Prijzen vakantie- (hoe) besparen jullie?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Yeuu, 13 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.809
    1.631
    113
    Wij gaan zo'n 2800 euro kwijt zijn aan accomodaties. Grootste gedeelte op campings met onze eigen tent. Op drie plekken een appartement voor een nacht en dan nog een villa voor drie nachten die echt achterlijk duur maar ook super de luxe is a 1005 euro. Daarvoor zijn we dan wel 4,5 week onderweg. Maar goed daar komt dan ook nog wel behoorlijk wat geld bij omdat we heel graag uiteten gaan en elke dag een activiteit doen. Waaronder ook vrij dure zoals duiken.

2. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.779
    3.907
    113
    Ik weet dat de meeste van jullie grote campings zoeken met allerlei entertainment maar voor degenen die kleinschalig kunnen waarderen: wij hebben hier echt genoten afgelopen jaar. Appartement voor 4 personen voor 1000 per week in het hoogseizoen:

https://www.gites-mastidouls.com/

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.115
    12.095
    113
    Wij zoeken ook juist kleinschalig, maar wel graag een zwembad met glijbaan. Die combinatie is best lastig te vinden, maar goed zoeken betaald echt uit.

4. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.779
    3.907
    113
    Nee, geen glijbaan maar de eigenaar heeft in België een sterrenrestaurant gehad en hij kookt elke avond. Wij hebben daar 2 weken lang 3 gangen mee gegeten terwijl de kinderen direct in de ruimte ernaast lagen te slapen. Ultiem vakantie voor ons!

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.115
    12.095
    113
    Heerlijk! Ik ga hem onthouden!

Mythique vindt dit leuk.
  6. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.526
    856
    113
    Wij besparen altijd op vakantie, ik blijf altijd na denken of iets het wel waard is. In de zomervakantie eten we bijna altijd thuis, met kleine kinderen uit eten is toch niet veel soeps. Vliegvakanties proberen we te vermijden want dat is heel duur met z'n vijven en meestal moet je dan ook nog een (grote) auto huren ter plaatse.

Wij gaan in de voorjaarsvakantie skiën. Hebben een Landal appartement a 3400 euro voor een week, dat vind ik eigenlijk belachelijk maar man is gek op skiën, met de kids wilde ik aan de piste en we zijn die maand 10 jaar getrouwd.

In de meivakantie een midweek village nature van centerparcs voor 800 euro zo iets, ver vooruit geboekt en in de zomer hebben we mazzel want dan huren we via via een hele mooie villa met eigen zwembad op een kleinschalig frans park voor 3100 euro voor 2 weken.

Al met al veel te veel geld eigenlijk.

7. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Voor alles betalen, helaas deze optie heb heeft dat park niet. Wel doe ik altijd nummerkeuze van het huisje voor de belachelijke prijs van 35 euro :|

8. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Wij moeten voor het eerst rekening houden met schoolvakanties. Afgelopen jaar nog in Australië geweest en daar kwamen we uit met budget van 300 euro per dag inclusief eten, drinken en vervoer. Best bizar dat dit prijzen zijn waarvoor je in de zomer een stacaravan op een grote camping boekt….

uiteindelijk voor 2300 euro voor 2 weken een stacaravan aan Gardameer geboekt. Nog te veel geld maar eens proberen hoe de kinderen het vinden. Liefst was ik toch gaan vliegen maar tickets zijn erg aan de prijs….

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.373
    10.321
    113
    Waarom heb je aan de eerste en laatste dag niks aan?

Als we naar een landal gaan plannen we uitstapjes op de heenweg. Als we wat te vroeg zijn kun je de auto er voor parkeren en kinderen kunnen spelen.

Laatste dag dan zorgen we er voor dat we een zwem tas hebben. Kan hij nog spelen en zwemmen. Of nog een workshop volgen voor dat we richting huis gaan. De spullen liggen dan alvast in de auto, huisje is netjes aan kant. Maken we er nog een vakantie dag van.

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.373
    10.321
    113
    Wij sparen voornamelijk voor de vakantie, koopzegels van de plus en we hebben in de maanden oktober en november 2 dagen de verwarming aan gehad. Dat was een hele grote besparing.

Overigens gaan we misschien 1 keer uiteten op vakantie en verder wat lekkers uitzoeken in de supermarkt en maken we zelf wat klaar. We houden er van om dingen te bekijken en dat zijn geen grote uitgaven.

In plaats van een broodje eten bij een restaurant halen we wat in een supermarkt met wat te drinken en zoeken we een bankje uit met een mooi uitzicht.

Eten bestellen deden we al niet vaak en nu nog minder. Eigenlijk bijna niet eens meer.
    Heb je zo een mooie besparing om toch een ijsje te eten of wat lekkers te halen.

11. MissXray

MissXray Niet meer actief

Wij besparen door niet naar de camping van vorig jaar terug te gaan. Die was opeens 400 euro per week duurder!!

Op wintersport ga ik vooral niet eten op de piste en nemen we zelf onze spullen mee. Kopje soep op de piste: 9 euro haha. Ga ik echt niet doen. X4 overigens.

12. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.708
    113
    Ja precies, de laatste dag plannen wij altijd nog een uitje op de route.

owly vindt dit leuk.
  13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.708
    113
    Wij doen het dit naar wat rustiger aan aangezien onze dure reis vorig jaar en de verhuizing/ verbouwing. Maar wij willen niet in een sta caravan oid, dat is voor ons niet comfortabel. Wij gaan dit jaar naar Centerparcs In Duitsland in een luxer huisje. Wij " bezuinigen " deze keer op hoe lang. Een week is eigenlijk te kort voor ons.

14. Havermout

Havermout Niet meer actief

Nou ik dacht dus dat het park waar ik heen ging dat ook niet had maar 2 dagen van tevoren kreeg ik een e-mail met de optie. En onze vrienden in het huisje naast ons dus niet. Geen idee hoe ze zoiets doen overigens.

En inderdaad voor alles betalen ja :rolleyes:

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.032
    1.853
    113
    Provincie Groningen
    Zomervakantie hebben we al een paar maanden geboekt. We gaan naar west Amerika en Hawaii dat wordt gewoon een erg dure reis.

Nu heb ik nog klm vouchers a 800 euro p.p. hiervan wilden we het liefst naar Aruba gaan. Vorig jaar waren de tickets hierheen rond de 800 euro...inmiddels minimaal 1500 euro.
    Daarnaast is het hotel waar we vorig zomer waren ook bijna een keer zo duur geworden!

Denk dat we volgend jaar wellicht andere bestemmingen kiezen, minder ver en minder luxe dit is niet meer te betalen.

MissXray en Havermout vinden dit leuk.
  16. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Wat een bedragen zie ik voorbij komen. Dat zou ik in basis al niet kunnen betalen, laat staan bezuinigen.:D

Onze vakantie..geen idee. Ik stippel een treinreis uit en wil dat combineren met overnachten in b&b, hostels etc. En de reis gaat zover dat het budget gaat. Alles is enorm duur.

Spectre, Minoesje, Knuffelmonster en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Wij gaan deze zomer met opa en ons gezin van 4 met 2 kinderen van 7 en 9 naar Lanzarote en dan 12 dagen all inclusive voor € 5.500,- Hier zit ook extra koffers en stoelreservering bij in. En ook de huurauto is al geregeld. Alleen nog de taxi vanaf het vliegveld maar dat kost hooguit 35 euro. We wilden naar een camping in Zuid- Frankrijk maar een beetje caravan met airco en 3 slaapkamers kost 3000. Dan moet je er nog heen met benzine en tol en daar boodschappen doen. Nu is het echt vakantie. We nemen nog 1000 euro zakgeld mee.

Ook gaan we in februari nog een midweekje naar Landal. Dat kost 359,- voor een 4 persoons huisje. We gaan naar Drenthe. We hebben met de AH tickets al kaartjes voor Wildlands en we gaan naar Orvelte en Hunnebedcentrum. We besparen door AH boodschappen aan de slagboom te laten bezorgen. We hebben een bezorgbundel. ik neem de airfryer mee en kan dus ook zelf broodjes bakken en frietjes met snacks. Ik neem een kratje mee met sauzen, wcpapier, vaatwastabletten etc. We hebben een klein koelrugzakje en nemen altijd drinken en wat lekkers mee. Dat scheelt erg veel.

Gisteren heb ik nog een weekend Duinrell geboekt dat is incl attractiepark en Tikibad. Via ticketveiling kostte dat 300. We zijn dat weekend ook 12,5 jaar getrouwd.

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij besparen door niet naar campings te gaan denk ik. Wij huren in de zomer vaak particulier een huis, vaak met privezwembad, voor een prima prijs. Zo zaten we bijvoorbeeld een keer in een mooie villa in Tsjechië voor 500 per week. En afgelopen zomer in Normandië (zonder zwembad, maar op 1km van zee) voor 900 per week.
    Op vakantie zelf kijken we verder nergens naar, dan gaan we elke dag uitjes doen en uiteten, dat is echt vakantie voor ons.

En verder houden we goed de prijzen in de gaten. Afgelopen kerst zaten we bijvoorbeeld in Duitsland in een Landal huisje, Hochwald, voor 350 euro (incl. hond, beddengoed en eindschoonmaak).

Billylove vindt dit leuk.
  19. Linda86

Linda86 VIP lid

De kinderen vinden huisjes overigens ook prima, campings vinden ze niet leuker. We gaan wel eens in de meivakantie naar een huisje op een kleinschalige camping in Spanje, maar dan spelen ze verder ook niet met andere kinderen en aan de animatie willen ze ook niet mee doen. We zijn meestal de hele dag op pad en dan is de accommodatie ook niet heel belangrijk.

De meivakantie boeken we overigens altijd pas een dag of 2 voordat we gaan, omdat we dan weten of het weer de moeite waard is. We gaan dan met de auto en het huisje kost ook niet zo veel.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Dit klinkt echt super leuk.

justme1974 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina