Er zijn er ook heel veel die blij waren dat de mogelijkheid werd geboden. Mijn zus heeft haar kinderen <18 allemaal laten vaccineren. topsporters, dus fysiek sterk, maar daardoor kunnen ze zich echt geen long Covid permitteren. Dan is hun droom aan duigen waar ze (ondanks hun jonge leeftijd) al 10-15 jaar voor werken. Als mijn oudste kinderen hun vroeggeboorte hadden overleefd, had ik ze meteen laten vaccineren. De kans op blijvende complicaties (met name op de longen) was heel groot. Nu 2 gezonde jongens, ik weet nog niet wat ik zal doen, maar ik zal het voornamelijk voor de oudste zeker overwegen. Wat ik hiermee zeggen wil, ieder heeft zijn/ haar reden om het niet of wel te doen. Ik ben het wel met je eens dat ik mijn bedenkingen heb bij de consequenties van deze keuzes. Met name voor de groep 6-11 jaar, omdat de ouders de keuze voor hun maken.
Sorry als dat niet zo uit mijn reactie voortkwam maar ik ben ook helemaal voor eigen keuze om wel of niet te vaccineren. Wat ik met die non-argumenten bedoel is bijvoorbeeld dat jongeren worden aangezet om te vaccineren omdat ze dan zogenaamd hun ‘vrijheid’ terug zouden krijgen. Dat vind ik chantage en echt niet kunnen. Dus prima als er straks ook jonge kinderen gevaccineerd zouden kunnen worden maar laat ze ajb ophouden met die dwang en die tweedeling die daar uit voortkomt.
Zeker voorspelbaar. Mn kind van 10 voorspelde dit al Mama het is wel toevallig hè? Er komen prikken voor ouderen en een paar dagen later allemaal berichten dat er ouderen in het ziekenhuis liggen en dat je moet prikken. Hier voor jongere ouderen zoals jij Later voor jongeren dat er prikken komen en paar dagen later bericht dat er steeds meer jongeren in het ziekenhuis komen. Volgens mij zeggen ze dit alleen om je bang te maken zodat je een prik haalt want het is allemaal wel heeeeeeul toevallig. En binnenkort voor kleine kinderen..
Dat vertelde een immunologe/kinderarts van de week ook. Er worden maar weinig kinderen doodziek en aantal wat in het ziekenhuis terecht komt is klein. Bijna allemaal kinderen die al kwetsbaar waren. Die ook met een flinke griep in het ziekenhuis terecht zouden komen. Ze gaf ook aan dat het aantal covid kinderen in het ziekenhuis ongeveer gelijk was aan het aantal griep kinderen. Zij vond dat je het virus onder kinderen beter kon laten gaan en je beter kon stoppen met maatregelen bij kinderen. Zoals in quarentaine en de regels op scholen. Kinderen worden er nauwelijks ziek van en zo raken ze hopelijk immuun. Ze gaf ook aan dat er dus ook jaarlijks tientallen kinderen zwaar ziek van de griep in het ziekenhuis terecht komen maar dat daar ook niet zoveel ruchtbaarheid aan gegeven werd. En ook geen maatregelen als mondkapjes om te voorkomen dat (kwetsbare) kinderen ziek zouden worden door griep. Waarom dan wel maatregelen om corona te voorkomen? Dat terwijl volwassenen hun kans om te vaccineren nu wel gehad hebben. Kwetsbare hou je altijd. Dat kan je niet voorkomen. Waarom dan alsnog maatregelen voor iedereen? Mijn kinderen worden zeker niet gevaccineerd. Ik denk ook dat ze het al hebben gehad. Heb zelf corona gehad en geen afstand tot ze gehouden. Zij waren toen snotterig/verkouden.
