eerst werd ik zwanger, dus ik deed een jaar langer over mijn studie. Uiteindelijk het grote onderzoek voor mijn afstuderen, dat liep compleet mis waardoor ik drie weken had om een individueel stuk te schrijven. Dat lukte niet met een kindje, school, huishouden en werken. Besloten een schooljaar verder te gaan. In dat schooljaar zit ik nu en het gaat gewoon niet. Ze veranderen de regels + begeleiders terwijl ik aan het afstuderen ben en vervolgens word het een steeds grotere berg. Ik ben nu bezig met mijn kritische reflectie en ik moet mijn inleiding nog aanpassen en dan ben ik klaar. Maar ik loop vast, alles ziet er uit een grote berg en dan maak ik mij ook nog druk om spelling want ik heb dyslextie... Iemand nog tips? 10 april moet ik hem inleveren voor de eerste keer. Ik verwacht hem al terug te krijgen, maar wat ik niet meer hoef te doen is natuurlijk mooi mee genomen..
Maak voor jezelf je hoofd leeg door een lijstje te maken van alles wat je nog wil of moet doen. Dan wordt die berg overzichtelijk en kun je afstrepen. Succes! Ik ben ook bezig met afstuderen. Heb net feedback gehad en moet 22 april de definitieve inleveren.
Als student zijnde heb je onder bepaalde voorwaarden ook recht op kinderopvangtoeslag. Dan kan je ongestoord werken aan je afstudeeropdracht. Meer info: Ik ben student
Herkenbaar! Ik ben ook nog bezig mijn opleiding af te ronden. Ik moet alleen mijn eindopdracht nog schrijven (soort scriptie). Maar het is zooo moeilijk om de tijd te vinden met kind, huishouden en 3 dagen werk in de week. En dan heb je tijd, zoals nu zaterdagavond half 10 en dan kan ik van moeheid (dochterlief snapt maar niet dat de nacht is om te slapen ) echt de concentratie en motivatie maar niet vinden... Inderdaad, wat hier al gezegd werd: maak een lijstje met kleine doelen, zodat je snel afstrepen kunt. En als je echt in tijdnood komt, vraag je per dag af wat echt nodig is dat je doet (moet die was vandaag of kun je dat half uur vandaag aan je studie besteden bijvoorbeeld) en probeer zo de tijd bij elkaar te sprokkelen. En stel jezelf iets in het vooruitzicht, een beloning. Ik wil heel graag leren haken bijvoorbeeld, lijkt me zo leuk, maar ik mag er pas aan beginnen als ik klaar ben met mijn opleiding (zucht... haha!). Ehm, wel een beetje prettig om te lezen dat ik niet de enige ben... Welke opleiding doe je?
Heb je niet iemand in je omgeving die goed is in taal? Die zou je dan je onderzoek kunnen laten nakijken op spelling. Ik heb het voor een paar medestudenten ook gedaan. Puur en alleen naar de spelling gekeken. Niet naar de inhoud verder.
Dank je voor de tips dames! En ook fijn om te lezen dat ik niet de enige ben @sportysteenbok ik studeer maatschappelijk werk en dienstverlening. Ik zie het nu weer allemaal wat zitten. Het is alleen dat ik voor mij gevoel heel erg in herhaling val. En 10 april is de eerste inlever datum en het zou fijn zijn als ze zeggen 'klaar! Je mag je verdediging doen' daar duim ik op