Ik zoek eerlijke meningen of ervaringen BLOZEN

Discussie in 'De lounge' gestart door bloempjeroos, 20 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok.. ik heb regelmatig last van blozende wangen:):)

Ik ben eigenlijk niet echt verlegen ofzo, maar als ik boodschappen ga doen ofzo, en ik kom een bekende tegen dan kan ik zomaar ineens heel rood worden.
    De ene keer wel, de andere keer niet.
    Verjaardagen vind ik verschikkelijk, ik voel me ongemakkelijk en als iemand dan iets aan me vraagt kan het maar zo zijn dat ik knal rood wordt..
    En dan ook echt heel erg, vlekken in mn nek, neus, wangen en zelfs kin en voorhoofd..

Soms gaat het heel lang goed, en merk ik dat ik mezelf steeds sterker voel, dan ben ik in situaties geweest dat ik niet bloos, en denk dan zie! het gaat steeds beter!!

Maar dan komt er een keer een situatie voor dat ik wel bloos.. en dan.. bleh..

Het rottigste is als mensen gaan zeggen Heeee, je wordt helemaal rood! Of.. Je krijgt helemaal een kleur!! Wat zeg je dan in godsnaam?? Ja klopt of ik bloos gewoon heel snel..

Ik merk wel, dat als ik op een verjaardag ben en ik heb 1 keer gebloosd, dan bloos ik verder niet meer, net of de spanning dan weg is.

Als ik in de zomer buiten ben, dan bloos ik niet, s'avonds bloos ik ook niet, dan voel ik me gewoon fijner en voel ik me meer op mijn gemak.

Het is iets tussen je oren, dat weet ik. Ik probeer het ook gewoon te accepteren, dat is het beste en heb je er het minste last van. Maar het belemmert me wel.
    School niet afgemaakt omdat ik geen presentatie durf te houden.
    Overdag op visite gaan bij een vriendin, ga ik liever uit de weg, stel dat ik bloos..

Ik loop al tegen de 40 dus het is niet zo dat het zomaar weg gaat. Ik ben bij mijn kids thuis, eerder op het werk had ik er ook last van, erg vervelend..

Wie herkent het en hoe ga jij er mee om.

En voor degenen die niet blozen, wat denk jij als je iemand ziet blozen? Vind je dat dan stom ofzo? of denk je er niets van, let je er niet op.

Ik wil er niet mee naar de dokter..

Nou meiden, wie bloost er nog meer, of kent er blozers!?:D

2. babylove 85

babylove 85 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.632
    0
    36
    hier nog een blozer ... :)

heb het ook al heel men leven en vind het vreeeeeeeselijk irritant als mensen dan zeggen oo je word zo rood in je gezicht ... grrrrrrrrrr ... dan word het natuurlijk nog 10 keer erger als ze zoiets zeggen.
    ik heb het ook zoals jou , gewoon als ik iemand bekend op straat tegen kom soms (niet altijd) , of als ik plots in de belangstelling sta... als ik voor veel volk iets moet zeggen ...
    ze vertelden me ook altijd ach met de jaren zal dat wel beteren... euhhh NOT ... heb het nog steeds denk ook niet dat het ooit weg gaat.
    ik weet dus niet echt hoe ermee om te gaan , je kan het gewoon niet tegenhouden dus mja ... hihi

3. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ja ik :)
    Super vervelend, en precies zoals jij het beschrijft. Het erge is dus dat je je bewust bent van het blozen en je dan gaat denken 'Sh*t, waarom bloos ik nou!' en het dan erger wordt.. En dan ga je je ongemakkelijk voelen, want ja er is meestal totaal geen reden voor. En dan vraag je je af wat de ander daar dan wel niet van moet denken... ;)

Geen tips verder... het enige wat ik soms probeer is dan te denken: so what dat ik bloos! Maar eerlijk? dat helpt bij mij niet echt :p

4. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik denk meestal dat diegene het heet heeft of iets in die richting.
    Verder confronteer ik mensen er nooit mee, omdat ik weet dat het vervelend kan zijn voor ze.

5. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik bloos ook best veel. Rond mijn 15e was het heel erg, ik kon geen presentatie geven of vraag beantwoorden zonder rood hoofd. Als iemand tegen me zei: je krijgt er een kleur van! dan zei ik altijd: liever niets over zeggen,anders wordt het alleen maar erger. Ik dacht ook bij mezelf: oh ik bloos geen probleem. Bij mij ging het dan sneller weg en voelde ik me niet zo ongemakkelijk. Wanneer ik dacht: Oh crap ik word weer roooooood!!!! dan werd het alleen maar erger. Ik denk dat accepteren het een stuk makkelijker maakt..

6. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik bloos ook snel, ik vind het wel fijn! Ik kom met veel weg omdat ik dan bloos :) en mensen zeggen vaak dat ik schattig ben omdat ik bloos hahaha! Ze moesten eens weten:)
    Als ze zeggen hee, je wordt rood, zeg ik ja, schattig he :D om vervolgens nog roder te worden :)
    Ik krijg rode wangen, niet mijn hele hoofd. Vroeger op school vond ik het wel heel vervelend, en voelde ik me ook echt onzeker. Nu ik bijna 30 ben zie ik het als een charmant iets. Gewoon accepteren en er om lachen.

7. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Oh heel erg herkenbaar. En zodra je er aan denkt wordt het nog erger!
    En dan die leuke opmerkingen: ach gossie, word je verlegen, goh je moet helemaal blozen!
    Ik heb dé oplossing nog niet

8. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Gelukkig zijn er meerdere :) Nu moet ik wel zeggen dat het een stuk minder is geworden dan pakweg 10/15 jaar terug, maar soms zijn er situaties waarin het toch terugkomt.

Ik heb van mn 15e tot 23e achter de kassa gewerkt, en mijn god dat was altijd best een hel.. Dan begon ik te blozen, en dan stond de hele rij me aan te gapen en te zeggen dat ik zoooo schatting was :cool:

Ik kan het soms gewoon bij bekenden hebben, in een situatie waarin je normaal helemaal niet zou blozen... Irritant is dat.

9. annamar

annamar Niet meer actief

hier ook een bloezer en ook hier was het in de pubertijd het ergste nu alleen nog als ik bijv. onverwachts in de belangstelling kom te staan o.i.d. heel irritant heb ik het altijd gevonden, denk niet dat je er echt wat aan kan doen

10. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik bloos zelf niet, maar als ik mensen zie blozen dan denk ik daar eigenlijk niks van. Hooguit dat iemand een beetje zenuwachtig is of inderdaad gewoon snel bloost. En wat Charlie zegt, ik vind het eigenlijk wel charmant staan, ookal kan ik me voorstellen dat het voor de persoon in kwestie vervelend is. Probeer jezelf er niet teveel aan te storen, dit hoort gewoon bij jou en daar is helemaal niks mis mee!

11. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ja hoor, hier ook regelmatig een tomaatje haha.

Vroeger vond ik het echt vreselijk, zeker als puber zijnde.
    Nu is het nog niet altijd fijn, maar ik heb het geaccepteerd.
    Sta nog steeds niet graag in de belangstelling, maar ik weet dat ik ga blozen en dat ik t toch niet tegen kan houden.
    Het hindert mij nu niet echt meer. Er zijn wel ergere dingen denk ik dan maar ;)

12. Sientjes

Sientjes Bekend lid

27 jun 2013
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vroeger had ik het nooit, ook niet in de pubertijd toen durfde ik alles te doen en te zeggen en werd ik nooit rood. De laatste jaren heb ik het wel eens met bijv. een vergadering ofzo. Vaak als ik iets moet zeggen in een groep. Nu ik zwanger ben heb ik het in eens veel erger. Ook inderdaad als ik een bekende tegenkom ofzo...nou dat heb ik nooit gehad. Vooral de zwangerschapscursus is nu een ramp. Bij alles wat ik zeg of vraag word ik rood! Maar ik ben niet echt verlegen ofzo want ik praat graag mee en stel gerust mijn vragen. Ik weet niet hoe het komt ;) Ik vind het wel heel vervelend en ik schaam me er voor, en dan word het nog erger.... cirkeltje weer rond. Ik probeer me er niks van aan te trekken maar dat is inderdaad heel lastig. :(

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Acceptatie, acceptatie. Meer kun je er denk ik niet aan doen. Ik bloos ook heel snel, vooral in mijn pubertijd. Toen zeiden ze er ook vaak wat van, maar daar heb ik gelukkig nooit veel van aangetrokken.