Dat heeft die dan goed ingeschat Gisteren moest ik wel lachen. Mijn jongste zegt jaa maandag krijg ik mijn prikken. Haar grote broer direct tegen mij jezus mam je laat haar toch geen covid prik geven. Ik zeg nee jongen het is haar 9 jaars prik. Hij zegt oke ik dacht al ben je helemaal gek geworden Enige vervelende is dat ze nu enorm bang is voor die 9 jaars prik omdat je toen continue werd doodgegooid met beelden van mensen die met zo n domme grijns die prik ingespoten kregen met in haar verbeelding een enorme naald en dat haar moeder na de tweede pfizer prik doodziek op bed lag werkt ook niet echt mee
Ik heb ook alle vertrouwen in de wetenschap, daarom ben ik zelf gevaccineerd. Echter betekent dit niet dat ik mijn kinderen laat vaccineren. Dit heeft niks met wantrouwen te maken, maar meer dat ik vind dat mijn kinderen zich niet hoeven te vaccineren zodat het vaccinatiegraad word gehaald. Dat er volwassenen zijn die ervoor kiezen zich niet te willen vaccineren is niet de verantwoordelijkheid van onze kinderen. Verder vind ik dat er op dit moment te weinig weinig bekend is over bijwerkingen bij kinderen, mocht er in de toekomst ( zelfs enkele maanden) meer bekend erover zijn dan zullen we het zeker heroverwegen.
Helemaal top als mijn jongste ook mag tzt na onderzoek ik heb gehoopt dat mijn verwachting uit zou komen dat onze oudste ook mag en ik volg het nieuws erg slecht haha, ben echt te slecht geinformeerd nu wat er uberhaupt in de wereld speelt dus ik heb t niet meegekregen. Als ik logischer nadenk: de ouderen waren kwetsbaarder toen covid 1 kwam, dus logisch dat ziekenhuis toen voller lag met kwetbare mensen. De kwetsbare mensen zijn veel gevacinneerd, de jeugd stuk minder: dus de verhouding veranderd in het ziekenhuis want t virus muteert wel mee. Er zullen relatief veel jongeren besmet raken en daardoor logischerwijs ook een bepaald percentage in t ziekenhuis belanden. Is geen marketing stunt maar gewoon common sense toch? Daar waar de besmettingscijfers hoger liggen, die zullen ook meer gepresenteerd zijn in t ziekenhuis: helemaal als vaccinatie achter blijft. Als niemand meer fietst maar de auto pakt, zal t aandeel mensen met auto ongeluk in ziekenhuis toenemen, terwijl aantal fietsongelukken 0 is.
Ik heb eerder in dit topic aangegeven dat ik mijn kinderen niet laat vaccineren, maar ik wil jullie toch even waarschuwen. Ik lees in dit topic dat kinderen toch niet zo ziek worden, alleen kwetsbare kinderen komen in het ziekenhuis. NEE ik vaccineer ze niet, maar mijn kind kwam met een auto immuun reactie WEL in het ziekenhuis en is geen kind met onderliggend lijden. Maak je eigen keuze, maar baseer dat dus niet op: dit overkomt alleen reeds kwetsbare kinderen want dat is bullshit. En nogmaals nee ik vaccineer ze niet.
Was deze auto immuun reactie door Corona en kwam je kind in het ziekenhuis te liggen toen hij Corona had gekregen? Het is gewoon lastig. Vooral als je al een paar keer aan de verkeerde kant van de % zat. Het is nog niet aan de orde, dus ik ga er nog niet over nadenken. Mss ga ik dan eerst op antistoffen testen tegen betaling.
Ja door Corona, daar gaat dit topic over En ik zeg dit dus niet om iemand te overtuigen, want ik vaccineer ze zelf ook niet. Ik heb wel gezien hoe het heel snel ongelofelijk mis kan gaan en je je hele leven de gevolgen draagt.
Nee, het is juist goed dat je het deelt. Vaak denken mensen dat dit hen niet zal overkomen. Ervaart je kind nog gevolgen?
Mijn man had als eerste reactie dat hij het wel prima vond onze kinderen te laten vaccineren. Ik heb daar toch wel mijn twijfels bij. Nadat we dat besproken hadden, snapte hij mij wel. Het is niet per se een definitief nee. Maar de komende maanden zullen wij onze kinderen sowieso niet laten vaccineren.
