Ongeveer 10.000 en dan nog 2500 voor de huwelijksreis. Hadden 55 daggasten en op het feest nog 60 extra.
In 2008 getrouwd en de trouwdag heeft ons 3000,- euro gekost. Westerkerk in enkhuizen afgehuurd (word gebruikt als cultureel centrum) daarin getrouwd, gegeten (buffet vorm) en gefeest er waren de hele dag over de 100 gasten. Was helemaal super..
5000 ongeveer dan. Kleding hebben we beide gekregen, dat scheelt natuurlijk wel een slok op een borrel! Verder wel alles erbij, dus stadhuis, 30 daggasten, kaarten, feest (160 gasten) borrel, diner, auto, bloemen, fotograaf
Hier 8.500,- euro ongeveer. Ook tussen de 5000 en 10.000 dus. Vooral de ringen vielen tegen qua prijs. Maar we wilden per se iets wat we de rest van ons leven nog mooi vinden. Heb destijds heel precies bijgehouden wat de kosten waren, ik wilde wel eens weten wat het echt kostte, alles bij elkaar: Jurk + toebehoren 1056,85 Pak + schoenen 811,95 Gemeente (op locatie, inclusief gekalligrafeerd trouwboekje) 347,- Kerkje (dit was dus op locatie, gemeentehuis vonden we erg onpersoonlijk, inclusief luiden klok) 170,- Auto huren (Audi A6) 298.- Fotograaf hele dag + album 1200,- Bruidstaart 4 lagen 115,- Receptie (alle drankjes + s avonds buffet voor 70 mensen) 2067,75 Bedankjes (tule zakjes met pepermunten) 70,- Versiering kerkje 25,- Kaarten (inclusief enveloppen, sluitzegels en receptieboek) 130,27 Bruidsboeket + 6 corsages 114,50 Haar en make-up (inclusief proefkapsel) 125,- Ringen 1474,- Weekendje weg hotel in bruidssuite + daar eten (ontbijt en diner) 318,43 Stomerij jurk 110,- Stomerij pak ?
Onze bruiloft koste ons 3000 euro, waren maar met een heel klein groepje, maar wel heerlijk gegeten. Uiteindelijk 2000 aan overgehouden dankzij mijn vader
Heb me destijds rotgezocht naar prijzen e.d. Had er geen idee van wat redelijk was. Hoorde wel eens prijzen maar als je dan door vroeg bleek dat mensen vaak de stomerijkosten en kosten voor versiering niet eens meerekenen. Ja, dat komt er toch echt nog allemaal bij. Moet heel eerlijk zeggen dat onze ouders de receptie betaald hebben. Anders hadden we geen auto gehuurd en geen fotoalbum laten maken. Huwelijksreis hebben we niet gedaan, de dag nadat we getrouwd waren gingen we dus naar het hotel (met zwembad en sauna, heeeeerlijk).
13000 incl. huwelijksreis. 30 daggasten, 80 avondgasten. Alles erop en er aan, precies zoals we wilden.
We waren een goede 12.000,- kwijt exclusief huwelijksreis Zo'n 14 daggasten en 's avonds zo'n 70 man.
Wij zaten op bijna 18.000 euro............... Hadden 53 daggasten en 130 avondgasten. De bruiloft was met echt alles erop en er aan.
Wat tel je mee? ook ringen, huwelijksreis? Wij hebben het in twee delen gedaan: feitelijke trouwdag met z'n 10-en huwelijksfeest met 50 eters en daarna nog 125 gasten ringen, huwelijksreis, kleding, uitnodigingen etc > 20.000 zonder ringen een stuk minder
Zo'n 3000/4000 euro. we hadden 30 daggasten & 100 avondgasten, mooie locatie en geweldig knalfeest! En vooral een mooi tarief! +-2000 euro. Jurk werd gemaakt, dus die koste mij heel wat minder +-300-, daarnaast nog een sieraden + schoenen. Kledij man ? +- 250-, Auto was een oldtimer van mijn schoonouders. 0-, Bloemen etc gedaan door een vriendin en koste 50 euro-, Muziek een collega van manlief dus vriendenprijsje & betaald door schoonouders Fotografe 200-, Gemeentehuis 220-, En we hebben trouw-tattoe's huwelijkscadeau. Huwelijksreis zit er niet bij in, we gaan een last minute boeken!
Wij waren zo'n 6.500 kwijt voor de dagmet alleen de ouders, broers en zussen. Wij houden er beiden niet van om in het middelpunt van de belangstelling te staan. En dit was voor ons de dag van onze dromen. Het is overigens inclusief een midweek Parijs. Voor we gingen trouwen wisten we een paar dingen zeker: we wilden op vrijdag trouwen en dan in de bruidssuite van het Atlantic hotel. Die was alleen al 450, maar zeker de moeite waard. Van daaruit zijn we gaan plannen en leek het leuk het diner ook in dat hotel te houden. We hadden een prachtige zaal met zitjes, een fantastisch gedekte tafel en toegang tot de tuin. Verder wilden we absoluut niet besparen op de twee dingen die blijvend zijn, de ringen en het fotoboek. Een auto hebben we niet gehuurd omdat we toen zelf een mooie auto hadden. Mijn mans favoriete auto is een Ford Mustang uit 1969, maar die heeft zo'n kleine achterbank dat ik daar met mijn jurk niet echt in zou passen en wij wilden wel graag gereden worden. Dus dat hebben we maar niet gedaan. We zijn het er beiden over eens dat als we het weer zouden moeten doen, het weer zo zou gaan. Trouwfeesten vinden we heel leuk en gezellig, maar niets voor ons.
hier waren we rond de 5 a 6000 euro kwijt. ong 25 daggasten incl. eten. en 80 avondgasten. jurk had ik van mijn moeder gekregen.
Eerste keer, 13 jaar terug, grote bruiloft, alles er op en eraan, koets, hele rattaplan net geen 10.000 gulden en de tweede keer, 3 jr terug 125 euro, even snel op een dinsdagochtend getrouwd, precies 36 wk zwanger
Hier ongeveer 20.000! 60 Dag gasten & 140 avond gasten. Wij hebben er echt alles op en aan en precies gedaan wat we in ons hoofd hadden. Incl. Band, cocktailbar, martinshof ringen de hele mik mak! Kan nog niet vertellen of we spijt van hebben want we trouwen over 9 dagen!