3 jaar en oorbellen?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by tumtummetje, Apr 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    1,844
    1,585
    113
    #1 tumtummetje, Apr 10, 2010
    Last edited: Apr 10, 2010
    Hallo allemaal,

De titel zegt het al. Mijn dochtertje heeft bij een vriendinnetje oorbellen gezien en nu wil ze ook graag.

Vind haar eigenlijk nog iets te jong. Zat zelf te denken aan een jaar of 5/6, maar omdat ze het nu zelf vraagt.

Wat vinden jullie?

Liefs Tumtummetje

2. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Tjha van de week was er ook al een oorbellentopic en daarvoor zijn er ook tientalle geweest. De meeste gingen dan wel over oorbelletjes bij nog jongere kindjes.

Maar mening is dat Jamila ze pas mag als ze zelf wilt en ook echt zelf kan beseffen wat het is. Ik denk niet dat een drie jarige echt beseft wat het zijn maar het meer ziet als iets mooi glimmends.

Dus nee ik zou het niet goed vinden op drie jarige leeftijd. Ik zou eerder plak oorbelletjes of wat doen ook halen voor haar zodat ze voor haar gevoel toch oorbelletjes heeft.

Maar voor echte moet ze toch echt minimaal 6 jaar zijn (of misschien zelfs 8 ;) maar dat zien we tegen die tijd wel).

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja met die leeftijd zou ik het al iets eerder 'doen' dan bij die 'ik wil mijn baby oorbellen geven - topic's' ;)!

Maar eerst zou ik het haar eens heel goed uitleggen, waar je dan heen gaat, wat er gaat gebeuren, dat het eventjes zeer doet, etc etc. En als ze het dan echt echt echt wil, dan denk ik dat ze het van mij zou mogen (als papa het er ook mee eens is natuurlijk he, maar dat lijkt me logisch ;)).

Alleen jij zegt dus, ik heb als ouder liever dat ze pas oorbellen krijgt wanneer ze een jaar of 6 is, dan zou ik gewoon zeggen dat dat nu nog niet mag en er gewoon bij vertellen waarom jij/jullie dat liever niet hebben. En dan dus idd zoals BenN al zegt, plakoorbellen voor haar kopen en haar die geven.

Ik weet overigens van een kennis van ons haar dochtertje, wilde perse net als mama oorbellen, dus uitgelegd en toen ze er eenmaal waren en ze wilde stipjes gaan zetten waar de oorbelletjes moesten komen, wilde de kleine dus niet meer (toen dus een jaar of 3 ook) en ze zijn weer naar huis gegaan, denk een jaar later ofzo wilde ze het weer en toen heeft ze ze dus wel gekregen.

Liefs, Hanneke!

4. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    1,844
    1,585
    113
    We wachten toch nog maar een paar jaar. Mijn man vindt het echt vreselijk en wil dat ze nooit oorbellen krijgt (daar hebben we het nog wel over ;)) maar goed, iig bedankt voor de reacties!

5. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Haha ja dan houd het natuurlijk snel op.
    Mijn man vind het gelukkig ook niets om een klein kindje oorbellen te geven dus daar over zitten we op 1 lijn. Helaas hebben we wel een oma die het Persee nodig vind om haar oorbellen te geven, ze heeft dan ook toen ze 1 week was oorbelletjes gegeven.

Heb haar toen meteen goed duidelijk gemaakt dat Jamila pas oorbellen krijgt als ze minimaal 6 jaar is en ook dan pas als Wij dat willen en niet als zij dat wilt. ;)

6. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

Hoe jonger ze zijn...hoe minder last ze er van hebben...

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Das heel duidelijk :D! Duidelijker kan niet. Voorlopig dus gewoon geen oorbelletjes voor de kleine meid, gewoon omdat papa en mama het niet willen.

Verder nog maar even een gesprekje over hebben tegen die tijd :p haha! En misschien wil ze het dan wel helemaal niet meer!

Mag ik vragen hoe je dat bedoeld?

Of je nu 4 maanden, 4 jaar of 40 jaar bent, het is toch allemaal even 'pijnlijk'? Behalve dan idd dat een kindje van 4 maanden het nog niet kan verwoorden en die van 4 jaar wel (en iemand van 40 ook).

