Hoge bloeddruk begin zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door BAS1759, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Hallo mieden,

Zoals jullie in mijn banner ben ik nog niet zo heel lang zwanger, het zou hooguit een wee langer kunnen zijn. Maargoed ik heb een aantal vragen.

Ik ben vandaag bij de huisartsassistente geweest omdat ik het idee had dat ik misschien een hoge bloeddruk kon hebben omdat ik in de avond altijd erg rode wangetjes heb en dat had i bij mijn zoontje ook vrijwel vanaf week of 8 in de zangerschap en toen zei de gyn dat kan door hoge bloeddruk komen.

Nu was mijn bloeddruk 128/86.
    En ik weet eigenlijk niet wat ik moet doen heb over twee weken de eerste afspraak bij gyn express neergezet omdat ik dan al ruim 7 weken ben. Maar ja nu met die bloeddruk zou i toch bellen of wat?
    Daarnaast kan het ermee te maken hebben wat het geslacht is van de baby?

Ik ben wel nieuwsgierig ook naar ervaringen van anderen. Alvast bedankt.

Xxx joyce

2. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik zou zelf de afspraak niet gaan vervroegen wanneer de huisarts er geen aanleiding toe ziet. Zelf had ik met 5 weken tijdens deze zwangerschap een bloeddruk van 150/90 en heeft mijn huisarts meteen overlegd met mijn gyn en moest ik direct starten met medicatie en eerder komen dan de afspraak die ik met 8 weken gepland had. Het vervelende was dat er alleen maar een vruchtzakje en dooierring te zien was en geen vruchtje met een kloppend hartje. Na een week in spanning te hebben gezeten nogmaals een echo gehad en een kloppend hartje gezien.
    Mochten wij ooit nog voor een derde gaan dan wil ik het liefst geen vroege echo meer.

Overigens heb ik nooit gehoord dat het geslacht van het kindje en een hoge bloeddruk met elkaar in verband staan.

3. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hoe is je druk normaal, weet je dat? Ik vind m eerlijk gezegd nog niet superhoog. Onze vk stelt als grens een onderdruk van 90 of hoger. Bij de eerste begon ik met 125/85 en dat was toen ook niet te hoog.

4. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Normaal is ie een stuk lager tussem 110/120 /70/80. Maargoed dus dan weet ik dat ik me geen zorgen hoef te maken alvast bedankt.

Xxx joyce

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Vind je bloeddruk niet verontrustend hoor. Het is maar ietsjes hoger als normaal.

Ik had voro de zwangerschap last van een hoge bloeddruk. Onderdruk zat altijd boven de 90.

Nu tijdens de zwangerschap zit ik heeeeel erg laag 110/46 gemiddeld ongeveer.

Ergens in week 15 werd ik gemeten met een smalle band (heb brede armen) en was mijn bloeddruk opeens 135/90, toen werd ik per direct ingestuurd naar het ziekenhuis. Een uur later lag ik al aan de aut.bloeddrukmeter.

De arts daar zei dat ik een brede bloeddrukband moet hebben ivm brede armen, en jawel hoor, mijn bloeddruk was weer rond de 110/46.

Dus ipv de medicijnen nu zoute dropjes.

Onze verlos vind onderdruk 90 de grens. Nog niet schrikbarend, maar ik had erge klachten (bleek door brandend maagzuur te komen) vandaar de doorverwijzing.

Denk dat je nog niet zorgen hoeft te maken hoor.

Deel Deze Pagina