Prijzen tandarts

Discussie in 'De lounge' gestart door luca75, 6 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Juist probleem gebit voorkomen, je kan problemen beter voorkomen dan ze krijgen. Halen tandsteen bijv weg, de tandarts kijkt eigenlijk alleen nog maar of er gaatjes etc zijn doen verder helemaal niks.

Huismuisie vindt dit leuk.
  2. Diiba

Diiba Fanatiek lid

14 sep 2023
    1.094
    1.812
    113
    Vrouw
    Ooh oke. Mijn kinderen hebben nog geen last van tandsteen of andere mogelijke problemen. Dus ik zou echt niet weten wat een mondhygiëniste toe zou voegen. Maar als een kind dat soort dingen wel al heeft is het inderdaad een ander verhaal.

3. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.879
    8.045
    113
    Haha nee, was echt een grapje

evaleana vindt dit leuk.
  4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    De tandarts doet het hier wel zelf maar rekent het wel afzonderlijk van elkaar. Hier kwam ik achter omdat mijn oudste dochter net tussen 2 verzekeringen zat toen ze 18 was geworden en daardoor kregen we de rekening thuis.
    Dus 1 consult en verwijderen tandsteen, bij elkaar 40 euro.
    Ik vind dat meevallen maar ik zou er echt niet op zitten te wachten dat je dan voor tandsteen verwijderen weer naar de mondhygieniste wordt gestuurd.
    Hij doet het altijd heel netjes en duurt nog geen 5 minuten.

Diiba vindt dit leuk.
  5. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Super fijn voor jou maar niet elke tandarts doet hetzelfde zo te horen. Bij ons wordt de fluorbehandeling ook gewoon door de mondhygiënist gedaan. Alleen om een tand te trekken laatst bij de tandarts geweest. En nee geen probleemgebid, gewoon een tandje wat er niet optijd uitgewiebeld was waardoor de nieuwe tand erachter doorkwam.

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Zoon had eerder ook 2 afspraken, een reguliere bij de tandarts en daarna de mondhygiënist. Omdat het zo goed gaat met poetsen en nog niks heeft staat hij zo weer naast de stoel.

Ik heb daar in tegen dikke pech. De standaard elk half jaar een afspraak en een afspraak met de mondhygiënist. En dan nog verder onderhoud.

Van mij worden ze wel rijk

7. Diiba

Diiba Fanatiek lid

14 sep 2023
    1.094
    1.812
    113
    Vrouw
    Ja zeker heel fijn, scheelt weer 2 extra afspraken. Het verbaast mij dus echt dat er tandartsen zijn die dat niet zelf doen. Dan moet je dus 4 keer per jaar naar de tandarts terwijl een controle met fluorbehandeling echt zo gedaan zijn.

8. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Misschien zelf dan is vragen aan de tandarts de volgende keer of hij tandplak of tandsteen heeft weggehaald. Zelfs als je super goed poetst heb je daar nog last van.

9. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    Bij onze tandarts heb je altijd een duo afspraak, de mondhygiënist maakt alles schoon. De tandarts komt even controleren of er “gebreken” zijn. Als dat zo is moet je een afspraak maken voor het vullen van het gaatje bijv.

10. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.412
    113
    Hier ook, de mondhygiënist begint ook gewoon meteen netjes op de tijd van de afspraak, de tandarts komt dan even tussendoor kijken of er problemen zijn (en bv gaatjes ziet de mondhygiënist ook), bespreken wat de opties zijn als er iets moet gebeuren, en vervolgens maakt de mondhygiënist het verder weer af. Voor gaatjes vullen bv moet je meestal wel een nieuwe afspraak maken, dat kan niet meteen (een enkele keer kan dat wel). Maar op deze manier gaat het eigenlijk heel vlot en heb ik nooit dat een afspraak bv later begint en dat alles enorm uitloopt.

Ik poets goed, flos, gebruik van die ragertjes etc - maar na een bezoekje aan de mondhygiënist is het echt weer heerlijk extra schoon.

11. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Niet de tandarts maar de logopedist... ik irriteer me elke keer mateloos aan de factuur: voor elk belletje (= 2 minuten) afstemming met ons wordt een logopedie zitting gedeclareerd a €50...

