Heb t nog even nagezocht maar wij waren €85 kwijt voor 40 kaartjes. Gewoon een bestaand ontwerp via een bekende site. Wel wat mooier papier genomen en parelmoer enveloppen. (Postzegels komen er dan nog bij natuurlijk).
Mijn man ontwerpt en drukt kaartjes op zijn werk en het zijn inderdaad de opstart kosten die het duurder maken bij minder kaartjes. (Want die opstart kosten heb je altijd) En ook zij kopen papier in en hoe meer hoe goedkoper, is dan de regel, ook bij de inkoopprijs. Soort papier en drukmethode speelt mee en je betaald natuurlijk ook voor het ontwerp. Jou gegevens er in zetten kost ook gewoon tijd en al die tijd betaal je. Mijn loopt er Bijv vaak tegen aan dat mensen een standaard kaart kiezen maar of hij dan toch nog even dit en een beetje van dat wil aanpassen, zonder extra kosten. Al die beetjes lopen dan toch op naar een uur extra werk. En de baas telt toch gewoon een uurtarief. Vinden de mensen dan maar gek…
Ik heb 40 kaartjes voor €60. Normaal kost het €76 maar had 20% korting. Is bij cottonbird.nl En ze zijn heel mooi. Zelf zou ik nooit 200 uitgeven voor 50 kaarten maar ik vind kaartjes dan ook niet zo belangrijk, wel leuk, maar als het aan mij lag hoefde ik ze niet eens te versturen maar ik weet dat veel familie het wel leuk vindt.
Ik ontwerp zelf geboortekaartjes. Voor een kaartje via 2go betaal je minder omdat zij het ontwerp gekocht hebben en eindeloos kunnen verkopen. Als je een uniek kaartje wilt betaal je de ontwerpkosten. Dat is de tijd die erin zit, maar ook het unieke idee van de ontwerper. Dat maakt het zo duur. Maar als je bedenkt dat ik gemiddeld 2 dagen werk heb zitten in een ontwerp, is het eigenlijk veel te weinig. Het is dus maar net hoe je er tegenaan kijkt
Waarom is dat schofterig? Je hebt het eenmaal gratis en eenmaal bijna gratis gehad. Dan is het toch heel normaal dat je de derde keer gewoon betaald wat het kost?
Ik vind 5 euro voor een proefdruk erg schofterig. JUIST omdat het de derde is. Je kan er dan juist vanuit gaan dat ik dus bij je ga bestellen en geld in je laatje ga brengen.
Ik vind je benadering nogal vreemd. Hoezo moet 'geld in je laatje brengen' gratis proefdrukken opleveren? En hoeveel had je er gratis gewild? Er moeten een ontwerper en medewerkers van een drukkerij en minstens één postbode geld aan verdienen om hun gezin te onderhouden. Iedere gratis proefdruk moet door hen betaald worden. Het woord 'schofterig' vind ik misplaatst.
Wij zaten hier ook op zo'n kaartensite en waren datzelfde kwijt ongeveer, wij wel met sluitzegels. Deze had grote zus en klein broertje sterren en een maan...dat was lekker snel beklonken. Dus DE kaart en dan 200,- tja als je verliefd bent en niks anders er aan kan tippen, why not. Je stuurt ze maar 1x
hoi ik heb mijn kaartje laten maken door sweetkidz in Dordrecht, dat is een babywinkeltje en een van de eigenaren maakt van een afbeelding die jij mooi vind een geboortekaartje en dan kan je ze zelf uit laten printen bij een copyshop of zij doen het, wat jij zelf wil. Heel handig!