Vraagje voor vriendin vriendin is woe 17/11 positief getest en flinke klachten gehad. Vriend is 22/11 positief getest en heeft klachten. nu hebben ze donderdag 25/11 kinderen laten testen zonder klachten. Zijn positief wanneer zouden de kids weer naar school mogen?
RIVM zegt: U heeft 5 dagen na de test nog steeds geen klachten die passen bij corona: dan mag u na die 5 dagen uit isolatie. U krijgt na de test toch klachten die passen bij corona.Dan moet u langer in isolatie. U mag uit isolatie als het minimaal 7 dagen is na het begin van uw klachten én u 24 uur geen klachten meer heeft die passen bij corona. U heeft na de test toch klachten die passen bij corona en u heeft verminderde afweer door ziekte of medicijnen. Dan mag u 14 dagen na het begin van uw klachten uit isolatie. Ik zie dat ook in mijn klassen. De meesten zijn na een week weer op school na een positieve test.
Maar dit is toch vreemd.. Stel ik of man heeft corona met klachten. En mijn kinderen testen negatief op dag 5. Welke dag 5? Vanaf het moment dat ik mijn positieve test heb? En dag 6 7 of 8 hoest ik nog als een malle, dan kan ik toch al die dagen mijn kind nog besmetten?
Als degene die positief test zich niet van de anderen isoleert dan gaan die 5 dagen pas in op het moment dat de positief gestestte 24 uur klachtenvrij is en het minimaal 7 dagen na het begin van de klachten is.
Dit gaat over positief geteste kinderen. Dus als die kinderen geen klachten hebben mogen ze na 5 dagen weer naar buiten. De situatie die jij schetst is een heel ander verhaal. Je kinderen moeten thuis blijven en zodra jij geen klachten hebben gaan hun 5 dagen in. Als ze daaarna negatief testen mogen ze weer naar buiten.
Excuus ik lees idd dat de kinderen positief zijn, ik dacht dat ze niet positief waren. Ik dacht al er klopt niets van
Maar als de ouders ziek zijn mogen ze toch nog niet? En daarbij.... wie brengt ze naar school dan? Daar zitten wij nu ook mee te kijken. Zoon mag maandag naar school. Maar omdat hij niet in isolatie is geweest mogen we hem officieel niet brengen. Nu ga ik morgen testen, dus ik hoop voor school negatieve uitslag. En anders met de auto en vanaf parkeerplaats zelf lopen. Ga zonder negatieve test nietvtot de poort meelopen.
Die positief geteste kinderen zonder klachten mogen na 5 dagen weer naar buiten. Ook als ouders nog ziek zijn.
Als je corona gehad hebt en uit quarantaine mag mag je weer naar school/werk etc. Was hier ook. Oudste zoon was de eerste die positief testte. Na een week mocht hij uit quarantaine, toen had ik net twee dagen klachten en mijn positieve test. De rest volgde pas in de weken daarna. Zoon was al weer een paar weken naar school e bijbaantje voor de laatste uit quarantaine kwam. Snapten ze bij zijn bijbaantje ook helemaal niks van. Zijn broer en 2 zussen werken bij hetzelfde bedrijf. Zij zaten dus in quarantaine en hij kwam als enige steeds naar zijn werk. Jij zou dus idd je zoon met de auto best even kunnen brengen. Even afzetten en weer weg. Maar laten we maar hopen dat jullie niet positief testen