Je moet het me echt even uitleggen hoor; wat doen kinderen op een kdv anders dan thuis en twee: worden ze daar heel vies van? Mijn kind gaat niet naar het kdv, maar ik neem aan dat ze daar op een pleintje rondrennen en fietsen en in een klimrek zitten en in een zandbak spelen? Dat doet zoon hier thuis iedere dag. En als we naar de stad gaan eten we een plakje worst en een ijsje, dat kan ook vlekken geven. Hier buiten op het erf een overall en als we naar de kinderboerderij gaan ook. Maar dat is meer voor de geiten die graag aan kinderjasjes knabbelen. Ik heb eigenlijk helemaal geen 'nette' gelegenheden! Mijn zoon is een kind. Kinderen worden nu eenmaal vies gelukkig wel! Maar ik vind dat je met een normale kinderjas gewoon buiten moet kunnen spelen.
Mijn dochter heeft een lekkere dikke winterjas om in buiten te spelen (kdv, speeltuin, kinderboerderij) Voor de boswandelingen een waxjas. En een nette jas ( manteltje) voor als we naar de stad gaan shoppen, lunchen, high tea, uit eten en op visite gaan waar ze toch niet buiten speelt. Vlekken vind ik helemaal niet erg op welke jas of kledingstuk dan ook. Ik vind een manteltje heel mooi maar voor mijn kleine meid niet praktisch om mee te spelen dus die is voor de gelegenheden waarbij ze niet buiten speelt ( wat dus alleen al zo iets eenvoudigs kan zijn als boodschappen doen)
Voorop staat dat mijn kind altijd vies mag worden!Net alsof mijn kind dus geen kind is omdat ik een nette jas heb Ik heb meerdere jassen zodat zij 3 dagen achter elkaar naar kdv gaat en daar door buiten spelen best vies kan worden, dan kan ik op zaterdag (ze gaat woe-do-vrij) die jas in de was doen als dat nodig is, en heb ik voor de dagen dat ze dus niet naar kdv gaat een andere jas, die is wel wat duurder en netter omdat ze die dus ook draagt naar verjardagen/feestjes en als wij gaan winkelen of wat dan ook. Ze mag in die jas ook prima vies worden maar ik vind het gewoon leuk om een mooie nette jas voor haar te hebben.
Oh en zoals Tesske schrijft: als ik boodschappen doe dan word ze helemaal niet vies hoor, dus kan ze best een net manteltje aan.
80,00/ 90,00 maximaal. Maar heb nu een heel leuk jasje gevonden voor maar 39,95 als ik me niet vergis, dus dat is nog beter
Dat zeg ik toch niet? Ik zeg dat wij hier geen 'nette' aangelegenheden hebben. Onder netjes versta ik naat bruiloftof of kerk oid. Ik houd wel van een mooie jas, dus zoiets gaat dan aan naar de stad, maar tegelijkertijd moet een kinderjas ook tegen een stootje kunnen, vind ik. Van speeltuin of zandbak (lees: dagelijks gebruik) wordt een kinderjas niet echt vies. En als we op visite gaan, gaat zoon daar ook naar buiten. Voor de sneeuw/vrieskou heb ik wel een ski-jack gekocht. Maar die is best mooi, te mooi voor bos en boerderij. Daarvan (lees: modder en stront) wordt een kind wel vies. Vorig jaar zat zoon nog veel in de wagen, nu ravot hij echt. Misschien toch maar een goedkoop jasje erbij kopen dan?
Tja het kwam op mij wel zo over, je schrijft: Mijn zoon is een kind. Kinderen worden nu eenmaal vies gelukkig wel! Maar ik vind dat je met een normale kinderjas gewoon buiten moet kunnen spelen. Nou mijn dochter word echt niet altijd vies met buiten zijn hier in de buurt en al helemaal niet als we een boodschapje doen. Ze wordt eigenlijk alleen maar vies als we naar een speeltuin/kinderboerderij gaan en op kdv, en daarvoor heb ik dus een jas die ik kan wassen en als ik dus geen speciale dingen onderneem waarbij ze wel vies wordt, dan kan ze haar nette jas aan. Die nette jas kan overigens ook prima in de wasmachine hoor, maar het is wel handig dat er dan ondertussen een andere jas is die aan kan, want een winterjas drogen duurt soms wel 2 dagen... Als ik het zo bij jou lees zijn 2 jassen zeker geen overbodige luxe!
Ik heb >80 gestemd. Ik heb 2 jasjes; 1 voor de wat minder koude dagen t/m oktober-november-maart en 1 als het 'echt' koud is... Een 'nette' jas vind ik echt grote onzin!
Ik kocht altijd jassen tot ongeveer 50 euro. Ik merk alleen, en misschien geldt dat alleen voor die van mij, dat weet ik niet, dat kinderen vanaf basisschoolleeftijd vaak minder snel groeien en langer met een winterjas doen. Vanaf dat de oudste 4 is geworden en dus naar school gaat koop ik wat mooiere, en dus vaak duurdere jassen.
Ik ben meestal rond de 90 euro voor een winterjas kwijt, maar kwam gisteren een hele leuke jas tegen bij de V&D, precies wat ik zocht! En maar 40 euro. Ik koop er nog eentje bij, maar ik was aangenaam verrast
Ik heb net deze gekocht bij de V&D: http://pics.esprit.de/Shop/PicProductFrontView/U06140_508.jpg hij is eigenlijk voor een meisje, maar ik vond de paarse zoveel leuker dan de legergroene die voor jongens was... Hij was 60 euro.
ik heb 1 jas een zilvere van salty dog 80 euro en ik heb 1 zwarte jas van c&a 20 euro schoenen precies het zelfde ze heeft 1 zwarte merk Romange laarsje 87 euro 1 grijze van merk clic 134 euro 1 snowboots lellie kelly 30 euro 1 zwart laarsje 15 euro 1 zomer lelli kelly 50 euro ik kijk niet naar prijzen ik kijk wat ik leuk vind kleding precies het zelfde