We zijn een gezin van 4 personen. Ik had altijd een weekbudget van 100 maar wil wat besparen. Ook willen we stukken gezonder gaan eten dan we al deden. Maar dat valt tegen! Ik loop de aanbiedingen af maar 85 is niet te doen! Ik red het deze week omdat ik bepaalde dingen in huis had al. Maar voor komende weken zie ik het somber in. Ik moet er wel bij zeggen dat ik alles van die 85 doe. Dus Luiers en verzorgingsproducten ook.
Ik haal mijn verse groente en fruit altijd op de markt, scheelt echt! Zeker als je een beetje aan het einde van de dag gaat, dan gaat veel weg voor minder. Weekmenu's werken ook goed inderdaad. B-merken of AH basic producten zijn ook best goed hoor! Ik heb een budget van 70 euro per week met 2 volwassenen en een peuter.
Ik haal zelf veel bij de lidl, ook niet duur en vind ik kwalitatief iets beter dan de markt. Hier een budget van 250 Pm voor de boodschappen, 2 volw en een baby
Ik haal Boodschappen bij de lidl, en ik heb een weekmenu. Hier scheelt het echt niets of je groente en fruit bij de lidl haalt of op de markt. Beide zijn een grote.kostenpost. Hier gaat gerust 10 kilo Fruit in.een week doorheen.
Bonnetje mee terug nemen naar de winkel, verhaal uitleggen en als je een beetje meegaande groenteman hebt krijg je gratis nieuwe appels mee. (Werk zelf bij lidl en zo doen wij het met producten die niet goed zijn). Moet eerlijk zeggen dat ik over de appels nooit klachten krijg dus misschien heb je net de verkeerde gepakt.
Valt tegen he? Vooral omdat bio producten wat duurder zijn weer. Twijfel ook zo vaak, wat koop ik? Wil geld besparen maar ook gezonder eten. Weet niet hoe het op te lossen?...
Fruit is idd niet heel goedkoop, net als vlees, dat zijn de duurste dingen bij onzeboodschappen. Idd gewoon terug gaan, dan krijg je wel nieuwe mee!
Het kan wel hoor. Wij doen het met vijf personen waarvan drie in de luiers en twee volledige flesvoeding met 100 euro maximaal. 50 euro wordt standaard uitgegeven aan luiers en flesvoeding (drie pakken van elk) en pitmeel en rijstebloem enzo. Boodschappen doe ik dus voor 50 euro. Boodschappen doe ik bij de plus. Die is het goedkoopste hier met zijn huismerk en oke basismerk. Tips: - Groente en fruit op de markt - minder vlees eten en een paar keer per week vegetarisch. Per maaltijd gaat er hier maximaal 125-250 gram vlees in. - alle pakjes en zakjes skippen. De eerste weken zul je meer kosten hebben om basiskruiden etc aan te schaffen, maar daarna is het veel goedkoper. - alle kant en klare zakken groenten skippen, of juist wel maar dan uit de diepvries. Goed nakijken wat per 100 gram het goedkoopste is. De seizoensgroenten vers, de andere uit de diepvries. Zo koop je bijvoorbeeld een zak soepgroenten van 500 gram voor 49 cent. En wie zegt dat soepgroenten niet in de macaroni kunnen. Niet alles gebruiken zoals het op de verpakking staat. Aardappeltjes bijv die je voorgekookt en gesneden koopt om te bakken: maak ze zelf van aarsappels of pak gewoon frietjes. Is net zo goed aardappel alleen een andere vorm en een stuk goedkoper. Frietjes kun je net zo goed bakken/wokken als aardappelschijfjes. - in mijn optiek is biologisch een verkoopetiket, maar daar zijn de meningen over verdeeld. En zo zijn er nog veeeeeel meer dingen.