Nu denk ik gewoon, ja, dat hoort nu eenmaal bij mij en warempel, het is ook al veel minder geworden.

14. shannax

shannax Lid

28 nov 2013
    32
    0
    0
    Eindhoven
    Hier nog een blozer! Ik heb het vooral als er iets gebeurd wat ik niet verwacht. Als ik iemand tegen kom in een winkel, of als op een verjaardag/feestje/visite ineens alle aandacht op mij gevestigd is. Sinds ik zwanger ben, merk ik dat het erger is geworden. Je krijgt natuurlijk vaker aandacht en vragen. Ik heb dan ook vaak gehad dat mensen dan inderdaad gaan zeggen: " Heyy, wat is er nou? Je bent helemaal rood geworden.. Waarom moet je nou blozen?"
    Nu ga ik dus in principe al blozen voordat er iets is. Het zit inderdaad tussen je oren.. Ik ben er zelfs voor naar een counselor geweest.. Maar heb het nog hoor... Ik merk wel dat het een lange tijd goed kan gaan, maar zodra het dan weer 1 keer gebeurd, dan gebeurd het weer weken lang achter elkaar. Erg vervelend. Toch hoor ik vaak dat sommige dan zeggen dat het juist schattig is, als iemand bloost. Ik vind het maar niks en ik hoop maar weer dat het snel zomer is, dat ik lekker een bruin koppie heb, en het niet zo op valt!

15. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Herkenbaar en ook kan er niets aan doen. Terwijl ik dus niet verlegen ben bloos ik wel. Vorig jaar was ik 12.5jr in dienst en het hele team/collega's stonden klaar. Jeej wat was ik rood toen en helemaal toen mijn leidinggevende begon te speechen.. Maar goed je doet er in niets aan ;)

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik bloos ook best snel, heb ook altijd een hekel aan presentaties enzo gehad, maar het beheerste me gelukkig niet zo dat ik niet meer met iemand durfde af te spreken.. Lijkt me zo verdrietig :(

Als ik het zie.. Ik vind het wel lief staan en zeg nooit iets, af en toe zeg ik bijna 'Is het te warm in huis?' omdat ik dan niet weet of het nou blozen of van de warmte is.. :):):)

17. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ja hier nog een blozer. Echt heel vervelend vind ik het. Mijn wangen maar ook mijn nek en mijn borst worden vuurrood. Om vervolgens in vlekken over te gaan. Overal vlekken. Soms gebeurt het zelfs wanneer ik het niet eens in de gaten heb. En dan zeggen ze hey je bent rood of wat heb jij daar? Ja dan is het net of het blozen een vrijbrief heeft dan krijg ik toch een kleur. Ik krijg het als ik het warm heb, als ik me ongemakkelijk voel, als ik moet huilen, als ik boos ben. etc etc etc. Accepteren is het beste.. maar dat gaat helaas niet altijd. Functioneringsgesprekken, trek het liefst een colltrui aan. Vreselijk die vlekken :(:(

18. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Ooh herkenbaar! Gelukkig heb ik er tegenwoordig geen last meer van.
    Een paar jaar geleden werd ik al rood als er iemand naast me kwam zitten in de bus en soms zelfs bij het afrekenen aan de kassa.. Heel vervelend! Wat bij mij heeft geholpen is om "open" te zijn, niet verlegen doen. Dat is alleen makkelijker gezegd als gedaan.

19. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    hier nog een blozer.. En oh ik haat het .. :( Maar ik probeer het maar te accepteren.
    Als mensen wat erover zeggen zeg ik inderdaad wel vaak iets van : tja ik word nou eenmaal snel rood..

20. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    Ik vind blozers schattig... Ik word daarentegen lijkbleek... Dan liever een kleurtje ;)

Deel Deze Pagina