Prijswijziging in gekochte kleding

Discussie in 'De lounge' gestart door kippiekip, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Even een vraagje ...

Heb ongeveer drie weken geleden een shirt gekocht bij de Wehkamp, nou zit ik van de week te kijken en is ineens dat zelfde shirt een paar euro goedkoper.

Zij hun het nou verplicht om je dat bedrag in vermindering te brengen ??

Kan dr naast zitten hoor maar er ligt mij bij dat ik eens iets van de consumenten bond heb gehoord dat je dit tot 4 weken na aankopen kan vragen, maar ik kan het nergens vinden.

iemand enig idee ?

2. Wondertje4

Wondertje4 Niet meer actief

Als het in hun algemene voorwaarden staat wel.

Meestal wordt er 14 dagen gebruikt. Mocht er binnen de 14 dagen de prijs wijzigen kun je aanspraak maken op het verschil.

3. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

dat is juist het klote er aan, ik heb het pas afgelopen maandag opgemerkt toen ik weer :) kleding ging bestellen dus ik kan niet bewijzen dat het in die 14 dagen al minder was ...

4. Wondertje4

Heb snel voor je gekeken, maar er wordt niets over vermeld in hun voorwaarden.

Je kunt er dus geen aanspraak meer op maken, tenzij Wehkamp uit coulance het verschil wil vergoeden.

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Wehkamp doet dat wel

Koop daar superveel spellen voor de Wii en ps3, en ooit koop ik een spel voor €50 en 2 weken daarna is het spel soms €30 en dan stuur ik een mailtje en krijg ik het altijd netjes terug. Al een keer of 5 gehad ofzo.
    De ene keer op m'n bankrekening gestort, de andere keer als "tegoed" voor een volgende bestelling zodat het daarop in mindering word gebracht

6. Wondertje4

Uit coulance doen ze dat, het is in ieder geval geen recht.

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Is idd geen recht

Maar ik zeg dan altijd : ik kan het ook terugsturen en opnieuw kopen, dan heb ik het óók voor de goedkopere prijs
    Om een paar euri mail ik trouwens nooit, maar veel spellen die ik bestel zijn binnen 2 weken ineens €20 per stuk goedkoper, daar heb ik graag een mailtje voor over :p

Als je het terug zou sturen en opnieuw koopt krijg je het ook voor de nieuwe lage prijs dus vind ik dat hun dat verschil ook terug moeten geven binnen de termijn waarin je normaal ook producten mag retourneren (vaak 14 dagen)

8. Wondertje4

Waar is de vind ik leuk knop hahahaha:D

9. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Volgens mij heeft het met de ruiltermijn te maken. Als het binnen die periode veranderd kun je proberen er aanspraak op te maken. Maar of dat voor een paar euro de moeite is is een tweede.

10. Als het al 3 weken geleden is en het maar om een paar euro gaat zou ik er ook niet moeilijk over doen.. Je kunt verwachten dat kleding goedkoper wordt als het langer in de collectie zit, als jij net op die grens van de prijswijziging koopt.. Ja jammer, maar niets aan te doen!

Als het echt om 20 euro gaat, zoals Daantje zegt, dan zou ik het wel proberen. Dan kun je inderdaad ook zeggen dat je het 'anders net zo goed terug kunt sturen', als het maar om een paar euro gaat zit je weer met extra verzendkosten die hoger zijn dan het verschil..

11. mveenzoon

mveenzoon Actief lid

11 jan 2010
    178
    0
    0
    Hier een boxspring gekocht in juni 2011 twee maanden later 30 euro er van teruggekregen!
    waarom weet ik nog steeds niet;):D

Deel Deze Pagina