Nu met de artsen verklaring halen we de pepti bij de apotheek, waar 2 bussen volgens de sticker 50,33 kosten ( = 25, 165 euro per bus) Bij de kruidvat zag ik t voor 21,59 in 't schap staan, dat scheelt dus ruim 3,50.. Per week gaat er hier wel een bus door, en tot z'n eerste verjaardag zijn dat er zo'n 26.. Dat is bijelkaar zo'n 90 euro, wat de apotheek meer rekent dan kruidvat.. Nu zijn we vast niet de enigen die pepti vanuit de basisverzekering krijgen... bedenk maar eens hoeveel t zou schelen als al die ouders gewoon de pepti bij de kruidvat ( of andere drogisterij/winkel) halen, iig goedkoper dan apotheek.. Zo kan er al een deel meegeholpen met t in toom houden van de stijgende zorgkosten.. Of bedenk ik nu iets heel raars??
Wat een toeval. Nog geen 2 uur geleden belde een vriendin met een kindje van 2,5 maand. Ze was vanmorgen naar de huisarts geweest op verdenking van KMA bij haar dochtertje en de huisarts adviseerde over te stappen op Pepti. Ze wilde dit bij de apotheek halen maar sloeg steil achterover van de prijs, maar liefst EUR 33,00 (!!). Daarna ging ze naar de Etos en daar was de bus ca EUR 21,00. Nu vraag ik je....hoezo 12 euro verschil?? Ik vind dat je helemaal gelijk hebt, gewoon afzetterij.
Ik had vorige week een pak gehaald bij de apotheek. Als ik zonder dat het vergoed werd hem mee zou krijgen, dan kostte het me 23.99.. maar omdat ik een machtiging kreeg mocht ik het zo meenemen en zat er een sticker op van 31.99 is helemaal zo dubbel..
zo dat is wel heel erg raar idd, dus omdat je het vergoed krijgt van de verzekering is het ineens duurder? zou bijna denken dat de apotheken de verzekering afzetten! :O
precies.. dat is toch echt raar... ik snap best dat de apotheek winst moet maken.. iig quitte draaien.. maar omdat op deze manier te doen.. Indirect zijn we dan natuurlijk de klos weer.. zorg-premies moeten weer enorm omhoog..