prijzen van geboortekaartjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Florida13, 29 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    #1 Florida13, 29 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 aug 2009
    Hallo allemaal,

Ik ben op internet aan het speuren naar geboortekaartjes. Er is heel veel keus. Ik heb een aantal mooie kaartje gezien,maar kosten 2,50 per stuk!! Dit vind ik toch wel erg veel. Hoe liggen de prijzen gemiddeld, en wat vinden jullie een rieele prijs ervoor?
    Denk dat wij er zo'n 40 nodig zullen hebben.

Groetjes Florida

2. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Hoi,

Ik zag bij het linkje geboortekaartjes op zwangerschapspagina 1 staan van babyprint(?) en die was best goedkoop 25 kaartjes voor 30 euro.
    Dus dat valt wel mee, ik weet niet of ze ook leuke hebben maar mischien heb je er wat aan.

Succes!

3. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Hey

Wij hebben ze voor de eerste via de drukker besteld. En de prijzen varieren (denk ik) tussen de 1,70 euro per stuk, en gaan tot zelfs bijna 4 euro (als mijn geheugen mij niet in de steek laat)

Nu hebben we nog even tijd ;)

Groetjes

4. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    we hebben idd nog ff de tijd. Ik zelf bewaar alle geboortekaartjes altijd van iedereen,maar na verloop va tijd verdwijnen ze toch de kast in. Vind het ergens zonde om er zoveel geld aan uit te geven.Maar aan de andere kant, als je die toch net ff mooier vindt... moeilijk moeilijk...
    Vind ze van geboortedorp erg mooi....

5. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    #5 Wupped, 29 aug 2009
    Laatst bewerkt: 29 aug 2009
    Card XL :: is een kwalitatief goed, en service gericht bedrijf. je kan alle kanten met ze op en ze stellen zich echt open.
    mijn collega verwees ons daar natoe en tot nu toe ben ik compleet te vreden.
    144 euro voor 60 kaarten met drukkosten inbegrepen in die 144 dus valt wel mee. Sterker nog zij hebben het ontwerp van de kaart zo goed aangepast dat we meteen verlieft waren :D ( en das gratis gewoon )

De kaarten zijn varieernd van 95 ct tot 2,35 ps. per 100 uiteraard goeie koper.
    misschien is dit een site waar je wat aan heb, ik persoonlijk ben zoals je ziet bereid te betalen voor kwaliteit en service en dat hebben ze en nog steeds geven ze dat.

maar zag hiervoor ook al een goede andere site.

waar je rekening mee moe thouden is dat een gemiddeld kaartje 1.35 tot 1.75. overal kost let wel, bij 90% van de gevallen is dit EXCLUSIEF drukkosten, deze drukkosten schelen ENORM per site. 75% drukt namelijk de kaarten niet zelf maar bij externe drukker dus dan liggen de kosten hoger. CardXL doet alles zelf waardoor ze lage vaste drukkosten hebben.
    hoop dat je er wat aan heb

ff voorbeeld onze kaart
    per stuk € 1.12
    De prijzen zijn inclusief envelop en inclusief 19% BTW
    De prijzen zijn exclusief drukkosten.

Drukkosten
    1-zijdig zwart € 57,00
    1-zijdig 1 kleur € 77,00
    2-zijdig zwart € 89,00
    2-zijdig 1 kleur € 107,00

Alle prijzen zijn inclusief BTW.

wij hebben dus 60 kaartjes a 1.12( 67.-) en 1 zeidig bedrukt 1 kleur a 77 euro drukkosten.
    en ze zeggen op hun website wel meerdere communicatie rondes voor wijzigingen kaarten brengen ze kosten in rekening, kan je verklappen , heb wel 6 mail wisselingen gehad en niets gekost:) dus dat gaat makkelijker dan op de site staat.

grbianca

6. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Thanks Wupped,ga gelijk ff kijken. Ik wist helemaal niet dat ze soms ook drukkosten berekenen...

7. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    mochten jullie goedkoper uit willen zijn kunnen jullie de kaartjes ook zelf maken!
    dat is in ieder geval stukken goedkoper.
    ik maak altijd alle kaarten zelf met foto's en krijg er leuke reacties op. Het geboortekaartje is voor zover klaar en onze trouwuitnodiging maken we ook zelf.
    gewoon in een fijn foto programma, in een hobbyzaak papier kopen en enveloppen en printen maar. Ik print meestal op metalic papier en dat geeft een heel mooi en degelijk effect.

8. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    Wij hebben de geboortekaartjes bij www.babyboefjes.nl besteld.
    Tot nu toe met proefdrukken, service e.d. goede ervaringen.

9. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Wij hebben de kaartjes bij www.geboortepost.nl vandaan.
    Daar was het ook niet zo heel erg duur.

