Acupunctuur tijdens icsi/ivf

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Danoontje01, 5 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Ik ga deze ronde aan acupunctuur doen.
    Nu is mijn vraag of er mensen zijn die daar ervaring mee hebben tijdens de behandeling.
    Op welke momenten deden jullie het? Al met stimuleren? Of pas rond de terugplaatsing?

En is het pijnlijk?

2. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ik ben tijdens mijn iui pogingen begonnen met acupunctuur. Ik had per cyclus drie afspraken. Tijdens mijn menstruatie om dat te verlichten. Dan bij voorkeur max 24 uur voor de inseminatie en dan drie dagen na de inseminatie. De eerste twee behandeling kreeg ik naalden rondom mijn navel, bij de behandeling na de inseminatie niet meer. Bij mij kreeg ik ook standaard naalden in mijn polsen, voeten, schenen. In de sessie werden die ook verwarmd door er een verwarmd kruid tegen aan te houden. Later kreeg ik ook twee naalden in de achterkant van mijn nek. Die werkten supergoed, ik voelde dan altijd de frustratie wegebben, werd er echt weer rustig van. En daarnaast kreeg ik altijd in 1 oor twee kleine naaldjes die bleven zitten. Dat klinkt eng, maar zijn een soort kleine pleistertjes met een piepklein pinnetje erin. Die kunnen gewoon blijven zitten.
    Bij mij heeft het nog niet bijgedragen aan een zwangerschap. Ik ga volgende maand starten met ivf en ga dan weer bij haar in behandeling, want ik denk wel dat zij me kan ondersteunen en wellicht de bijwerkingen kan temperen.
    Het doet geen pijn, soms voel je een klein prikje maar dat is meteen weg.

3. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    Danoontje,
    Ik zie dat wij in hetzelfde bootje zitten nu, ik ben ook net bezig met icsi 3. Wat is jou probleem?
    Ik ben ook al een maand of vier bezig met acupunctuur,
    ook aangepaste voeding, en chinese kruiden, plus warm houden, en oefeningen doen. Het is nu de eerste keer dat ik acu zal doen tijdens mijn stimulatie, pick up en terugplaatsing...Dus ik laat het je weten wat ze allemaal gaat doen!
    Ik vind het goed om te doen, het relaxed, en ik krijg er een goed gevoel bij...baadt het niet dan schaadt het niet!
    Succes
    xxxxxxxxx

4. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen en ook of jullie het gedeclareerd hebben gekregen van je zorgverzekeraar?

5. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Oh ja ik heb ook voedingsadviezen (geen zuivel, geen melk vanwege slijmvorming en blokkades), warm houden (kruikje op je rug/buik, warme voeten) en ademhalingsoefeningen (ademenen naar je buik).
    In mijn aanvullende pakket krijg ik veel vergoed. Uit mijn hoofd 50 euro voor max 12 behandelingen, de behandeling kost 60 euro.

6. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    hoi,
    hier bij mij was het zo...
    niet eten: ijs, koude frisdranken, dranken, koffie, cola, azijn, citrusvruchten, kaas, melk, yoghurt, suiker,kiwi, banaan, rauwe groenten, niet veel varkensvlees
    veel eten: garnalen, heilbot, zalm, tonijn, noten, oliën, rode vruchten, granaatappels, granaatappelsap, selder, kolen, spruiten, broccoli, tomaten, veel soepen vooral kippesoep, ovenschotels, honing, bruin brood, rode bieten, gember, ...
    Warm blijven, warme baden, kruikjes op rug, voeten, benen, nek, niet direct op buik leggen, onderhemdjes onder je broek steken, dikke sokken, haar direct drogen na wassen, ....
    Ook heb ik gelezen dat cocosolie zeer goed is, en tarwekiemolie tabletten, ook magnesium en foliumzuur.
    Belangrijk is ook omega 3 of 6.
    Veel buikademhalingen doen
    en oefeningen voor de vruchtbaarheid die kan je opzoeken op een site... Yoga Journal - Poses: Therapeutic Focus - Infertility
    Indien je meer wilt weten, vraag maar!
    Veel succes lieve meid, ik kan het je zeker aanraden.
    ps: hier in België, krijg je per beurt 10 euro terug, maar je kan maar tot 5 beurten gaan per jaar. Dus ik krijg per jaar 50 euro terug.
    De behandeling kost ongeveer 35 euro, de eerste maal 45 euro maar dat is te zien bij wie je gaat...

7. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Ik krijg helaas niets vergoed. Wil het alleen rond de punctie en terugplaatsing doen.

De rest gaat voor mij te ver. Dat warmhouden ga ik zeker doen maar de rest is voor mij teveel van het goede. Dan ben ik er teveel meebezig..

Bedankt allemaal :D

Deel Deze Pagina