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Ja, daarom zijn wij zo'n 2 jaar geleden overgestapt. Was helemaal klaar met de werkwijze van de tandarts en de onnodige kosten. Had ook ruzie daarover.
    Nu gewoon weer een tandarts die alles zelf doet als het maximaal een kwartier duurt. Is het meer werk, dan sturen ze je inderdaad naar de mondhygiëniste.
    Maar dat is bij mij en de kinderen zelden nodig. Tandsteen verwijderen enzo lukt meestal wel binnen een kwartier.
    Die vorige tandarts zag ik een minuut ofzo en de rest deed de mondhygiëniste of preventie-assistente, die altijd idioot veel tijd nam. We hadden daarvoor ook andere tandartsen i.v.m. verhuizingen enzo en die deden hun werk ook gewoon goed.

13. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    Ik heb me eens over een belafspraak met de kinderneuroloog verbaasd; sinds corona hebben we het ene jaar een fysieke afspraak, het jaar erop een belafspraak.
    Later zag ik in het overzicht de factuur voor de belafspraak (gesprek duurde 3 minuten en 17 seconden): ruim 300 euro.

14. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Onze tandarts doet alles gewoon zelf tenzij er echt een grondige reiniging nodig is. Hij adviseerde mij zelfs om maar 1x per jaar te komen want ik heb nooit iets (ook nauwelijks tot geen tandsteen). Vond ik wel aardig dat hij het eerlijk zei

15. tuc

tuc Niet meer actief

Zo doen ze het bij ons tegenwoordig ook.
    Wel alleen de mensen die zelf naar de mondhygiënist willen. Ik ga standaard 2x per jaar en combineer dat dus op deze manier. Super handig en de tandarts kan ook wat flexibel zijn qua tijd omdat de patiënt ondertussen toch al geholpen wordt door de mondhygiëniste.

Iemand die enkel naar de tandarts wil krijgt daarvoor een aparte afspraak.

16. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Heb de rekening betaald maar er komen er nog 3 want wij moeten ook nog. Blijf het belachelijk vinden. Zo heb ik ook eens zo'n rekening gehad bij het trekken van mijn verstandskiezen. Tandarts moest een keer iets meer kracht zetten bij het trekken en op de rekening stond meteen dat het een gecompliceerde extractie was dus dubbel zo duur.

Zal allemaal vast mogen maar het komt wel een beetje over alsof ze hun zakken aan het vullen zijn.

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier ook. En er groeide bij dochter een grote tand achter een melktand, en die heeft ze ook niet getrokken. Gewoon afgewacht, trekken was in principe ook nog niet nodig. Dus zeker geen overbodige dingen. Net als een klein gaatje in een melkkies bij dochter. Zolang het bij dat minigaatje blijft, doet ze er niks aan. Ze verwijdert bij mij tandsteen.

18. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Bij onze tandarts is echt al eeuwig dat voor tandsteen verwijderen een aparte afspraak bij de preventie assistente gemaakt moet worden. Ik ga zelf maar 1x per jaar. Toevallig laatst nog geweest. Vaker is bij mij niet nodig. Maar er zijn paar preventie assistentes die proberen om bijvoorbeeld 2x per jaar een afspraak te maken. Vorig jaar echt duidelijk gemaakt dat ik daar niet mee akkoord ben. Dat stoort mij dus wel, als het nodig is prima, nu zei ze ook: ik kan er niks mooiers van maken, je gebit is keurig in orde.

19. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Ik vind de huidige prijzen echt belachelijk. Mijn moeder heeft paradontitis (blijkt erfelijk te zijn) en moet daarvoor regelmatig naar de mondhygiënist. Echter heeft zij in haar budget geen ruimte voor een verzekering (bijstand door ass) en was de laatste afspraak voor 1,5 uur €250,-. Hoe verwacht men dat iemand dit kan betalen?
    Mij werd gezegd dat de kans groot is dat ik ook paradontitis kan krijgen dus ik zou ook regelmatig moeten. Maar ook ik heb echt geen geld om dat bedrag 4x pj op te hoesten. Resultaat is dat ik hooguit 1x per jaar ga...

20. Lousanne

Lousanne Niet meer actief

Los van het feit dat ik dit ook heel veel geld vind hoor, is het natuurlijk niet zo dat de neuroloog dan ook maar 3 min 17 sec bezig is met de afspraak he? De (bel)poli moet voorbereid worden, achteraf komen er misschien nog acties uit, er moet nog een brief van gemaakt worden naar de huisarts. Het daadwerkelijke bellen is niet alles

evaleana en Sado vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina