Prijzen vakantie- (hoe) besparen jullie?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Yeuu, 13 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.745
    18.856
    113
    Vrouw
    Dat vind ik dus ook.
    Die eeuwige ( persoonlijk e dames) saaie campings. Met zen alleen in een veel te duur houten kotje met beperkte luxe.

Ik moet gewoon mijn man overtuigen dat die saaie vakanties niets voor ons zijn :roflmao:

bosi333 en justme1974 vinden dit leuk.
  2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.500
    4.340
    113
    Vrouw
    #42 Youtan, 15 jan 2023
    Laatst bewerkt: 15 jan 2023
    Wij besparen niet echt op of in vakanties. We hebben dure en minder dure vakanties, maar wij gaan wel vaak.
    Afgelopen kerstvakantie bijv naar Centerparcs met een mysterie boeking, maar in de meivakantie gaan we naar New York. De zomer gaan wij naar een camping in Spanje, wij gaan dan meestal vrij weinig uit eten, hebben ijsjes in de vriezer etc. Maar we gaan ook golfen daar en dat kan best duur zijn.

Wij besparen dan wel op reiskosten in een zomervakantie. Ik zal niet snel naar een camping gaan in een gehuurd iets voor veel te veel geld. 3 weken op een camping in Spanje is niet goedkoop, maar geen €2500/3000 voor een ‘luxehuisje’ (waarin mijn ogen nooit iets luxe aan is, als ik luxe wil kan ik beter thuis blijven).

cowgirl80 vindt dit leuk.
  3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    :roflmao:

4. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik heb elders in het vakantiedeel een vraag gesteld over de trein naar Italië en op internet zoek ik wat actiever. Het bevint wel meer te leven nu. Het lijkt me een gaaf avontuur. Ik heb dus gemerkt dat ik afwisseling en beweging wil in mijn vakantie. Ook rust natuurlijk. En zo min mogelijk voorspelbaarheid. Maar oke.. met een puber moet je wel wat plannen natuurlijk. Dus ik ben benieuwd.. er moet een tweede rugzak komen en nieuwe wandelschoenen.

Havermout vindt dit leuk.
  5. Havermout

Havermout Niet meer actief

Eerlijk gezegd vinden mijn man en ik het ook niet heel leuk. Maar met 3 kleine kinderen vinden we het wel rustgevender. We hebben paar keer rondreizen en huizen geprobeerd (waar dan geen andere kinderen zijn) maar onze kinderen zijn dan gewoon niet leuk met elkaar. Met andere kinderen en animatie en zwembad erbij en om de dag voor ons een uitstapje is hetgeen wat nu voor iedereen het leukste is.

We hopen als ze iets ouder zijn weer rond te kunnen trekken een keer :)

6. Havermout

Met een puber lijkt me dat juist leuk toch? Beetje avontuur… vind ik leuker dan met een dreumes en een kleuter en een 8 jarige. Dat is vooral hard werken voor mezelf :roflmao:

esklessebes vindt dit leuk.
  7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Phoe ik denk dat wij als het om vakantie gaat sowieso al krenterig zijn als ik dit zo lees. :roflmao:
    Wij gaan niet eens elke zomervakantie op vakantie, nu al 2 jaar niet geweest en denk dat we dit jaar ook thuis blijven. Sowieso gaan wij al nooit vliegen en we komen ook niet verder dan de omliggende landen als het niet gewoon Nederland is. Vind veel gewoon echt duur en zonde van het geld. Kamperen houden we niet van, maar blijf wel even mee lezen voor de goedkope vakantietips, ik ben daar dus nooit zo goed in om daarnaar te zoeken.
    Voor dit jaar staat er alleen een midweekje landal gepland van het voorjaar voor 675 euro en denk dat de kans dus groot is dat het daarbij blijft. Vind dat trouwens ook een hoop geld voor een midweek. Maar park met binnenzwembad en binnenspeeltuin etc. en dat vind ik gezien mn zwangerschap die dan op het eind loopt wel prettig. Als het dan geen lekker weer is kunnen de kinderen zich wel gewoon lekker vermaken.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  8. Havermout

Ligt er ook maar net aan hoe belangrijk je vakantie vindt toch? Ik vind vakantie echt heerlijk en wil echt weg omdat ik thuis altijd door blijf gaan met dingen om het en in het huis. Daarnaast vind ik het fijn om steeds weer iets te hebben om naar uit te kijken. Dus wij vinden vakanties belangrijk en geven daar in verhouding best veel geld aan uit. Maar aan andere dingen dus weer helemaal niet. Ik kan me namelijk best voorstellen dat je vakantie gewoon duur vindt. Ik roep dat ook wel eens als ik weer in een gaar bed lig want dan denk ik; kan ik net zo goed in m’n eigen bed liggen. Maar het ergens anders zijn en andere plekken ontdekken vind ik gewoon zo leuk :roflmao: Maar ik kan me helemaal voorstellen dat mensen denken: geef liever ergens anders mijn geld aan uit!

9. MissXray

MissXray Niet meer actief

Dit heb ik dus ook. Ieder jaar neem ik me voor om gewoon rustiger aan te doen met vakanties boeken. Maar ja man en kids willen op wintersport, nou vooruit dan. Ik wil graag relaxen aan een zwembad in Spanje. 6 weken thuis in de zomervakantie zie ik niet zitten, jup 2 weken Zuid Frankrijk. Besparing grotendeels mislukt dus. Wel heb ik de zomervakantie een minder dure camping uitgekozen om de kosten nog enigszins acceptabel te houden.

10. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.786
    7.374
    113
    Naar goedkopere landen. Toen wij nog met tent kampeerden betaalden we in Italië 50 euro per nacht op een redelijk simpele camping, in Frankrijk 30 voor een veel grotere plek.
    Pak ijsjes kopen in de supermarkt en direct opeten i.p.v. bij de ijssalon.
    Afgelopen zomer waren we naar Noorwegen, duur land qua boodschappen. Toen heb ik op de dag voor vertrek boodschappen voor 2 weken laten bezorgen en meegenomen. 8 kratten vol. Hoefden we daar alleen nog wat verse spullen te kopen. Maar dan moet je wel de ruimte in de auto hebben ;)
    Verder áls we een huisje boeken liefst in the middle of nowhere. Sowieso houden we daarvan maar ook goedkoper dan een park is onze ervaring (in Schotland bijvoorbeeld een 6 p huisje voor 750 euro 2 weken. In Noorwegen 700 per week per huisje)
    Dit jaar gaan we met de camper. We zullen vast campings nemen, maar de bedoeling is ook camperplaatsen. Dan schijn je voor 15 euro per nacht klaar te zijn. Kunnen we tussendoor ook wat mooiere campings nemen met zwembad en compenseren we het mooi.
    Nu kost een camper natuurlijk ook geld, maar we hebben hem voor een erg mooie prijs kunnen kopen. En eigenlijk is dat ook onze ultieme manier van vakantie vieren: niks boeken, wel zien waar we uit komen, niet te lang ergens blijven.

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ja dat is ook zeker zo hoor en wij zijn allebei opgevoed met vakanties in Nederland op een camping, dus lat ligt van daaruit ook niet zo hoog. Wel met je eens dat ik minder vakantiegevoel heb, zeker in de zomer, als we niet weg zijn geweest. Daarom wil ik het volgend jaar wel weer proberen. Dit jaar met een baby en nog wat klussen in en rond huis zal het er niet van komen. Maar ik ga gerust met de kids een paar dagen naar m'n ouders op vakantie (terwijl man waarschijnlijk door klust) met lekker weer, die wonen achter de duinen, ook zon, zee en strand. :roflmao:

12. Havermout

Oh ja echt heerlijk! Goed idee! En inderdaad in het Corona jaar en het jaar daarna toen ik zwanger was van de derde zijn wij ook een week in NL geweest. Dat waren ook gewoon hele leuke vakanties (ok die laatste
    Wat minder omdat we 5 dagen regen hadden van de week daar werden we wel sjacherijnig van maar die vakantie in 2020 op de camping 2 dorpen verder op met prachtig weer…daar hebben ze het nog steeds over!)

Wij gingen overigens ook niet altijd hoor, ook jaren van zwangerschappen of huis gekocht en dan kies je toch anders.

Olifantje1991 vindt dit leuk.
  13. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.557
    31.033
    113
    Vrouw
    Vind ik ook heerlijk. En zo'n treinreis lijkt me ook geweldig. Of in de auto stappen een bepaalde richting uitrijden naar gebied x en dan zien waar we terecht komen.

Maar ik heb een autist in het gezin. Die moet wennen op een nieuwe plek. En kan niet elke dag mee op uitjes. Dus 1 dag uitstapje = de dag erna op de camping blijven.

Ik zoek me momenteel het schompes naar een leuke betaalbare camping in de bergen. Maar dat is echt een uitdaging.
    Huisjes of glamping in Schotland is ook langs gekomen, maar natuurlijk nog veel duurder + kosten voor de boot.

