Prijs zomerschoenen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mama van 2 meiden, 8 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik heb vandaag nog 2 soorten schoentjes/gympjes gekocht bij de wibra. 1 paar gympies met klitteband voor 5 euro en 1 paar slippers met klitteband ook voor zoiets.
    Nou onze dochter heeft nu dus 4 paar schoentjes waarvan 1 echt degelijk en stevig en de rest om lekker vies in te worden enzo. Ik vidn het prachtig, als ze dan een keer stuk gaan, koop ik wel weer nieuwen :)

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hier 1 paar zomerschoenen gekocht, 70 euro.

Daar heeft ze overigens al mee in de zandbak gespeeld, zand is ook niet echt modder lijkt me... Als het nat is buiten krijgt ze haar laarzen aan.

Ik zou persoonlijk nooit bristolachtige 10 euro gympen kopen. Ik kan er zelf ook niet op lopen. Ben het er helemaal mee eens dat een kind vrij moet kunnen spelen, maar ik kan zelf niet zo vrij bewegen op van haren schoenen.

tot nu zijn de duurdere schoenen ook op het kdv niet kapot gegaan hoor. Je koopt toch ook kwalteit dan!
    Ik denk dat ik nog een paar crocs koop voor warme dagen, want ik vind sandalen niet mooi en teva's lijken mij niet zo lekker zitten. (heeft ze wel gehad).

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Hier sluit ik mij bij aan. Ik schrik ook elke keer weer wanneer ik lees dat ouders zo vaak hele goedkope schoenen en/of gympen, slippers e.d. kopen voor hun kroost. :$ Goed schoeisel is zó belangrijk en regelmatig op slechte schoenen lopen is op langere termijn vaak funest voor hun voetjes en lijf. Zo zonde. :( Nee....ik ga niet bezuinigen op de gezondheid van mijn kindjes! ;)

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    alsof iets persé duur moet zijn, wil het iets goeds zijn.
    Nou dat is dus absoluut niet waar.
    Mijn kind heeft toevallig ook hele goede schoenen, maar voor erbij wat goedkopere gympen

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    dus mensen die goedkoop kopen omdat ze leven van bv een uitkering hebben allemaal kinderen die problemen hebben met voetjes en lijf omdat ze altijd zulke schoenen gedragen hebben? ;) I think not. Maar goed als jullie er zoveel aan uit willen en kunnen geven prima toch. De redenatie klopt alleen niet helemaal af en toe

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Nee hoor Lex, er zijn genoeg goede schoenen van een euro of 30 te vinden, vind ik toch niet duur.
    Ik bedoelde vooral die stoffen/canvas achtige schoentjes. En of je dan all stars of scapino schoenen hebt, maar volgens mij ook niet zoveel uit. Maar als ik eerlijk ben ga ik dan eerder voor all stars, omdat ik die zelf ook lekker vind zitten.

Maarrr ik zie helaas wel vaak kindjes op veel te grote of kapotte schoenen lopen (op mn werk hoor) en dan vraag ik me af of dat echt noodzaak is, of dat het bezuinigen op de verkeerde doelen is. (of kinderen met elke 4 weken nieuwe schoenen en na 1 dag kapot) Ik denk dat dit vooral bedoeld wordt.
    Ik denk dat de meeste mensen hier echt wel zullen kijken of schoenen nog goed zitten, toch?

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Helaas toch vaak wel. ;) Maar vaak treden de problemen pas later op als ze (veel) ouder zijn. Verschrikkelijk jammer dat dit zo onderschat wordt door zoveel ouders. En ik heb het idd over canvasschoentjes, gympen, Crocs e.d. zonder goede steun en goed voetbed en die dan bovendien niet goed passen. Ook al zou ik een uitkering hebben dan nog zouden goede schoenen voor mijn kinderen een hele hoge prioriteit hebben. Ook al zou ik zelf bij wijze van spreken dan een maand op water en brood moeten leven. ;)

8. miranda84

miranda84 Bekend lid

13 apr 2007
    781
    0
    0
    ook hier 2 paar dure schoentjes,en 1 paar goedkope schoentjes (rond de 30 euro).
    Ook ik ben echt van mening dat de duurdere beter zijn voor die kleine teerbare voetjes.
    En ik heb echt een schoentic ;).

9. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    Op kleding bespaar ik, op schoenen absoluut niet. Dat vind ik hartstikke belangrijk!!!

Kleding koop ik vaak duurdere kleding en goedkopere kleding. Goedkopere kleding voor de KDV en duurdere kleding voor het weekend.

Maar ja ieder zijn eigen keus natuurlijk!!

