Onze tandarts deed weinig tandsteen ook zelf, veel tandsteen naar de mondhygiëniste. Volgende maand naar een nieuwe tandarts, ben benieuwd hoe dat gaat. Stap eigenlijk alleen over op logistiek nu er 2 op het vo zitten maar beide andere kant op en tandarts was richting 3 zeg maar, voor beide niet handig. Nu kunnen ze er op de fiets heen en dan door naar school, fietsen ze max 5 minuten langer (die praktijk is net nieuw)
Hier ga ik 2 keer per jaar naar de mondhygienist. Elke keer zegt hij dat het er keurig uitziet, klein beetje tandsteen maar, maar vervolgens is hij wel meer dan een half uur bezig: eerst handmatig, dan elektrisch, dan zandstralen en als laatste polijsten. Ik vraag me ook regelmatig af of het wel allemaal nodig is. En dan 85 euro per keer, zelfs meer dan een tandarts in een half uur verdient en die heeft nog een assistente en een receptioniste.
Klopt hoor, administratie, verslag, volgens mij is die keer de medicatie herhaald, dus ook bericht naar apotheek. Ik was vooral blij dat ik voor die 3 minuten geen reistijd kwijt was. (Dan had ik dochter 7,5 km verderop van school moeten halen, van school naar zhs is ook 10 km, met een beetje pech ook nog terug naar school brengen) en weer naar huis. Dus ik ben blij met de belafspraken.
Je kunt ook je zorgverzekering bellen als je vermoedt dat je tandarts gewoon makkelijk zijn zakken vult. Hebben wij ook gedaan. Hier nog een aflevering over mondhygiënisten die zulke hoge tarieven hebben. https://npo.nl/start/serie/meldpunt/seizoen-17/meldpunt_18