Nu gaan we dit jaar niet in de carnavalsvakantie (normaal wel). Dus dat scheelt wel.

Maar nu wil ik in mei of najaar met de trein naar Berlijn. Zal ook wel duur zijn. Dus misschien ook weer niet... pfff.

1 ding is zeker. Eenmaal op vakantie geven we geld uit als water op terrasjes en bij ijskraampjes :roflmao:

14. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    Ik ben ook dol op vakantievieren en dingen ontdekken. De laatste jaren zijn we in de gelukkige omstandigheid dat we niet echt hoeven te bezuinigen. Maar toen dat nog wel moest: niet daarheen gaan waar iedereen heen gaat :)
    - niet zo’n standaard dure camping met dure luxe stacaravans boeken maar zoeken naar een kleine camping met net genoeg faciliteiten en boeken via de eigen site.
    - Gaan naar een land waar het dan geen schoolvakantie is (half augustus naar scandinavie, begin juli naar Italie, meivakantie naar Engeland)
    - Je “echte” vakantie in de meivakantie plannen en dan in de zomervakantie alleen paar dagjes weg in eigen land

Maar wij houden van doe-vakanties en je maakt ons niet gelukkig met heel warm weer en hele dagen aan het strand. Dus dan is het ook makkelijk om deze tips op te volgen;)

15. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.211
    1.754
    113
    Vrouw
    Door in meivakantie te gaan
    En bij dezelfde maatschappij te boeken krijgen we korting, plus we gaan met vrienden dus ook nog eens vriendenkorting

zo besparen we bijna 200 euro uit

we gaan in de meivakantie 14 nachten naar camping la sirene in zuid frankrijk
    3 slaapkamer stacaravan met airco voor 450 euro

cowgirl80 vindt dit leuk.
  16. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Wij bezuinigen op de week. Wij gaan meestal de eerste week van onze vakantie, maar dan hebben we de 1e 3 weken van de schoolvakantie. Dit jaar nemen we de laatste 3 weken en omdat regio Noord de laatste regio is, hebben we nog 1 week waarin alleen onze regio vakantie heeft. Dat scheelt bijna 700 euro en dus gaan we dit jaar de laatste week van de schoolvakantie.

17. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.745
    18.856
    113
    Vrouw
    weken
    Wij kunnen op deze manier de prijs ook lager houden. Het enige jammere is dan wel dat alles zo rap voorbij is. We hebben 9 weken vakantie en de eerste week is degene waarbij Nederland en Frankrijk nog school loopt.

18. Havermout

Ja doen wij normaal ook. Maar we zijn dit keer 2x vroeg en begin juli mag ik geen vrij. Irritant is dat. Als je laat bent is het heel fijn die laatste week op vakantie te zijn. Scheelt inderdaad veel!
    En inderdaad kleine camping plus via site camping zelf boeken. We doen het nooit via tussenpartij tot heden.

19. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    Wij besparen deze vakantie wel, maar niet bewust.
    Vorig jaar naar spanje geweest met onze eigen caravan. Vond het in juni al erg warm laat staan in het hoogseizoen waar we dit jaar aan vast zitten. Zag daarnaast ook op tegen de reis want dochter blijkt toch wat meer moeite te hebben met lang in de auto zitten dan ons zoontje heeft.
    Dus dit jaar gaan we met eigen caravan naar zeeland. Als ik de hoogseizoen prijzen vergelijk zijn we nu alleen al aan de camping de helft kwijt tov spanje en dan komt de besparing van de reis er nog bij.
    Het is dus een flinke besparing maar niet vanuit geld oogpunt gedaan.

We gaan op vakantie regelmatig uit eten of halen wat te eten en af en toe koken we zelf. Elke dag koken doe ik na de vakantie wel weer, ik heb ook vakantie ;)
    Gelukkig zijn we in de positie dat we daar niet op hoeven te bezuinigen tijdens de vakantie.

20. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Dat is inderdaad irritant. Als wij vroeg zijn gaan we ook meestal de 1e week al. Wij zijn 2 jaar geleden die 1e week naar het Land van Bartje geweest. Betaalden toen 1400 euro voor een 8 persoons kinderhuis. Dit jaar zouden we voor eenzelfde huisje 2500 euro betalen (wel bouwvak). Wij gaan dit jaar weer naar de sprookjescamping. Vorig jaar hadden we een 6 persoons stacaravan, dit jaar wordt het een 8 persoons stacaravan.

Deel Deze Pagina