Je kan daar ook proefdruk binnen laten komen.
    En als ik het goed heb komt daar ook geen aparte drukkosten bij.
    Je kon daar dus ook zelf je kaartje ontwerpen, wat we dus ook gedaan hebben.
    En toen amy geboren was hebben we de laatste dingen ingevuld en verstuurd en we hoefden er niet meer naar om te kijken.
    Ze werden voor ons verstuurd enzo.

Met kerst hebben we daar dus ook kerstfoto van amy gedaan en met nr 2 willen we daar ook weer gaan bestellen.

10. gimena

gimena Niet meer actief

ik heb de kaartje zelf gemaakt.
    gekoop en je vindt er geen nr 2 van ;)
    staat in me album

11. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    khad op int een kaartje gezien proefdruk besteld....maar vond het veel te duur 220,- 100 kaartjes ben naar de drukker gegaan en gevvraagd of ze zoiets hadden en ze konden het exact namaken we hebben er nu 100 voor 130 euro met alles erbij enveloppen enz....dus valt mee!!!gewoon even rondneuzen succes

12. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind het veel geld, want gemiddeld ben je toch tussen de 150-200 euro kwijt aan een stuk of 50-75 kaartjes met envelopjes.
    Daarnaast had ik al vanaf begin vd zwangerschap een eigen ontwerp in mijn hoofd. Dus ik ben gaan rotzooien in photoshop en heb wat spul gedownload (o.a. letterfonts voor micr.word en brushes voor photoshop) en ben in zo'n goedkope boekwinkel super geslaagd om heel goedkoop mooi papier met linnenstructuur en vierkante enveloppen voor 11 euro te kopen.
    Ik heb de kaartjes en enveloppen zelf geprint, zal er in totaal alleen 30 euro aan cartridges voor gebruikt hebben, alleen heb ik die er niet apart voor hoeven aanschaffen omdat ik die al in huis had voor ik zwanger werd.
    Dus ik ben nu voor 50 kaartjes en envelopjes 11 euro kwijt.
    En heb een totaal origineel kaartje! Ik heb nml. een afbeelding uit een kinderboek wat ik bij mijn eigen geboorte heb gekregen, gebruikt. Daarnaast hoef ik me niet druk te maken om hoeveel tekst ik erop zet, want ik print het toch allemaal zelf.
    Dus als je een beetje creatief bent, probeer eens zelf wat te maken?
    Ik moet heel eerlijk bekennen dat de meeste kaartjes die ik de afgelopen jaren gezien heb, ik nog niet eens zo mooi of bijzonder heb gevonden, van drukkerijen...zeker niet voor dat geld!

13. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Helaas ben ik niet zo creatief.... ;)

Maare hoe zit dat als je via internet besteld? Ik ben daar een beetje huiverig voor, krijg je dan een kaartje thuis om te zien hoe ze eruit zien?

Heb nml een paar keer een internet kaartje gekregen van mensen, maar vond het er nogal "net niet" uit zien, of hebben zij deze dan gewoon zelf uitgezocht?

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn vriend heeft ze zelf gemaakt. 120 euro voor 100 stuks met enveloppen erbij.

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik had boeken van de drukker gehaald. We hadden er initieel 7 uitgekozen. De goedkoopste was € 1,19 per kaartje en de duurste € 1,79. Waarschijnlijk wordt het die duurste :D
    Drukkosten zijn geloof ik € 65,- Da's dus één keer.

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Voor 80 kaartjes ben ik € 143,20 kwijt. Tel daar de drukkosten en postzegels bij op en je komt op € 236,90
    Ja, da's best veel geld, maar het zijn ook behoorlijk luxe kaartjes. Als ik zo eens kijk naar de kaartjes die we tot nu toe hebben liggen, kun je precies zien welke iets meer hebben gekocht. Er zitten een paar echt pauperige kaartjes tussen. En een paar die er echt goed uitzien. Wij willen er ook een die er goed uitziet, en ja, daar betaal je voor...

17. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ja dat snap ik best wel hoor, maar ik denk zelfs dat als mijn kaartje tussen al die gedrukte kaartjes ligt, je niet eens zult kunnen zien dat ik ze zelf geprint en ontworpen heb...want ik wil ook een perfect mooi kaartje, ik hou helemaal niet van dat pauperige...
    maar ja dat is natuurlijk lastig als je zelf niet zo goed weet hoe je zoiets zelf kan maken, ik ben gewoon begonnen en heb wat gestoeid en uitgeprobeerd en vond het resultaat goed geslaagd!
    over 10 weekjes zal ik het kaartje in mijn album zetten..

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja, sommige mensen zijn er goed in :D

19. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Ik zou willen dat ik ook zoiets zelf kan maken. Ben ben echt NIET creatief, hahaha.

20. ducie

ducie Bekend lid

15 feb 2008
    662
    0
    0
    het geb kaartje van jullie moet toch wel iets bijzonders zijn
    je gaat maar 1 x geboren worden
    maar misschien kun je zelf iets maken met een leuke foto of zo?
    anders ff googelen goedkope geboortekaartjes
    komt vast iets uit ;)
    suc6
    anja

Deel Deze Pagina