Ja of ze hebben die afspraak gemaakt omdat duidelijk was dat ze zelf niet meer zouden winnen en proberen op deze manier om toch nog een prijsje in de wacht te slepen... Ik zou het zelf houden en gebakjes meenemen, dat lijkt me voldoende. Het is toch logisch dat als je niet als team speelt, met een individuele inleg en individuele uitslagen invult, je de prijzenpot ook als individu wint
@Sophy: dat zou ook best kunnen natuurlijk. Het enige waarvoor ik probeer te waarschuwen is dat ze misschien vervelende reacties krijgt. Ik weet niet hoe het precies gegaan is. Bovendien ken ik haar collega's niet. Maar het feit dat ze het hier vraagt, doet mij vermoeden dat ze wel een beetje bang is voor vervelende reacties. Overigens zou mij dat niet ervan weerhouden om het geld zelf te houden hoor. Eventueel met een gebaar van pizza's of een andere traktatie.
Leuk dat die collega's dat willen doen, maar dat kunnen ze niet beslissen voor een ander. Ik zou idd ook lekker taart voor de hele afdeling halen dan en de rest mooi zelf gebruiken!
ze zegt toch niet dat ze al zeker is dat ze gaat winnen ?? ze zegt dat het spannend word zo lang er van te voren niet is afgesproken om het te delen zou ik het absoluut niet delen..
Wat een grapjassen die collega's. Omdat ze al gezien hebben dat jij er in de bedrijfspoule heel goed voor staat, even beslissen als jij afwezig bent, dat je het bij winst maar met hun moet delen... Echt beláchelijk! Ik vind het bovendien een rotstreek van ze om je op deze manier onder druk te zetten. Kan best lastig zijn, maar ik zou zo snel mogelijk aangeven dat je het er niet mee eens bent, en dat áls je wint, het gewoon voor jou is. (Evt. trakteren op taart of pizza kan, maar verder is het dan echt jouw geld hoor)
sluit mij bij al het bovenstaande aan, zelf houden en eventueel een taart kopen. Belachelijk dat ze dat eens gaan "unaniem" beslissen voor de afwezigen.
Ik vroeg me af hoe ze in zo'n vroeg stadium al 'oninhaaldelijk' voor kon lopen (wat m.i. aangeeft dat ze bijna zeker is dat ze gaat winnen), Wat TS overigens gisteravond al heeft uitgelegd...
Grappig dat dit "unaniem" besloten is. Des te lolliger het straks is als niet TS wint, maar een andere collega. Die is dan straks de dupe van zn eigen besluit
zulke afspraken horen gemaakt te worden nog voor de eerste wedstrijd was gespeeld en waar iedereen van op de hoogte moet zijn. ik vind het niet kunnen om dat nu nog te wijzigen en ik zou ook echt niet delen.
nee zou dat zeker niet delen en je ook niet verplicht voelen om te trakteren, dat moet je alleen doen als jij dat wil. Ik vind het nogal makkelijk om halverwege de "spelregels" te veranderen. Ik zou anders dit topic even laten lezen.
Zo, wat een reacties! Dank. Eigenlijk is het stom om vanwege een spelletje hier over te (moeten) nadenken. Het is verdorie gewoon een spelletje. Ik voelde me alleen behoorlijk genaaid door de manier waarop collega's ineens misbruik van deze situatie maken. De reden dat ik dit topic opende was omdat ik niemand vanwege een spelletje voor het hoofd wil stoten en scheve gezichten krijgen op het werk. Maar een individuele prijs die ik zelf goed kan gebruiken deel ik liever niet met mijn collega's (dan heb ik liever een mooie dag met mijn gezinnetje...) En sowieso vind ik het heel erg bezwaarlijk dat collega's je zo onder druk proberen te zetten.
Vervelend zeg! Tja, jij was er toch niet bij toen ze dat besloten, om te delen. Ik zou gewoon als iemand van je team een opmerking tegen je maakt zo van: " je staat lekker bovenaan in onze ek-poule!" assertief reageren van "je lekker he, heb ik ff mazzel, ga ik met man en kind heerlijk een weekendje van weg, kunnen we goed gebruiken" "en jullie krijgen allemaal een stukje taart". Ben je er mooi vanaf. Als ze gaan zeiken over: we zouden het toch verdelen of voor een teamuitje besteden, dan je gewoon van de domme houden of zeggen dat dat vantevoren niet is afgesproken en dat je dat niet zo leuk vind dat dat besproken is toen je afwezig was. Weet jij veel Hállo meis, eerlijk gewonnen en jouw prijs!! Als ik je collega was dan zou ik me bezwaard voelen en je het hele bedrag alleen gunnen.