Ik sluit het iig niet uit, just to be sure. Er blijkt ook keer op keer dat transmissie in de buitenlucht te verwaarlozen is, en een maand geleden zei de Jonge: nee een qr code op het terras buiten dat gaan, we niet doen, dat slaat nergens op. (Een letterlijke quote)
Toch snap ik dat wel iets meer hoor. Als ik hier kijk hoeveel terrassen bijna net zo gesloten zijn als binnengelegenheden. Je hebt hele uitbouwen die de warmte beter vast moeten houden, maar daardoor gaat de winst van buitenlucht wel volledig verloren.
daarover verschillen we sowieso van mening, maar het gaat mij om de uitspraak een maand geleden, dat heeft niets meer te maken met voortschrijdend inzicht of oplopende cijfers, dat is puur pesterij en dwang voor ongevaccineerden.
Tsja, ik zou niet weten waarom dat geen voortschrijdend inzicht is. De cijfers lopen op, de horecagelegenheden vervangen hun zomerterrassen door afgesloten winterterrassen. Ik kan me best voorstellen dat dit leidt tot een nieuwe afweging. Maar als je alles wil interpreteren als pesten van ongevaccineerden, dan zul je alles ook zo zien. Dan maakt het ook niet uit wat er gezegd wordt als onderbouwing. Maar goed, ik vind bij dit soort toch redelijk onbelangrijke zaken in het leven een qr code niet nodig, maar ook geen ramp. Voor zaken als werk, zwemles van kinderen etc kijk ik daar anders tegenaan en ben ik van mening dat het kabinet doorslaat in niet effectieve maatregelen. Mijn grens ligt duidelijk op een ander punt dan die van jou.
dat ombouwen van de terrassen is onzin, want bij de uitzondering voor terrassen is al direct duidelijk vast gelegd dat het betreffende terras aan 3 zijden open moet zijn. Dat was allemaal al geregeld. Dat is dus echt geen reden.
Ik kijk er niet van op. Het vaccin zou eerst ook alleen voor risicogroepen ingezet worden, daarna kwam de rest vanaf 18, toen vanaf 12. Dus ik denk dat het naïef is om te denken dat er straks geen druk uitgeoefend zal worden voor de jongere kinderen. In Costa Rica gaan ze zelfs al een flinke stap verder. Wil niet zeggen dat het hier ook verplicht gaat worden uiteraard, maar dit soort ontwikkelingen vind ik persoonlijk wel zeer zorgelijk https://www.hln.be/buitenland/costa-rica-verplicht-als-eerste-land-ter-wereld-coronavaccin-voor-kinderen~ab7037f3/
Hele enge ontwikkeling dit. Maar ik denk dat daar ook andere vaccinaties verplicht zijn? En dan staat er trouwens ook in het artikel: "Hoewel kinderen minder risico lopen om zwaar ziek te worden indien ze met Covid-19 worden besmet, kunnen ze de ziekte wel snel aan anderen doorgeven, zelfs wanneer ze geen symptomen hebben. Het vaccin zou dus vooral voorkomen dat kinderen anderen besmetten. " Hier wordt dus gezegd dat kinderen het juist niet snel doorgeven aan anderen. Vandaar dat kinderen ook met klachten gewoon naar school mogen en tot vier jaar zelfs naar de opvang als ze een besmette huisgenoot hebben
Dat denk ik ook hoor, vandaar dat ik er bij zette dat we onze landen niet kunnen vergelijken. Maar idd ook de inhoud van het artikel wat jij zegt…bizar hoor. Kinderen gebruiken als schild voor kwetsbaren vind ik echt not done.
Hoewel ik zeer voorstander ben van vaccineren (ik heb Pfizer gehad tijdens mn zwangerschap, kinkhoest, griep staat op de planning) èn mijn kinderen dus ook gewoon meedoen met het rijksvaccinatieprogramma denk ik toch echt niet dat ik m'n kinderen ga laten inenten. De kans dat ze het krijgen en er erg ziek van worden acht ik nihil.
https://www.nu.nl/coronavirus/6170045/eerste-levering-van-coronavaccins-voor-kinderen-voor-het-einde-van-het-jaar.html Ik weet niet zo goed wat ik er op moet zeggen maar het kan toch al bijna niet anders meer dan dat na de kinderen met medische aandoeningen ook de overige kinderen aan de beurt gaan komen.
Qr-code voor kinderen lijkt me voorlopig niet aan de orde. Zeker niet als ze digitaal zijn. Heel praktisch, veel kinderen hebben geen telefoon oid. Daar maak ik me voorlopig dus geen zorgen over. En mijn kinderen vaccineren tegen covid vind ik niet nodig.
Nee idd het is beter je pas zorgen te maken als het aan de orde is. Al vind ik het laten vaccineren van jonge kinderen (uitzonderingen/echte vrijblijvendheid daargelaten) al zorgwekkend genoeg.
Ja. De controle groep is een groep van ik meen 1500 kinderen die amper 2 jaar gevolgd is. Maar het is veilig want deze groep wordt nog 5 jaar gevolgd. En wat als over 3 jaar blijkt dat er wel wat mis gaat in groei of ontwikkeling? Dan is de schade niet te overzien.
Mijn zoon krijgt dit vaccin ook niet. Heb het al vaker gezegd: zolang er volwassenen zijn die de prik weigeren, valt dáár nog winst te behalen. Ik vind gewoon niet dat jonge kinderen nu moeten gaan zorgen dat er onder volwassenen geen ernstige besmettingen meer voorkomen. In mijn omgeving zijn al mijn dierbaren gevaccineerd en/of gaan voor een booster. Mocht mijn zoon het krijgen, dan zijn zij beschermd.
Dat laatste weet je niet zeker want de vaccins werken nu eenmaal njet voor 100%. Persoonlijk vind ik dat de dood, zeker op leeftijd, bij het leven hoort. Afgelopen week was een vrouw bij de kapper helemaal over de moon dat haar Covid besmette zus van 86 met dementie geen IC bed kreeg en de scholen maar dicht moeten. Ik snap dat de vrouw verdriet heeft en geëmotioneerd is maar als ik de casus op neem denk ik wel: dit is het leven en ik wil daar ook geen enkele verantwoordelijkheid voor nemen.
Ben ik met je eens. Daarom zijn de meeste mensen op de IC die gevaccineerd zijn vaak oud en hebben ze al een zwakke gezondheid. Maar de kans is gewoon aanzienlijk kleiner met vaccins.
Hetzelfde nu in de media dat ze ziekenhuizen ook vol liggen met herstelde Covid patiënten die niet naar huis kunnen door opname stops van verpleeghuizen en wijkzorg. Vreselijk maar er is dus echt OVERMACHT, geen oplossing. De verpleegkundigen extra zijn er volgende week niet, volgende maand niet en volgend kwartaal niet. Dus waarom schalen we de reguliere zorg voor een ieder af om Covid patiënten zonder perspectief te verplegen? Daar kan ook gekozen worden voor palliatieve sedatie. En dit zeg ik enkel omdat er gewoon geen oplossing is, niet alles alles dicht gaat, niet als scholen dicht gaan, gewoon niet. Covid is in mijn ogen een verdrietige maar acceptabele doodsoorzaak van 80+ ers.
Mijn kinderen hebben het net gehad, dus geen vaccinatie voor hun. Maar in het tempo van de besluitvorming en het open laten hebben de meeste kinderen het al gehad voordat ze hier een beslissing over genomen hebben.