Veel liefs Petra

10. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik heb laatst schoentjes gekocht voor mijn zoontje van 89 euro. Ik ben ook van menig dat goede schoenen heel belangrijk zijn voor doe kleine voetjes.
    Wel krijgt hij er altijd een goedkoper paar bij voor in de zandbak en kdv enz. En ik koop nog meestal een paar in de uitverkoop. Dezelfde goede kwaliteit alleen de helft goedkoper ;)

11. namya

namya Niet meer actief

nou wij kopen duur schoeisel en dure kleding omdat we dat vaak mooier vinden en ook kunnen betalen maar zowel ik als mijn man groeiden op met veel broertjes en zusjes en dan deed je het vaak genoeg met de afdankers van je oudere broers en zussen en als we al iets nieuws kregen was het goedkoop.....NIETS MIS MEE!!! dus de zo genoemde bristolschoenen heb ik vaak gezat gedragen en ik was er als kind nog trots op ook want ze waren ten minste nieuw :).

heb heus geen misvormde voeten oid eraan overgehouden, dusse ik koop geen dure schoenen omdat de voeten anders zouden lijden want dat geloof ik niet zo!!

12. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Maar kopen jullie dan bv geen Dr Visser schoenen (Scapino)? Komen bij verschillende tests als zeer goed eruit, worden aangeraden als kinderschoenen en zitten qua prijs rond de 30 / 40 euro; scheelt nogal...

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@namya: toch fijn dat er iemand gewoon durft te zeggen dat ze ze koopt gewoon "omdat het kan!" :)

hier geen afdankertjes.. maar wel altijd bristol/scapino etc
    en tegen de tijd ik echte merkschoenen wilde kreeg ik kleedgeld.. kon ik zelf het verschil "voelen" tussen 1 paar schoenen en 3 paar schoenen :)

anne draagt net als wij.. deels merkschoenen (ze zijn mooi, leuk en goed over het algemeen) en deels gewoon goedkope schoenen.
    wij winkelen te graag om alleen maar dure schoenen te kopen plus we hebben graag variatie.
    neemt niet weg.. dat we er dus wel op letten dat het alsnog goede en leuke schoenen zijn.

en die van dr. visser.. vind ik persoonlijk over het algemeen niet zo mooi :)
    beetje te grof denk ik naar mijn smaak.
    alhoewel ze laatst nijntje-schoenen die ook van dr. visser waren volgens mij.. die vond ik wel leuk
    maar die pasten niet geod :(

14. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier net 2x 80 euro uitgegeven... hier hebben ze elk seizoen 1 paar echt goede schoenen (en ja die zijn vaak duurder, dr visser vind ik meestal niet mooi en 40 euro voor niet mooie schoenen vind ik zonde) en dan komt er nog wel een paar gympies bij, en een paar sandalen denk ik. Die laatste 2 zijn minder duur en vind ik minder belangrijk want die drager ze minder.

Het is maar net wat je belangrijk vindt... goede schoenen staan bij ons heel hoog op het prioriteiten lijstje.

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hadden jullie deze trouwens gelezen?
    AD Gezondheid & wetenschap - Kinderen dragen vaak foute schoenmaat (475445)

blijkbaar is goed advies toch niet altijd zulk geod advies als het lijkt :)

(wel stond er de tip dat je er op moest letten dat de voetmaat STAAND gemeten moet worden.. dat is in ieder geval iets waar je zelf ook op kunt letten :) en waar je je eigen conclusies uit kunt trekken als een winkel dat anders doet)

16. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Sem heeft nu lente-schoenen van Develab. Hartstikke leuke schoenen en 74,95. Straks krijgt hij nog sandalen voor de zomer en Allstars ofzo.

17. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Jahoor, onze dochter loopt bijna altijd in Dr Vissers van Scapino, ook wel Beagles is ook een merk van Scapino. Zijn prima schoenen, mankeert niets aan

18. namya

namya Niet meer actief

ja zou niet weten waarom niet, is toch geen taboe......iedereen koopt naar zijn/haar eigen portemonnee en waarom zou de een of de ander daarover moeten zwijgen...er schuilt geen schande in armoe maar ook niet andersom

ps dr visser ken ik niet dus kan niet oordelen

19. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Wij hebben all stars gekocht voor dr bij voor 40 euro.
    En een paar puma's voor 50.
    Normaal eigenlijk altijd shoesme's maar die zijn echt lelyk dit seizoen
    En Bikkembergs waren we op uit gekeken.
    Het hoeft ook niet altijd het duurste te zijn, niet als het duurste niet moois is, ik verbaasde me er zelfs over dat ik nu voor 40 euro echt hartstikke mooie schoenen heb voor hem. Ze staan zo gaaf.

20. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Zo denk ik er ook over

Deel Deze Pagina