Dat zal zeker gewaardeerd worden neem ik aan! Leuk is dat hè, ik kan daar ook erg van genieten om iets voor visite te halen waarvan ik weet dat ze het erg lekker vinden, bloemetje op tafel etc. Gall&Gall is prima volgens mij. Als ik die hier in de buurt vergelijk met de wijnwinkel hier, vind ik de verkopers bij die laatste wel gemotiveerder en enthousiaster. Dat zijn ook de eigenaren, zij kopen ook zelf hun wijnen in. Maar dat vind ik vooral leuk omdat ik er zelf ook in geïnteresseerd ben waar het vandaan komt etc.
Vind het echt leuk dat je er zoveel verstand van hebt! Heb je zeker ook weleens zo een wijnproeverij in een chatau in Frankrijk of zo een kasteeltje in Italië gedaan?
Ik pak ze vaak tot 5 euro maar mijn man kiest de wijn meestal uit en besteld dan meteen wat meer. Meestal zo rond de 6 tot 8 euro.
Ik heb echt heel weinig verstand van wijn. Maar vind het leuk. En mijn vriend die zit vol verhalen. Elke fles die open gaat heeft een verhaal en dat is leuk. Maar besef me wel dat ik bevoorrecht ben met een partner die de waarde ervan inziet en het leuk vind om die passie over te brengen. Daar ben ik wel door geprikkeld. Gek genoeg weet ik dus van veel wijn die we hebben gedronken ook het moment, het jaartal van de wijn en wat we erbij hebben gegeten. We hebben nog nooit een proeverij gedaan, wel thuis.
Rond de 4 a 5 euro ben ik tevreden . Vaak zijn er goede aanbiedingen zoals 1+1, dat scheelt een hoop! Dus vaak wat duurdere wijnen in huis maar door de aanbiedingen valt het mee.
Dat is dus precies wat ik bedoel! Enerzijds vind ik het heel leuk dat man en ik sinds een paar jaar samen echt kunnen genieten van een wat specialere wijn en daar op vakantie ook altijd tijd voor uittrekken om een voorraadje mee te nemen. Maar het nadeel is dat wanneer je die eenmaal vaker drinkt, het pas opvalt dat die goedkopere zo’n chemische smaak hebben ja. Wat geld betreft kun je er beter niet aan beginnen dus
Tussen de €10-€20. Ook wel vaak dure wijnen gedronken (>€200) en dat is niet te vergelijken met die goedkope hier, maar dat wordt een beetje te gek elke keer want ik hou van wijn
Ja ik hou ervan om visite in de watten te leggen en zeker mijn vriendinnen met meiden avond. Dat doen we nu al zeker 14 jaar eens in de zoveel weken om en om bij elkaar thuis met een paar films en heel heel heel veel hapjes die we samen in de keuken maken en de week vooraf al via whatsapp bedenken (dat is dan al de voorpret) en tijdens de films lekker opeten. Vorig jaar hebben we zelfs in de winter zo een avond gedaan met allemaal dezelfde pyama en pantoffels van de primark (je kan al raden hoe leuk die voorpret was). Maar dat met juist hun in de watten leggen, dat is zo leuk omdat ook iedereen er net zo instaat van deze vriendinnen groep. Het is niet dat je bij de 1 heerlijke hapjes van mooi opgemaakte schalen krijgt en bij de ander een handje chips in een plastic schaaltje. En dat houd het ook leuk om er je best voor te doen en orineel te blijven iedere keer opnieuw. En on topic, wijn, ik bedenk me dat we hier niet ver vandaan een kleine slijterij hebben waar de eigenares en haar dochter zelf werken. Zou wel leuk zijn als ik er achtergrond info bij krijg kan ik interessant doen als ik inschenk (uiteraard op een leuke lollige manier en niet uit de hoogte ofzo).
Nou he! Ik vond la tulip dus echt heel lekker. Maar dat is het meest gore spul wat je kan drinken... bah bah. Ik snapte er niks van. Maar na 3 flessen door de gootsteen gekiept te hebben begin ik er niet meer aan.