Prijs fles wijn

Discussion in 'De lounge' started by tuc, Aug 14, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Hebben jullie samen dan ook nog iets van een wijn bucket list als dat zijn passie is? En als je dan zo een fles van bijvoorbeeld €600 hebt gedronken en die was heel lekker. Zul je die dan snel weer bestellen of ga je dan liever weer verder naar de volgende bijzondere lekkere wijn om te ontdekken?

2. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant

Maar gegarandeerd dat je dan ook lekkerdere wijnen hebt dan bij de appie. :)

3. GossipGirlxoxo

Dan zit het nog wel in je bloed! Zie je zo een infuus is zo een gek idee nog niet :p:roflmao:

Cin85 likes this.
  4. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Haha ja, dat klinkt echt heel leuk en gezellig:)

GossipGirlxoxo likes this.
  5. GossipGirlxoxo

Maar als je op vakantie die hele dure wijnen koopt dan mag je die wel eerst proeven neem ik aan? Vullen ze dan de flessen ter plaatse voor je? Want kan me ook voorstellen als bij @Huismuisie een fles van €600 Dat ze niet even een testfles voor die prijs open maken om te proeven en dat x 5 omdat je de perfecte wijn zoekt? Dat komt dan nog uit de vaten daar voor het de fles in gaat?

Huismuisie likes this.
  6. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Nee dat niet eigenlijk. Er staat op videoland wel een wijn programma. The wine show. Dat is heel leuk. En we wilde eens die wijnen kopen die dan aan het eind als beste uit de bus kwamen.

7. GossipGirlxoxo

:roflmao::roflmao::roflmao: you take me in de meling toch? :p

Huismuisie likes this.
  8. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Nee, het is altijd een gok. Maar als de fles kurk heeft dan krijg je ze vaak wel vergoed of een nieuwe fles bij de top wijnhuizen.

Verder moet je die wijnen pas na een jaar of 20
    Open maken. Dan zijn ze echt lekker.

9. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Haha ik dacht ook al... eh ja juist, iedere zo zn ding :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

10. Paardenbloem

Haha, oh die heb ik nooit gehad, maar wat denk je van Canei of Liebfraumilch van de Aldi...
    Dat vond ik ook ooit lekker dacht ik.

En het klinkt misschien allemaal heel snobistisch, zo bedoel ik het eigenlijk niet:|:oops:
    Maar het verschil is er echt. Mijn man kwam onlangs met een relatiegeschenk thuis. Ik proefde ‘s avonds de wijn en ik durfde er gif op in te nemen dat het supermarktwijn was. Dat bleek inderdaad zo te zijn toen ik het googelde :o:
    Niet om ondankbaar te zijn dus, maar ‘helaas’ is het verschil er dus echt.

GossipGirlxoxo and Huismuisie like this.
  11. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Pinot grigio rose van de lidl, 3,69 geloof ik, erg lekker voor zomers bij een bbq of bij salades.

Vriend kocht ter decoratie rode wijn van 1,99 voor in het wijnrek, schoonmoeder kwam langs en vroeg rode wijn, fles open, bleek ze het super lekker te vinden, vriend ook, dus 1,99 van de lidl, hij drinkt het nog steed.

Ik vind de Arrogant Frog merlot erg lekker, denk rond de 8 euro.
    Als ik een fles cadeau geef dan kijk ik naar de soort wijn, de prijs (max 15 euro) en ook het etiket, als dat mooi of grappig is dan ga ik ervoor haha.

Huismuisie likes this.
  12. Paardenbloem

Wij kopen ze niet van €600 per stuk dus dat durf ik niet te zeggen. Van die van €40/€50 mag je sowieso proeven.

13. GossipGirlxoxo

Mijn laatste wijnvraag aan @Paardenbloem @Vaasje @bosi333 en @Huismuisie. Als jullie gaan lunchen of dineren, laten jullie je dan in het restaurant adviseren welke wijn lekker bij het gerecht past dat jullie hebben gekozen of hebben jullie inmiddels zelf zo een goede ervaring dat jullie dit advies niet meer nodig hebben? En is een huismerk wijn in een gemiddeld restaurant te vergelijken met een supermarktwijn of dat nou ook weer niet. Ik weet namelijk dat ik met uitgaan een aantal jaar geleden toen ik nog wel dronk de droge witte huiswijn in uitgaansgelegenheden (als er meerdere wijnen waren had je echt mazzel) echt nooit te zuipen vond bleh!!!

Huismuisie likes this.
  14. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Je kan het mensen ook niet kwalijk nemen.

Wat wel een leuke is. Stap de Gall en Gall
    Binnen en vraag. Ik zoek een fles wijn voor een wijnliefhebben maar hij mag niet meer an 15 euro zijn.
    De fles kopen en kijken of het lekker is. De opdracht is bijna onmogelijk uitvoerbaar

Maar wel grappig om te doen.

Cin85 and Paardenbloem like this.
  15. Paardenbloem

Die Arrogant Frog heb ik volgens mij wel eens lekkere rosé van gehad ja, nu je het zegt!

16. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Wij nemen altijd een arrangement eigenlijk. We geven ook gewoon uitzonderingen op het eten door en verder zien we wel wat er op ins bord beland. Beetje avontuurlijk houden ;)

Maslov likes this.
  17. GossipGirlxoxo

Heeft jouw vriend een wijnkelder?

18. Maslov

Maslov Fanatiek lid

Apr 11, 2019
    1,225
    3,466
    113
    Wij doen het precies zo. Maar als het 5+ gangen zijn, neem ik wel halve glazen.

Aries, GossipGirlxoxo and Huismuisie like this.
  19. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    Met stappen kan je sowieso beter baco, gin tonic of bier drinken, wijn is in dat soort tenten gewoon bocht.
    Overigens vraag ik regelmatig aan het personeel in een restaurant welke wijn ze bij mijn gerecht zouden adviseren. Tot nu toe altijd goed gegaan!
    In ons dorp hebben we een speciale wijn bar, daar kan je ook aangeven wat je zoekt, en lekker vindt, dan mag je een aantal soorten wijn proeven en van de gene die je het lekkerste vond kan je dan een glas of fles bestellen.
    Het leuke daaraan vind ik dat je wijnen proeft die je normaal nooit zou bestellen omdat je ze niet kent en geen misstap wilt maken.

20. Paardenbloem

Ik heb wel wat van die wijngidsen en boekjes over wijn en spijs combinaties voor thuis, maar in een restaurant laat ik me wel adviseren.

In de gemiddelde strandtent of (eet)café vind ik de huiswijn vergelijkbaar met supermarktwijn.
    In een wat beter restaurant met een aparte wijnkaart, gaat dat vaak een stuk beter. Daar bestellen wij dan meestal samen een fles van, die je dan ook eerst mag proeven natuurlijk.

GossipGirlxoxo and Huismuisie like this.

Share This Page