Hoi allemaal, Ik ben aan het orienteren op babykaartjes en vind niet veel leuk. Ik wil namelijk iets origineels, kleurrijks, aparts. Nu heb ik het perfecte kaartje gevonden, alleen vraag ik mij af of het niet heel duur is? Op de website stond: 1.75 op basis van 125 kaartjes, dat klonk als een goede prijs! Nu hebben wij maar 50 kaartjes nodig en schijnbaar is de prijs dan bijna hetzelfde (totaal van 200 euro). Is dit een normale prijs voor kaartjes of vinden julllie dit ook wat veel? Het is wel van een ontwerper, maar we kiezen gewoon een standaard ontwerp met onze eigen gegevens hierin verwerkt. Het gaat gewoon om geprinte kaarten. Ben benieuwd wat jullie vinden!
Ik denk dat iedereen een andere kijk heeft op wat duur is omdat het verschilt per persoon wat je te besteden hebt. Ik vind €200 wel meevallen. Zelf heb ik €380 betaald . Vond net als jij weinig leuk en wilde ook iets origineels. terecht gekomen bij een ontwerper. Die hanteren sowieso hogere tarieven. Ik vond het zelf wel waard en ik wilde niet met een minder leuk kaartje genoegen nemen alleen vanwege de prijs. Dus ik zou zeggen als je het bedrag makkelijk kan besteden waarom dan niet
Ja eens met @Milkyway7 . De een zal het duur vinden, de andere niet. Wij hadden ook duurder, we hebben ook wat laten ontwerpen. Dus ja, de vraag is vooral: Vind jij het te duur voor jullie kaartje of niet?
Wij hadden ook 50 kaarten. Totaal ongeveer 120 voor betaald, incl enveloppen. Bij een vrij bekende kaarten-site. Het is maar net wat je eraan wil uitgeven! Denk dat dit voor iedereen heel persoonlijk is. Voor jullie zelf is zo’n kaartje belangrijk, bij veel anderen gaat datzelfde kaartje na enige tijd de kast in. Zo vonden wij het onzinnig om een hele luxe envelop/sluitsticker te gebruiken. Die scheuren mensen open en wordt weggegooid. Dingen om misschien mee te nemen in je overweging
Op zich klinkt het niet onredelijk hoor wat ze vragen. De prijs per kaartje wordt nu eenmaal goedkoper naarmate je meer kaarten afneemt dat is overal zo. Daarnaast is het heel persoonlijk wat je er aan wil uitgeven en bij wie en wat de kwaliteit van de kaartjes is etc maar puur naar wat ik lees vind ik het niet duur klinken voor geboortekaartjes.
Echt bizar duur die kaartjes. Stond er ook van te kijken. Wij hebben het meest simpele kaartje, gewoon van hierbenik.nl, en betalen 2,33 per kaart. Wat het echt schofterig maakt: eerste proefdruk is gratis, daarna 1 euro, en de derde betaal je gewoon 2,77 + 1,95 verzendkosten. Helemaal van de pot gerukt, 5 euro voor een proefdruk. Tot zover de frustratie
Wij doen het ontwerp zelf maar laten met speciaal papier drukken en we komen ook ergens tegen de 200 euro uit voor 50 kaartjes. (of 120 als we voor het goedkopere papier gaan). Ik vind het niet buiten proportioneel duur ofzo. Het is wel veel geld maar een goed ontwerp maken kost tijd en mooie materialen kosten geld...
Bedankt allemaal voor de reacties! Het is ook niet dat we het echt niet kunnen missen, maar was vooral benieuwd of dit 'normale' prijzen zijn omdat ik het zelf wel vind klinken als veel geld. Uiteindelijk besloten om het maar wel gewoon te doen! We vinden ze toch wel heel erg mooi en anders zou mijn vriend zelf wat gaan ontwerpen maar toen bedachten we dat tijd ook geld kost haha
Wij hebben om en nabij 140 euro voor de kaartjes en extra’s betaald 40x€2,55 = €102,- En dan nog strikjes, stickers en enveloppen dus ja het klinkt als een vrij normale prijs
Klinkt niet als duur. Bij ons zijn de opstart kosten hoog door stansmessen/ foliedrukken en elk kaartje erbij kost maar 50 cent…. Alleen komen wij niet verder dan 80 kastjes maximaal
Het zal je verbazen hoe veel verschil er zit in prijs qua kwaliteit - als het van een ontwerper komt zal deze het hoogst waarschijnlijk op mooi papier laten drukken. En de opstart voor print moet je ook meerekenen, meer kaartjes is minder geld per kaart. En niet geheel onbelangrijk- de ontwerper moet er ook wat aan verdienen Fijn dat je een keuze hebt gemaakt TS!
Wij hadden 70 kaarten en met enveloppen/sluitzegels waren we 150 euro kwijt maar dit was wel in 2018.
De kaartjes van de eerste waren duur maar ik weet eigenlijk de kosten niet meer. Ik weet alleen nog dat ik het belachelijk vond dat ik ze voor die prijs nog in elkaar moest zetten. Bij de 2e vond ik ons kaartje op kaartje2go en dat was echt niet duur. Nu bij de 3e heb ik weer andere eisen. Vooral foliedruk maakt het duurder. Kwam nu uit op bijna €7,00 per kaartje. Ik vind dat wel echt veel geld.
En dan komt er nog verzendkosten bij . Dat is echt duur ja. Wat ik me afvraag als je kaartje zo duur is laat je er dan minder afdrukken en ben je selectiever met wie je stuurt? Ik vind dan bijv 7 eur x 100 wel erg duur. Tuurlijk is t waard voor de geboorte van je kind maar vele gooien t toch weg .
Ik laat hetzelfde kaartje ook zonder folie maken. Alleen closefamily krijgt de ‘dure’ versie. Anders vind ik het echt te gek worden idd.
Hier betaalden we 160 euro voor ik geloof 45 kaartjes. Die van de oudste kan ik niet terugvinden. Ik vermoed dat m'n man die zelf heeft betaald en het is vergeten van de gezamenlijke rekening te schrijven daarna