bedzeiltje wassen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door -, 15 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Moet je bedzeiltjes ook wassen voordat je het bedje opmaakt?

Of kan je die dingen helemaal niet wassen. Het staat niet op de verpakking.

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Geen idee, maar ze raden een bedzeiltje af in bed...

3. Niet meer actief

Om een bedzeiltje onder het hoofdje te leggen wel, maar om onder de luier ( om het zomaar te zeggen) te leggen niet.

4. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    bedzeiltjes zijn toch van plastic bovenop? Of tenminste..afneembaar materiaal? Misschien is een natte doek met schoonmaak genoeg? Er gaat ook weer een hoeslakentje overheen dus denk het wel! Ik denk trouwens dat een bedzeiltje zo raar gaat kreukelen/krimpen in de was, dat de hele vorm eruit gaat...mmm...heb eerlijk gezegt geen idee...zeg maar wat hahahahahahaha
    Ik zou een natte doek doen!
    kus miek

5. munt

munt Actief lid

11 dec 2005
    290
    0
    0
    friesland
    ik zou het op de hand wassen in de wasmachine komen ze er raar uit te zien trouwens ik heb 1 onder het hoofdje en 1 onder de kont natuurlijk wel onder het laken

6. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    volgens mij mag er geen een onder het hoofdje i.v.m verstikking, als het kindje zich op de buik draait kan het niet door het zeiltje heen ademen.
    dat is mij in iedergeval verteld.

groetjes susanne

7. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Mag beslist niet onder het hoofd! Levensgevaarlijk!

Het handigste is een molton bedzeiltje, en dan alleen gebruiken bij het midden/billen gedeelte!

8. munt

munt Actief lid

11 dec 2005
    290
    0
    0
    friesland
    dat van mij onder het hoofdje is geen zeiltje hoor zo'n goh kan niet meer op de naam komen luierdoek zo'n hele dunne handdoek

9. Niet meer actief

Nee onder het hoofdje mag er idd geen ivm verstikking.

Ik had de dozen nog verder uitgepakt en zag op sommigen staan dat je ze op 90 graden en op 60 graden mocht wassen. Dus hierbij is mijn vraag opgelost.

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Gebruik je kruiken? Dan wordt een bedzeiltje afgeraden! Dit ivm het eventuele lekken van de kruik. Als je geen bedzeiltje gebruikt, dan kan dat kokend hete water gewoon wegzakken, met bedzeiltje kun je zelf wel uitstippelen wat er gebeurd :(

Een bedzeiltje is ook eigenlijk helemaal niet nodig hoor, met de luiers van tegenwoordig. Mijn zoontje is nu ruim 2 en zijn bedje is nog nooit nat geweest. Bedzeiltjes gebruik je eigenlijk pas vanaf het moment dat je met zindelijkheid bezig gaat....

11. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ja je kan ze wassen, en verder ben ik het eens met loetje. Ik ga het ook niet gebruiken.

12. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik was ook niet van plan om ze te gebruiken, idd ivm de luiers van tegenewoordig.

Maarrrr, toevallig heb ik zojuist de 'intake' van de kraamzorg gehad en besprak ik dit met haar.
    Wat was de functie van het bedzeiltje, bescherming van matras, of veiliger?
    Het antwoord was beide....en waarom....de dop van de kruik moet over het zeiltje naar het voetenend toe vallen, mocht de kruik onverhoopt lekken, dan is niet het deel waar je baby op ligt nat....dit kan niet onder het zeil door weer naar boven komen....aldus de uitleg.

Dus alleen voor de tijd dat er een kruik gebruikt word is het aan te raden voor de veiligheid.

Gr. Cellie.

13. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Huh Cellie... Bij mij zeiden ze juist GEEN bedzeiltje met een kruik, want als de kruik dan zou gaan lekken zou het water juist NIET wegkunnen.
    Ik zou gewoon moltons gebruiken hoor en absoluut geen bedzeiltje!
    En of je kruiken moet gebruiken weet je van te voren toch nooit, dat weet je pas na de bevalling.

14. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik heb het niet over zo'n wit/blauw noppen rubber zeil.

Maar over een molton bedzeil, en die mag niet tot het voetenend komen,
    de dop dus over de rand naar het voeten end....

tegenstrijdig allemaal zeg :rolleyes:

15. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Das nou net wat het verschil maakt. Een plastic zeiltje of een molton zeiltje.

16. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Die zijn allebei waterdicht hoor, alleen een molton zeiltje is idd bekleed, zodat het niet glijd of kraakt, maar de functie van beide is precies hetzelfde.

Het is zo dat ze soms adviseren om de kruik met de opening over het zeiltje heen te leggen, maar het idee dat zo'n ding stiekem toch verschuift of dat je een keer niet helder genoeg nadenkt bij het in bed leggen van de kruik, geeft mij genoeg schrik....Een zeiltje is gewoon niet nodig in de eerste paar jaar, snap ook niet dat zo'n ding überhaubt op de lijst staat!

17. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik las in mijn kraamboek dat je de kruik tussen 2 dekentjes in legt. Dus het dekentje dubbel en daar tussen de kruik. Ik heb ook molton zeiltjes, ik zie het straks wel wat de kraam verzorgster zegt.
    Het is in ieder geval wel belangrijk om de kruik te testen op lekken voordat je hem gebruikt.

Deel Deze Pagina