Er staan maar weinig joolz day tweedehands te koop ,en als ze er staan van zeker twee jaar oud voor zowat de nieuwprijs . Wie o wie heeft ervaring met de wagens en zijn alle versies van de bloom zo slecht of na een bepaald jaar verbeterd ? Aangezien ik een hoop problemen lees over het onderstel van de bloom . Wul natuurlijk geen miskoop doen ,maar heb ook geen honderden euro's voor een nieuwe ,aangezien je die in een keer moet aftikken in de winkel
Wat bedoel je met in 1 keer aftikken in de winkel? als je bedoelt ineens betalen dat is niet het geval hoor als het maar betaalt is bij levering. En idd ze vragen voor de joolz 2e hand bijna de nieuwprijs! Kan je verder niet helpen aangezien ik hem nog niet in huis heb.
De Joolz Bloom is de oudere eerdere versie van de Joolz. De eerste lichting hiervan had problemen waarvoor er een up grade actie is geweest. Je kon je oude Bloom inruilen voor een nieuwere versie die deze problemen niet meer had. De Joolz Day is de nieuwste versie (waarvan dit jaar weer een nieuwere is uitgekomen). Deze heeft geen problemen. Ik zou dus zeker gaan voor een Joolz Day en niet voor een Joolz Bloom. Controleer dit goed want bij veel Marktplaats advertenties staat niet vermeld of het om een Joolz Day of Bloom gaat. Joolz geeft drie jaar garantie op zijn wagens. Als je een wagen van een jaar of twee koopt loop je dus helemaal geen risico. Dit zou ik dan ook zeker doen als ik een tweedehands wagen zou kopen. Want het blijft een risico. Maar de Joolz Day is een hele degelijke wagen die wel meerdere kindjes mee kan dus je kunt prima een tweedehands wagen kopen. Verder, mocht je wel voor de Bloom gaan dan is het goed om tw weten dat de onderdelen van de Joolz Bloom en Day niet uitwisselbaar zijn!!!! Voor de Bloom zou ik ook zeker niet meer dan twee honderd euro uitgeven!!!! Al zie ik op MP dat ze er echt de hoofdprijs voor vragen. Mocht je nog specifieke vragen hebben laat maar weten. Ik ben een super tevreden Joolz rijder (geweest want inmiddels ivm tweede kindje hebben we een Bugaboo Donkey). Je mag me ook een pb sturen als je een via MP op het oog heb, ik kan aan de foto's wel zien of het een oude Bloom of nieuwere is.
bedankt voor de reacties . idd met aftikken bedoelde ik in een x betalen bij aflevering ,en is ineens dan best een hoop geld.was mooi geweest als je gespreid kon betalen tot levering idd de bloom word ook nog best een hoop geld voor gevraagd naar mijn idee , alleen weten we volgende week pas wat het word ,als de baby mee werkt natuurlijk .. Ik vind die roze zo leuk mocht het een meisje zijn ,en weet dat de day meer neutralere kleuren heeft ,al vind ik een grijze of witte ook wel leuk. vind het gewoon erg moeilijk ,ik heb al drie kindjes ,en hiervoor had ik een mutsy 3 rider en quinny speedy papillon ... maar ik ben erg lang dus deze wagen leek me ook een mooie optie ,na mijn weten waren ze er 5 jaar geleden nog niet .of het is me niet opgevallen haha .. tja wat is wijsheid ..idd een wagen van 2 jaar oud zou altijd in de garantie vallen ,mits de mensen de bon erbij hebben nog en niet kwijt zijn ... moeilijk ..moeilijk
De roze Bloom is zeker een jaar of vijf oud en een van de eerdere Bloom kinderwagens dus daar loop je wel een risico mee. Voor deze zou ik zeker niet meer dan 200 euro betalen!!
Ik kan de wagen bij van asten gewoon gespreid betalen als ik dat zou willen als ze het geld in totaal maar hebben bij aflevering.
Ok de roze word hem dus zoiezo dan niet ,ga geen risico lopen op een stukke wagen . Bedankt voor de tip !! En van asten nog nooit van gehoord wij wonen helemaal boven in de noordkop dus geen idee of dat een beetje in de buurt ligt ??
nee van asten is in het zuiden maar zou eens goed informeren bij winkels of je ineens moet betalen...van mij krijgen ze op een kleine aanbetaling na alles pas bij levering.
Wat ook nog een tip is, dit jaar is de nieuwste versie uitgekomen. Veel winkels verkopen de oude 2011 modellen nu goedkoper en veel winkels hadden ook de showmodellen te koop. Dan heb je vaak al een hele complete set voor 600 euro!! Incl. voetenzak enz.
Ik zie er nu trouwens een advertentie op MP staan voor een roze Joolz Bloom maar bij een babywarenhuis waar je garantie krijgt. Dat zou nog wel een optie zijn. Het is een hele mooie deal ook vind ik zelf.
Nog een tip, de Joolz Bloom had het logo op de wieg en er zat geen boodschappenmand onder de wagen. Nu kan je die los bij kopen dus dat is niet echt een indicatie dat het een oudere is. Als er trouwens Bloom op de zijkant van de wagen/onderstel staat dan is het echt een van de allereerste. Deze hadden dus die problemen. De latere niet meer.
Ik heb voor Thijmen de bloom gehad en heb na ik gok een jaar (dus in 2008) een nieuw onderstel gekregen. Alle mensen met een bloom hebben die gekregen, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die hem niet hebben opgehaald of die ze niet te pakken hebben gekregen. Overigens was het niet zo dat met alle onderstellen iets mis was. Ze hebben gewoon alles vervangen omdat ze significante verbeteringen hadden aangebracht. Met die van mij was bijvoorbeeld niets mis. Dat je er veel over leest zegt op zich niet alles over de hele populatie aan joolz blooms, mensen zetten nu eenmaal sneller een slechte ervaring neer dan een gewone Waar je bij een bloom vooral om moet letten is of het onderstel goed in elkaar klapt en weer uit elkaar gaat. Dat moet gewoon soepel gaan. Verder zou ik ook goed letten op of het zitje goed in ligstand kan en of de wielen goed eraf en erop gaan. Eigenlijk gewoon de bewegende delen. Verder kijken of hij lekker soepel rijdt en of hij goed draait, bij een joolz moet dat allemaal heel soepel gaan. Als dat niet goed gaat zijn de banden misschien leeg of lek. Ik heb de bloom ongeveer 3 jaar met veel plezier gebruikt, vond het een fijne wagen. Heb 1 keer een dingetje gehad, maar toen kon ik hem laten maken (inklappen ging niet meer goed) zonder kosten. Ik heb hem idd ook goed kunnen verkopen (al was het geen nieuwprijs hoor!). Joolz maakt gewoon goeie wagens en bieden ook goeie service!
Wat betreft de service ben ik helemaal mee eens hoor. Alleen nichtje van mij had een Bloom van een kennis gekocht en die bleek wel problemen te hebben met het inklappen. Die kennis had zelf nooit problemen gehad maar mijn nichtje kreeg die problemen dus wel. Dat was wel balen voor hun.
Ik zou dus zelf het risico niet nemen om de Bloom te kopen. Zo ie zo omdat deze al wat ouder is. Als ik een tweedehands wagen zou kopen dan zou ik er een nemen die max twee jaar oud is. Ongeacht het merk.