Hier zijn we ook niet direct op tegen maar denken we er ook nog even over na, mede omdat ze al met een lullig luchtwegvirusje al bijna op de IC lag. Dus die context is al heel anders hier, die longen ZIJN gewoon een zwakke plek. Wil op mn gemak ff die hersenstichting studie afwachten en dat onderzoeksrapport en dan kijken we verder. Ben zelf tijdens zwangerschap gevaccineerd dus gup 2 heeft m al, via mij dan. Alleen dat vaccin zelf niet in zn systeem gehad (voor zover nagegaan is). Die publicatie van de hersenstichting zou er elk moment moeten komen, maar anders wacht ik net zo lang tot hij er is. Wat covid in die hersenen kan doen is voor mij doorslaggevend, vooralsnog zie ik in mn familie dingen voorbij komen die verdraaide veel lijken op restschade van herseninfarct, mn vader heeft daar mee te maken gehad en zowel hij als die familieleden hoef je niet te benijden... Maar antistoffen testje voorafgaand bij dat klein grut lijkt me geen overbodige luxe, al moet ik daar ff induiken. Kan dr wel willen beschermen tegen covid, maar als ze t allang gehad heeft en wij t niet door hadden is de context voor mij toch OOK weer heel anders. Zou wel iets harder gejuichd hebben als ze met een doeltreffend vaccin tegen RS hadden gekomen. Niet alleen belast dat de zorg elke winter, kinderen hebben vaak ook wel een dermate klap op die longen gehad dat alles wat daar achteraan komt de eerste periode een behoorlijk tikkie zwaarder doorkomt. Plus dat er meer guppies overlijden aan RS dan aan covid vooralsnog geloof ik. Edit: en dan heb je nog de discussie of je niet eens de derdewereld landen eerst eens zal vaccineren alvorens je klein grut hier doet. Maar voor pfizer ligt dat ivm temperaturen en transport allicht net weer anders in die discussie. Beter transporteerbaar/bewaarbaar en toch doeltreffend vaccin mag wat mij betreft meer aandacht krijgen eerst.
Ja helaas is er schade aan organen ontstaan. En wij dachten inderdaad ook dat overkomt ons niet. Verder is er ook niemand in ons gezin ziek geweest gek genoeg.
Ja hier zei mijn man ook eerst ja. Totdat ik dus aangaf wel wat twijfels te hebben. En dat snapte hij wel. Met mijn zwangerschap (ik ben tijdens mijn zwangerschap gevaccineerd) zei hij de hele tijd wat jij wil want jouw lichaam maar daar was ik het niet zo mee eens an sich want niet alleen mijn lichaam maar ook die van onze dochter. Nou ja dat is naar heeeeel langgggg nadenken en heel veel onderzoeken lezen ja geworden. Dus ik sta inderdaad ook voor alles open.
Dat sowieso begreep ik van de verloskundige maar zelfs overlijden aan RS komt in NL bijna niet voor. Maar de verloskundige raadde me nu aan in de kraamweek extra alert te zijn op mensen met verkoudheid niet te laten komen en dan niet voor Corona maar voor RS. Dat zien ze als een grotere issue voor newborns dan Corona. Maar ja. Ik heb sowieso een 4 en 7 jarige rond lopen dus ik kan niet alles uitsluiten.
Nee hier worden de kids niet gevaccineerd zolang de lange termijn gevolgen niet bekend zijn. Er zijn zo weinig kinderen die echt last hebben van corona, dus ik zie echt het nut daar niet van in. Ben je ingeënt kan je alsnog andere besmette, dus daar hoef je het ook niet voor te doen.
Zo gauw het kan krijgen onze kinderen een prik. Ze zijn alledrie astmatisch en onze oudste heeft vlak voor de zomervakantie zo uit het niets weer een flinke longontsteking gehad. Ik wil ze graag beschermen. Ook kinderen kunnen heel ziek worden van Corona. Dat risico wil ik niet lopen.
Mijn zoon's lichamelijke gezondheid is goed, maar hij zit op een dagcentrum met veel kwetsbare kinderen. Ik overleg nog met onze huisarts, maar verwacht wel een positief advies. Ik denk dat die vaccinatie er wel komt.
Zo denk ik er voor mijn 5 jarige ook over. Wij zijn wel gevaccineerd. Zoon van 13 ook die mocht zelf kiezen (en hebben we met de huisarts overlegd). Voelde bij hem ook goed omdat hij altijd longpatient is geweest en ook elk jaar de griepprik krijgt. Maar voor dochter van 5 voelt het niet goed. Ik ga als het zover komt voor haar ook nog met de huisarts overleggen wat die daarin adviseert.