8. sinada

sinada Niet meer actief

Als ze het echt graag wil geef haar dan met een klipje.
    Ze willen het ook gaan verbieden onder de 7 jaar

9. augustus

augustus Niet meer actief

Mijn dochter was 1,5 jaar toen ze werden geschoten.
    Staat erg lief. Ik d8 eerst dat ik het een beetje aso zou vinden bij zo'n kleintje.
    Wij hebben die van haar laten schieten in portugal.
    Verder geen sterilon gebruikt of iets om het te ontsmeten, zij rade daar alleen draaien aan. En ik moet zeggen ze zijn nog nooit gaan ontsteken.

Overigens was mijn hele familie ontdaan ervan haha.
    Maar nu kopen ze zelfs oorbellen voor dr.
    Ze vonden het zo zielig.

Maar ze heeft echt maar 2 minten gehuild en daarna zei ze maar MOOI MOOI MOOI haha :D

ACH lekker doen wat je zelf wil toch? De keuze die je maakt is niet goed of slecht.

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hehehe ja hier wil vooral Opa het supergraag :)
    de 2 andere nichtjes hebben ze dus inmiddels ook al gehad.
    Anne heeft inmiddels 2x een naamarmbandje gehad ipv oorbelletjes.

Wij hebben tegen opa gezegd "als ze er zelf om vraagt mag ze oorbelletjes"
    Dus afgelopen pasen.. opa: "anne wil je oorbelletjes krijgen van opa?" en natuurlijk zei ze ja... (dat is met krijgen.. kan nooit kwaad toch?)
    Nouja.. toch maar een stokje voor gestoken dus :)

Mijn vader even herinnert aan het feit dat hij 2 uur met mij in een winkelstraat op en neer heeft gelopen omdat ik begon te gillen, krijsen en spartelen als de juwelier maar in zicht kwam :)
    (en ergste van alles is dat ik ze maar gedragen heb tot ik een jaar of 4/5 was.. toen bleef ik ergens achter hangen en ontstak het zo ontzettend dat er jaren niemand meer aan mn oren mocht zitten)
    Het "afkoopkadootje" wat ik kreeg tegen het huilen heb ik wel nog steeds overigens :)
    een potlood met mickey mouse op de bovenkant :)

11. wendy77

wendy77 Actief lid

Feb 3, 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    Laura wilde ze zelf ook met 2,5 jaar. Ik met haar naar de juwelier. Die wilde stipjes zetten op haar oor. Gillen joh, en nee, oorbellen hoefde ze niet meer. 2 maanden later "mama ik wil oorbellen" ik tegen haar gezegd wat er ging gebeuren, maar toch wilde ze oorbellen. Wij naar de juwelier, ze ging zitten, hij mocht de stipjes zetten. En toen kwam het pistool met het eerste schot, ik denk dat ze haar 50 km verderop hebben horen gillen. Maar nr 2 moest ook nog. 5 min later was ze alle pijn vergeten en wilde ze oma bellen om te vertellen dat ze oorbellen had. Toch hebben we nog heel veel last gehad met de oorbelletjes. Ik had ze verwisseld, en de nieuwe bleven overal achter haken. Tot bloedens toe. Ook mocht ik zeker 4 maanden niet aan haar oren zitten. Dan werd ze helemaal panisch. Dus denk er goed over na!

12. JesDan

JesDan Lid

Apr 13, 2010
    62
    0
    0
    mijn dochter was een paar maanden toen ze haar oorbelletjes kreeg

en zijn in der slaap gezet volgens mij heeft ze er nooit niks van gemerkt

maar de vrouw van de juwelier zei wel dat ze dat ook zelde mee maakt

ze zijn nooit ontstoken geweest of wat dan ook

13. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    En dat onder het mom van "het mot maar"?

Ik vind dat zo'n onzin! Mijn dochter moet ook een tikkie ouder zijn hoor, en ik vind ook dat ze er iets voor moet doen.
    Ik vind het bij het eerste zwemdiploma wel kunnen, maar liever helemaal niet!

14. mammavan2kids

Apr 9, 2010
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier met 1 jaar al oorbellen gedaan. Ik vond hetzelf erg leuk en ze heeft er niets van gemerkt!

15. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Dan zal ik maar alvast een paar tattoo's en wat piercings her en der bij m'n dochtertje van 2,5 laten zetten :D

Ik vind dat in ieder geval geen reden om het dan maar zo vroeg te doen.

Share This Page