Na de laatste storm is onze gedeelde schutting met de buren ook omgewaaid. Deze schutting stond ook al een tijd hoor. We hadden m wel goed vastgezet, maar heeft niet geholpen. Vorig jaar precies t zelfde. Verzekering (opstal) heeft t beide keren vergoed. Wel eigen risico, maar toch. Mijn buurvrouw heeft offertes opgevraagd en nu wordt er voor nog geen 2000 euro 28 meter schutting geplaatst. Incl betonpalen en overig materiaal. Wel zelf de oude schutting verwijderen en afvoeren.
Hier waren we 1500 euro kwijt voor 11 meter... hardhouten palen en douglas schermen. Oude schutting ook laten verwijderen. Wij hebben geen poort oid. Ik vind de prijs niet heel gek hoor!
Dat is inderdaad de totaalprijs en omdat we een hoekhuis hebben niet te delen met buren. De oude schutting halen ze eruit.
Wij hebben 6 jaar geleden de schutting zelf geplaatst (nieuwbouw dus geen oude schutting). Hardhouten palen met geimpregneerde planken om en om aan onze kant en die van de buren. Inclusief. Snelcement schroeven en hout etc nog geen 200 euro kwijt voor 12 meter. Kosten wel gedeeld met de buren. Hij staat na 6 jaar nog altijd als een huis en al vele stormen overleeft. Een mooie schutting hoeft dus echt niet duur te zijn!
Dit hebben wij destijds betaald. €1513,- incl plaatsen en incl poort 15 meter schutting (1 kant) en dan een poort van 120cm. Wij zijn ook niet handig maar hebben wel zelf de schutting verwijderd en afgevoerd. (Is geen precisie werk dus iedereen die lichamelijk niks mankeert kan het zelf, tenminste.... als je wilt!) Bedrijf kwam 148 km bij ons vandaan!
Ik vind het geen vreemde prijs. Wij hebben een hoveniersbedrijf en zie gekkere bedragen voorbij komen Wij en hoogstwaarschijnlijk ook jullie hovenier verkopen heel ander hout dan bijvoorbeeld bij een Gamma ( waar overigs ook niets mis mee is maar er zit wel kwaliteitsverschil in ) Wanneer je uit gaat van Gamma prijzen, kan ik me voorstellen dat het schrikken is. Daarnaast heb je nog een uurloon en afvoeren van het materiaal. Ik vind het, incl een poort, afbreken, opbouwen en materiaal een hele nette prijs. Wanneer je goedkoper wenst, zijn er zat opties. Zelf de schutting weg halen of zelf hout halen en deze zelf plaatsen.