Prijs flesvoeding scheelt dat echt ZOveel?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door ikkie97, 26 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Hoi
    Ik ben nieuw in de wereld van de flesvoeding want tot nu toe heb ik volledig borstvoeding gegeven. Mijn dochter is nu 8 weken oud en ik ga nu rustig aan beginnen met afbouwen omdat ik straks weer aan het werk moet.
    Ik had al wat 'research' gedaan over welk melk etc en had besloten de kruidvat eigen merk te gaan doen aangezien die qua samenstelling nagenoeg gelijk schijnt te zijn aan nutrilon(?) alleen qua prijs goedkoper te zijn.
    Nou was ik vanmorgen in de kruidvat om een pak op te halen maar daar schrok ik toch wel van het prijsverschil! Het zijn gewone hele euro's op een verpakking wat het scheelt!! Heb ik nou zo raar gekeken of is dat echt zo? Friso was volgens mij 2 euro duurder en Nutrilon zelfs 4 euro!

2. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Ja hoor, je hebt goed gekeken. Er zit echt zoveel prijsverschil in!
    Wij gebruikten ook Friso voor de oudste en zijn daar voor de jongste ook weer mee begonnen. Maar toen wij ook zagen dat het zoveel scheelt zijn we overgestapt op de Kruidvat en daar doet hij het prima op. Merk echt geen verschil met Friso of Kruidvat.

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ja, scheelt echt zoveel! Alle babyvoedingen in Nederland zijn goed en staan onder strenge controle.
    Het is dus aan jezelf de keus waar je je prettig bij voelt, wat je voor je knip prettig vind en makkelijk bij jullie in de buurt te verkrijgen vind.

Bij mijn dochter Friso comfort gebruikt en bij mijn zoontje Friso forte. Wel eens een uitstapje gemaakt naar kruidvat forte, maar daar kreeg hij giga krampen van.

4. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Yup, het scheelt echt zo veel..
    bij nutrilon betaal je ook voor de mooie verpakking ;)
    Hier tot alle tevredenheid kruidvat voeding gebruikt, ook vanaf een week of 8.
    Ik bewaarde het in een friso bewaarbus, past er precies in.

5. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik gaf altijd Friso, maar idd voor het prijsverschil eens overgestapt naar KV. Helaas ging ons meisje daar heel veel van spugen, geen idee hoe het kwam. Dus weer terug naar Friso. Op het kdv gebruiken ze overigens ook Friso dus vindt het ook wel fijn om thuis dezelfde voeding te gebruiken.

6. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ja belachelijk he, dat prijs verschil?
    Wij gebruiken al vanaf geboorte kruidvat en onze man doet het hier super op! Heeft vanaf de geboorte nooit last van krampen oid gehad!

Met 4 weken ook forte erbij van kruidvat, hadden nogal een hongerhapje. Inmiddels krijgt hij alleen s avonds nog 2 schepjes forte erbij.
    Ik ben erg tevreden over kruidvat!

7. Marit75

Marit75 Actief lid

13 aug 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een kruidvat fan. de eerste weken nutrilon, vanwege de naam en het idee dat je het beste wilt voor je kindje ;) Kruidvat voeding is net zo goed, ik merk tenminste geen verschil, of toch, de prijs.
    Hetzelfde trouwens voor de luiers, bevalt mij ook prima!

8. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Ik heb hier sinds kort ook kruidvat opvolgmelk. Dit combineer ik nu met borstvoeding omdat ik aan het afbouwen ben. Mijn zoontje vindt het best lekker (mama melk vind ie nog steeds het lekkerst).
    Het is volgens mij echt bijna hetzelfde als nutrilon, er zijn zelfs rechtzaken geweest tussen nutrilon en kruidvat. En het scheelt echt in je portomonnee

9. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hier ook na het ziekenhuis ( daar gebruikten ze nutrilon) overgestapt op kv melk en hij doet het er prima op

Deel Deze Pagina