Ik ga mijn zoon echt niet laten vaccineren, hij zit sowieso in een kleine klas en heeft buiten school weinig contact met andere kinderen.Verder loopt hij niet veel risico ,ik zie er echt de noodzaak niet van in.
Mijn kinderen zijn nog wel heel jong, maar ze komen vast ook nog wel op het punt om kinderen in de leeftijd van 0 tot 5 te laten vaccineren. Het is allemaal zo voorspelbaar. En nope, gaat niet gebeuren. Nu niet, nooit niet. Tenzij mijn kinderen de leeftijd van 18 jaar bereiken en er zelf voor kiezen.
Echt no way! Geen haar op mijn hoofd die daar ook maar een moment aan denkt. 1. Kinderen lopen vrijwel geen enkel risico (evenals gezonde jonge volwassenen). 2. Het vaccin blijkt al minder goed te werken dan eerder gezegd. Daarbij blijft het virus muteren en loopt het vaccin in principe altijd achter de feiten aan. 3. Wanneer je besmet ben verspreid je het nog steeds net zo snel als een ongevaccineerde. 4. De evt. bijwerkingen op korte termijn ga ik mijn kind niet aandoen. En de bijwerkingen op lange termijn zijn nog onbekend. 5. Natuurlijk immuniteit is veel beter, en beschermt veel beter! 6. Ik laat mijn kind niet gebruiken om als zogenaamd schild te dienen. En zo zijn er nog wel meer redenen maar een absolute NEE! Zelf ook niet gevaccineerd, heb als het goed is natuurlijke antistoffen opgebouwd en vertrouw op mijn eigen immuunsysteem.
Absoluut niet. Ik kan geen reden bedenken om dit wel te doen. Zelf niet gevaccineerd en mijn kinderen al helemaal niet. Scheve gezichten, prima hoor. Mijn kinderen, mijn regels.
Ze zullen het wel in het RVP gaan zetten en dan icm een ander vaccin zodat je weer hemel en aarde moet bewegen om die andere zonder Corona te krijgen Het is wat je zegt. Allemaal zo voorspelbaar.
Jep! En binnenkort zal social media en de MSM weer komen met angstaanjagende berichten over jonge kinderen die in ziekenhuis hebben gelegen door covid of die ‘longcovid’ hebben… het is zooo voorspelbaar inmiddels.
Of dat kinderen die ooit positief getest zijn en zonder klachten waren een grotere kans hebben op een ontwikkelingsachterstand. Zoiets. Als het de mensen maar flink angst inboezemt zodat ze overstag gaan. Ze verzinnen er vast wel iets op.
Snap ik, ik behoor zelf tot de risico groep dus dat speelt idd zeker mee! Ik ben net een maand heel erg ziek geweest van een verkoudheid die binnen 3 dagen naar mijn longen sloeg en mij een trip naar de dokterspost bezorgde. Zoals elke knullige verkoudheid... ik word er echt heel erg ziek door. Dus hoe minder kans op covid , hoe beter. Hoe meer gevacineerd om mij heen, hoe meer kans ik heb om.geen covid op te lopen. En zoon heeft aanleg voor kleuter astma dus die puft ook al dagelijks, voor hem ben ik ook wel bang voor long covid
Nee hier geen prik voor of onze 5 jarige. Zie absoluut het nut er niet van in, ken ook geen enkel kind dat echt ziek is geworden dus ben er ook niet zo bang voor.. Laat het eerst maar door de grote mensen worden opgelost voordat je met kinderen gaat experimenteren.
Absoluut niet! Wij zijn sowieso al kritisch met vaccinaties, en deze vaccinatie komt er letterlijk niet in. Ten eerste is vanuit andere vaccinaties gebleken dat natuurlijke immuniteit altijd beter is. Deze blijft ook langer dan de immuniteit die je door een vaccinatie krijgt. Daarom heb je dus boosters bij vaccinaties, om die immuniteit weer op te krikken. Daarnaast is corona niet gevaarlijk voor kinderen. Er zijn momenteel 3 kinderen in Nederland aan corona overleden. Uiteraard zijn dat er 3 te veel. Maar deze kinderen hadden wel allemaal zwaar onderliggend lijden. Deze kinderen waren ook overleden als ze in plaats van corona bijvoorbeeld RS of influenza gehad hadden. Het doel van de vaccinatie was in de eerste plaats corona onder controle krijgen door minder ic opnames. Dat doel is allang bereikt. Alle risicogroepen zijn allang volledig gevaccineerd. Dus een vaccinatie voor kinderen schiet dat doel compleet voorbij. Overigens zijn wij zelf ook niet gevaccineerd, dus ik denk dat wij straks samen met onze kinderen, tot het uitschot van de maatschappij behoren. Want ik geloof echt dat dat er straks een hoop dingen verboden worden voor gevaccineerden. Wat dat betreft vind ik de tweedeling in de maatschappij nog wel enger en verwerpelijker dan een corona vaccinatie voor kinderen.
Ik was vooral benieuwd waarom iemand er voor kiest om zijn kind te laten vaccineren, maar in jouw situatie begrijp ik dat zeker.
