vreemde honden bij elkaar plaatsen

Discussion in 'De lounge' started by tweeling, Jan 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik vroeg me af hoe ik het beste een vreemde hond bij mijn 6,5 jaar oude hond kan plaatsen?

Ik krijg zo nu en dan verschillende honden te logeren, en kijk van te voren of het klikt.
    Hoe kan ik dit het beste aanpakken bij de eerste kennismaking zodat het kans van slagen maakt?

Mijn hondje heeft een terrier in zich en dat zie je duidelijk!
    het is een kliene zwarte westie+?

ik ben benieuwd of er iemand tips voor me heeft!?

2. sas30

sas30 Actief lid

Jan 18, 2008
    342
    0
    0
    verzorgende
    gelderland
    vaak op neutraal gebied zie je al hoe ze op elkaar reageren.
    samen dan een stukje wandelen en kijken of ze met elkaar los kunnen spelen als dit goed gaat gaat het in huis vaak ook goed ik zou dan wel samen naar jou huis lopen en de nieuwe hond als eerst naar binnen laten lopen.

3. marsab

marsab VIP lid

Oct 6, 2006
    6,315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Bij de eerste kennismaking, óf beiden vast aan de riem óf beiden los.
    Niet de ene vast en de andere los.
    Dat wordt bijna altijd ruzie.... ;)

4. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

Jan 10, 2007
    1,081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    idd kennis laten maken op neutraal gebied. Bij thuiskomst zelf eerst naar binnen lopen en dan pas de honden. Volgorde van de honden maakt dan niet meer uit namelijk. jij hebt door als eerset naar binnen te gaan laten zien dat je de roedelleider bent. wat hun plek in de groep is maakt dan niet meer zoveel uit.

5. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik zou hier op aanvullen dat je beter de speeltjes die ERG favoriete zijn bij je hond even weg legt ivm met jaloezie. Heb dit fout zien gaan bij mijn en mn moeders hond die toch elkaar al erg goed kende...tot wij n keer daar kwamen en onze kara prongeluk jacky zn speeltje pakte...wist zij ook niet...maar nu wel! Schrok me n hoedje...speciaal ook omdat onze Floor die pas net bij ons was er tussen stond toen t mis ging..was nog maar n erg klein puppietje. Gebeurde verder wel niks met dr...maar Kara is nogal n grote hond en Jacky was toen ook nog groot vergeleke Floortje...eeks :p

6. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Onze hond en die van mijn ouders kunnen het goed met elkaar vinden. Als ze bij mijn ouders zijn is de kleine maltezer duidelijk de baas en is die van ons helemaal niet jaloers. Andersom dan wil die van ons nog wel es wat minder lief zijn als het om eten/speeltjes gaan.

Geef ze iig in apparte ruimtes eten. Dat scheelt al wel. En de favoriete speeltjes weglaten is ook wel een goed idee.

Share This Page