Huwelijksreis gezocht!

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Jess89, 5 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Hoi!

Wij willen eind januari 2018 op huwelijksreis! Nu zijn we al een aantal maanden bezig om zwanger te worden, dus we willen naar een Zika vrij gebied. Ook willen we het liefst ver weg, dus buiten Europa.
    Nu zitten we vooral aan de VS of aan Japan te denken, maar daar zal het in januari niet echt warm zijn :D. Hoeft ook geen strandvakantie te zijn hoor, maar boven de 20 gr is wel aangenaam. :cool:

Iemand nog ideeën voor een gave bestemming?

X

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.106
    12.087
    113
    Australië/ nieuw Zeeland is een goede periode, geen ervaring maar staat hoog op mijn wishlist! Zuid Afrika is erg gaaf, maar daar zijn weer malaria gebieden, die zou je moeten vermijden (geen zika toch?). Kaapstad omgeving is echt leuk, naast de prachtige (wild) parken. Californië is trouwens ook wel 20+ volgens mij, ook een leuke bestemming voor een mooie rondreis.

Trekt het jullie niet om juist de kou op te zoeken en bijv naar de poolcirkel te gaan? Husky's, noorderlicht etc.

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.500
    13.977
    113
    Vrouw
    Zuid Afrika? Wel buiten het krugerpark blijven ivm malaria...
    Australië, Argentinië?
    In sommige delen in de VS heerst trouwens ook zika, dus houd hier rekening mee.

4. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik zou je niet helemaal aanraden pril zwanger op huwelijksreis te gaan :p Ik was begin dit jaar op vakantie met man en zoon (toen 1,5 jaar) buiten Europa. Bleek achteraf 4 weken zwanger. Maar ik kon toen echt geen stap verzetten, bij elk speeltuintje ging ik meteen zitten, we hebben heel veel niet kunnen doen want ik was ZO MOE haha. Achteraf bleek waardoor ;)

Maar als je vooral wilt relaxen op vakantie kan het wel natuurlijk!

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij willen waarschijnlijk naar de Malediven als huwelijksreis :)

6. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.779
    3.907
    113
    Wij zijn twee keer op huwelijksreis geweest :rolleyes:. Direct na de bruiloft naar ijsland en new York maar da's wat koud. Drie maanden later naar Dubai en Malediven.

7. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Wij zijn op huwelijksreis geweest naar Mauritius. Echt heerlijk! Nog redelijk onbekend en ook war leuke dingen te doen op het eiland. (Zwemmen met wilde dolfijnen, helicoptervlucht, stadjes, musea, mooie parken etc.) Maar ook heerlijk vertoefen op de prachtige stranden hoor. Jaar daarvoor waren we op de Malediven en dat is ook echt prachtig maar weer niet heel veel te doen, buiten lighen op t strand, duiken, varen en het gebruikelijke wat je op huwelijksreis doet ;)Net waar je zin in hebt:)

8. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.176
    4.488
    113
    wij zijn in die periode eind januari begin februari in de VS geweest, een rondje langs allerlei canyons, Bryce canyon, grand canyon, monument valley etc. maar het was echt koud, we hadden veel sneeuw, soms ook tijdelijke of gedeeltelijke afsluitingen van de nationale parken, vanwege sneeuw vrij maken van de wegen (het was er overigens echt prachtig, ik zou zo weer gaan, ook in die koude periode!), in las vegas was het overigens wel gewoon 20C dus mocht je dit overwegen even goed bekijken welke plaatsen wel wat warmer zijn.

vrienden van mij zijn onlangs zwanger naar Zuid afrika geweest, en dat was ook echt super.
    australie of nieuw zeeland zijn natuurlijk ook super gaaf, maar bedenk wel dat dat echt heel ver vliegen is, en of je dat graag wil als je zwanger bent.
    Volgens mij kun je ook nog wel naar Chili/argentinie, patagonie (is malaria en zika vrij naar mijn weten, en echt super mooie natuur, en de goede tijd van het jaar). staat echt boven aan mijn wensen lijst om ooit nog eens heen te gaan.

verder zijn veel landen rond de evenaar denk ik lastig vanwege de eventuele malaria, dengue of zika.

Veel plezier met alle voorbereidingen voor de bruiloft en huwelijksreis!

9. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Hier staat momenteel bahama’s bovenaan. Maar twijfel ook nog met mauritius. Wij willen wel het echte typische witte zanstrand en helderblauw water eiland gevoel maar tegelijk moet er vanalles te doen zijn.
    Ik ben totaal geen type om alle dagen alleen op het strand te liggen :rolleyes:
    Anders koos ik voor Bora Bora

10. SJD1988

SJD1988 Fanatiek lid

29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Cuba is ook fantastisch! Een top combinatie tussen cultuur (!), natuur en zon, zee, strand. En volgens mij ook geen Zika daar, maar dat zou je even kunnen checken ;)

11. Essie3

Essie3 Niet meer actief

zeker doen! Het is daar fantastisch! :)

Hopsatee vindt dit leuk.
  12. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Zorg voor een goede annulering verz niet iedereen voeltvzich superfit bijbeen beginnende zwangerschap. Zou zonde zijn als je konstant met een kotszakje op schoot zit.

Qua bestemming, hmm niet veel aan bovenstaande toe te voegen. Zitten mooie bestemmingen bij.

13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.355
    10.313
    113
    Tasmanié en nieuw Zeeland lijkt me prachtig maar erg duur. Iets minder ver zou ik wel naar california willen gaan en heerlijk rondreizen.

Onze huwelijksreis hebben we 10 dagen doorgebracht in new york maar dat is koud in die maanden.

Deel Deze Pagina