Heb je het verhaal/topic hier gelezen van een zwangere die met corona in het ziekenhuis aan de beademing heeft gelegen? Het risico is er nog steeds. Ik volg dus een kinderarts in Amerika. Een vrouw die elke dag hele nare dingen ziet bij kinderen die Corona hebben of hebben gehad. Tieners die eerder vol in het leven stonden zijn nu al maanden nog steeds af en aan ziek. Long covid wordt echt onderschat. De kans dat een kind nu goed Corona doorstaat is erg groot. Maar wat is de schade op lange termijn. Dat wordt steeds niet meegenomen. Nee overlijden niet maar lange termijn schade aan longen... Ik vind Corona gevaarlijker dan het vaccin. Onze zoon mag trouwens zelf beslissen. Hij is nu 11 en een beetje. En gezien zijn interesse in de wetenschap en ook kennis over vaccins denk ik dat hij kiest om het te doen.
Dat ligt eraan welke wetenschappelijke onderzoeken hij leest. Mijn zoon van 11 wil het juist absoluut niet. Hij heeft allerlei Nederlandse, Engelstalige en spaanse onderzoeken gelezen, andere talen beheerst hij niet genoeg. Maar goed, hij weet ook dat wij ons niet hebben laten vaccineren, dat zal ongetwijfeld ook een rol spelen. Net zoals jouw zoon jouw mening mee krijgt.
Zulke gevallen zijn echt zeldzaam gelukkig.... echt een grote meerderheid van de kinderen komt er zonder echte klachten doorheen. Uitzonderingen zijn er altijd, met elk virus.. voornamelijk de kwetsbare kindjes (prematuur, ziekte oid). Ik heb voor mezelf de afweging gemaakt om niet te vaccineren, voor mijn kinderen vind ik het dan ook niet nodig. Ze vallen niet in een risicogroep, ze zijn gezond en ik zie niet in waarom ik hen zou laten vaccineren.
Dat weet je nog helemaal niet. Corona kan schade aan hebben gericht zonder dat je het direct ziet. Misschien over 10 jaar? Over 20 jaar? Of straks na een griep? Ik vond deze tentoonstelling ( Besmet) echt een eye opener. https://rijksmuseumboerhaave.nl/te-zien-te-doen/besmet/ Ik ben echt wel even onder de indruk geweest. We zijn zo kwetsbaar eigenlijk. .
Ja dat is met zoveel dingen zo. Óf iets mogelijk schade heeft aangericht. De vervuilde lucht die we dagelijks inademen bijvoorbeeld. Ik heb er verder ook geen problemen mee als anderen wél kiezen te vaccineren hoor, of als ze hun kinderen vaccineren tegen corona. Moet iedereen zelf weten. Ik hou alleen niet zo van dwang. Ik vind het zelf dus niet nodig, misschien heb ik het al wel gehad ongemerkt, misschien ook niet.. Hetzelfde geldt voor mijn kinderen. Vooral de jongste is constant verkouden. Compleet normaal, opbouwen van de weerstand, heel belangrijk ook.
Maar met vaccin kan je toch nog steeds Corona krijgen. En we weten toch helemaal niet of dat dan ook alsnog op lange termijn iets doet. Misschien kan je nog steeds schade aan je longen krijgen als je gevaccineerd bent en het krijgt. Want ik heb gelezen van mensen die het zeer mild hebben gehad en toch long covid. Dan zou ik daar ook wel eerst wat meer over willen weten…
Wij vaccineren onze kinderen niet. Zelf wel allebei gevaccineerd overigens, we zijn dus geen antivaxxers.
Waarom ik het topic startte is niet waarom je wel of niet vaccineert maar meer qua de vraag hoe het straks zal gaan als je kiest voor niet te vaccineren. Las nu dat LA voor de high school verplicht gaat stellen dat je een vaccinatie moet hebben om fysiek onderwijs te volgen. De regels kunnen zo maar hoppakee aangepast worden. Denk ook dat als de 5 tot 11 jarigen aan de beurt zijn dat je de ziekenhuis verhalen gaat horen van de kleine kinderen die toch ook wel op de ic etc belanden. Ik vind het te veel neigen naar afdwingen en had dat echt niet verwacht vorig jaar. Ook niet dat mijn familie er zo in zou staan. En dat dit zorgt voor discussies. Ben echt benieuwd waar dit naartoe gaat. Op onze basisschool mag je bv nog steeds niet het plein op, je mag niet naar binnen etc. Dat is toch raar. Houd toch eens op met die regels. Corona gaat de komende tijd niet weg. Iedereen die wil kal al geent zijn maar nee nog steeds regels en pushen om meer te enten. Ben er klaar mee.
Ik begrijp je zorgen heel goed maar voor nu is het koffiedik kijken. Ik weet niet hoe het hier in NL gaat zijn straks als de vaccins voor 5 - 11 jarigen goedgekeurd is. Als je kijkt naar het vaccin voor jongeren (12-17 jaar), daar waren ze eerst ook niet heel enthousiast over om dat aan alle jongeren te geven want ze werden niet ziek. Maar opeens was daar, in mijn ogen, een reeks aan vooral non-argumenten om de jongeren toch te vaccineren. En vanaf 20 sep is het vermoed ik zo dat zij bijvoorbeeld de bioscoop of een theater niet zomaar in komen, eerst een zelfbetaalde test moeten laten afnemen. Ook wat betreft quarantaine in de klas bijvoorbeeld, ongevaccineerden moeten thuis blijven en zich laten testen en gevaccineerden mogen wel naar school. Dat staat ook al in die beslisboom voor het basisonderwijs dus ik denk echt wel dat dat daar naartoe gaat straks. Het heeft denk ik alleen nog weinig zin om je daar nú druk om te maken, kost alleen maar energie.