verkorte baarmoederhals ervaring

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Tannetje, Apr 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tannetje

Tannetje Actief lid

Jul 12, 2012
    244
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ben heel erg benieuwd naar ervaringen van mensen waarbij ook al vroeg in de zwangerschap een verkorte baarmoederhals geconstateerd is. Of er daadwerkelijk een vroeggeboorte is geweest

Even in het kort heb ik vrijdag een nierafsluiting gehad waarvoor ze drie dagen later een stand in mijn nier hebben gezet omdat mijn nieren niks meer deden.
    Nu heb ik continu koliekaanvallen die weer lijden tot harde buiken.
    Ben nog maar 23 weken zwanger en alle metingen die ze nu gedaan hebben varieerde de baarmoederhals lengt van 1,8 tot 2,5.
    Vanwege mijn te korte duur zwangerschap en het niet duidelijk veroorzaakt wordt door weeën.
    Lengte van de baarmoederhals was tegenover gisterenavond vanmorgen gelukkig ook 0,4 cm langer geworden.

2. Simmy

Simmy Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    1,067
    313
    83
    Hallo Tannetje.
    Ik heb wel ervaring met een korte baarmoedermond. Het is alleen niet een heel leuk verhaal, ik had er al eens een topic over geopend.
    Mijn eerste kindje ben ik verloren bij precies 24 weken. Achteraf waarschijnlijk door cervix insufficiëntie. Deze zwangerschap vanaf week 16 elke week metingen. Het bleef aanvankelijk goed, maar wel aan de korte kant, 27mm
    bij week 21 kreeg ik weeën en was m'n baarmoedermond nog iets minder dan 20mm. Ik was al opgenomen in t ziekenhuis en heb toen m'n buik weer rustig was gelukkig door de weeën remmers een spoed cerclage gekregen. Dat is allemaal goed gegaan maar helaas was m'n cervix 3 dagen later nog maar 10mm
    Nu lig ik al 3 weken met bedrust in t ziekenhuis maar alles gaat goed en m'n cervix was gister weer langer dan 20mm!
    deze week ga ik naar huis omdat dat gynaecoloog wel denkt dat ik zeker tot 30 weken zwanger kan blijven. Dus daar vertrouw ik maar op. Ik kan je alleen zeggen hou heel veel rust! En luister goed naar je lichaam. Het komt vast goed.

3. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

Jan 24, 2009
    1,522
    0
    0
    Flevoland

Ja ik.
    Met 21 weken kreeg ik aanvallen van pijn....vreselijk! Nierstuwing! Ook verkorte bmhals (fundeling ofzo) en weeen. Na een week mocht ik het ziekenhuis verlaten en was mn bmhals langer.
    Week 27 helaas weer een week opgenomen met weeen en kreeg dit keer remmers en longrijping. Week 29 weer opgenomen! Vanaf week 30 was het vrij rustig. Maar ik heb ook vanaf week 21 bedrust gehad. Overigens na de 21 weken geen last meer gehad van nierstuwing.
    Ik heb vanaf week 28 tot week 35 proluton gehad en ben uiteindelijk bevallen met 39,3!
    Sterkte! En mocht je vragen hebben pb mij maar!

Een tip: laat de meting steeds door dezelfde doen! Er kan namelijk verschik zitten in meten van de artsen is mijn ervaring

4. Tannetje

Tannetje Actief lid

Jul 12, 2012
    244
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vervelende is dat continu iemand anders aan mijn bed heb voor meting.
    Nu weer opgenomen op acute opname afdeling. Lig aan buscopan infuus in de hoop dat aanvallen stoppen.

5. Shampoo31

Shampoo31 Actief lid

Sep 14, 2013
    132
    0
    0
    Krijg je geen dipidolor of tramadol? Alleen buscopan? Werkte bij mij niet genoeg maar had geen last van een verkorte baarmoedermond..

Sterkte meid!

6. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

Jan 24, 2009
    1,522
    0
    0
    Flevoland
    Ik kreeg voor de pijn diclofenac... (Ofzo) dat werkte wel goed! Maar mag je niet altijd in de zwangerschap gebruiken. (Bepaalde weken)

7. PinkLove

PinkLove Bekend lid

May 13, 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Wel ervaring met verkorte cervix, heb daar ook een heel topic over gehad. Bij mij is het dankzij bedrust, pessarium en een dosis geluk goed afgelopen. Heel veel sterkte ermee, en met alle pijn natuurlijk!!

8. Tannetje

Tannetje Actief lid

Jul 12, 2012
    244
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb al die tijd niet kunnen reageren sorrie.
    heb tot gisteren in het ziekenhuis gelegen.
    per dag minimaal 3 nierstuwings aanvallen gehad.
    Tweede paasdag hebben ze een dubbel J Katheter geplaatst in linker nier die voor veel problemen zorgde en die hebben ze afgelopen donderdag verwijderd.
    Probleem is niet opgelost en het is wachten op nieuwe aanval.
    Dan moet ik terug en zal er eerst een ct scan gemaakt worden. Doen ze liever niet in zwangerschap maar heb dusdanig veel petadine injecties nodig gehad de afgelopen drie weken dat artsen geen andere uitweg zien.
    Kans is groot dat er toch een steen in nier zit die voor problemen zorgt of dat de kleine de urineleider van de nier dicht drukt.
    Zal dan operatief verholpen moeten worden. Kans op dat de bevalling dan inzet is aanzienlijk.
    vandaar dat ze het zolang mogelijk uitstellen.
    baarmoederhals lengte is wel wat hersteld maar nog niet over naar huis te schrijven. Was de laatste keer 2,8 cm (kortste lengte was 1,5)Moet daarom ook rustig aan blijven doen en bij nieuwe klachten wordt ik weer accuut opgenomen.
    Bedankt voor jullie reacties. ondertussen zijn we weer drie weken verder en hoop dat ik dat nog een aantal keer kan zeggen

Share This Page