Prik 5 tot 11 jarigen.

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door anne19791980, 10 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    De lange termijn effecten van covid zijn ook nog niet bekend.
    Morgen kan je onder een bus wandelen, daarvan zijn de korte termijn effecten bekend.

Een pilletje van een junk lijkt me niet te vergelijken met een goedgekeurd vaccin aangeboden door de overheid.

lovemy2kids, Fuddey, powerflower en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik vergelijk een pilletje van een junk niet met een covid vaccin, ik vergelijk het met een bekend pilletje, die je wellicht al jaren slikt. En ondanks dat een pilletje van een junk ook een 'pilletje' is, wil het niet zeggen dat het net zo werkt als je pilletjes die je al jaren slikt.
    Zo ook met vaccins, ik vind het wel heel naief om te zeggen 'ik heb al heel vaak gewoon een prik gehad, dus....' ja maar, net als het ene pilletje niet het andere pilletje is, is het ene vaccin niet altijd hetzelfde (risico) als het andere. Het is toch raar om te denken dat, zolang de vloeistof in een spuit zit, het dezelfde werking vast wel zou hebben. Het lijkt me goed om afwegingen te maken, alvorens je je kinderen of jezelf laat vaccineren. Maar afwegingen als 'ze hebben alles volgens het rijksvaccinatie programma gewoon gehad en nooit bijwerkingen gehad', vind ik gewoon heel apart. Je vergelijkt dan een pompoen met een basketbal, want, 'ook allebei rond en oranje, dus hetzelfde'.

Duma, Nikki23 en Edr89 vinden dit leuk.
  3. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Never !

4. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    In The Guardian stond een stuk over een groter risico op ernstige bijwerkingen door Pfizer vaccinatie dan op ziekenhuisopname onder jongeren, laat staan, kinderen.

Wie neemt dat risico met z'n kind? Om bejaarden met onderliggend lijden te beschermen? Als dat al zo is.

puzzelstukje, Vergeten en Edr89 vinden dit leuk.
  5. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.085
    1.069
    113
    Maar is het ook ooit in die 10 jaar gelukt om een goed werkend vaccin te maken mbv mrna techniek? Of zijn alle ratten doodgegaan? Of onvruchtbaar geworden?
    Volgens mij is dit het eerste mRNA vaccin dat is goedgekeurd.

Ik probeer ook al tien jaar mijn pianospeel-kwaliteiten te ontwikkelen.
    Maar daar bak ik nog steeds niet veel van.

Dus dat ze er al lang mee bezig zijn wil natuurlijk niets zeggen.

Vergeten, Riverdale87, SAARC en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Heb jij in die tien jaar ook daadwerkelijk al je tijd in dat pianospelen gestopt, waarbij je op conservatoriumniveau hebt les gehad en geoefend en gepraktiseerd?

Dit vaccin werkt dat is op zoveel honderden miljoenen mensen gewoon bewezen.

puzzelstukje, Elsss, Neuzeke en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.085
    1.069
    113
    Ik zeg ook niet dat het niet werkt, voor ouderen en kwetsbare mensen.
    De kans dat je sterft aan Corona is voor ouderen en kwetsbare vast kleiner. Voor andere mensen was die kans toch al verwaarloosbaar.

Maar dat wil niet zeggen dat dit vaccin perfect is. Je weet de uitwerking niet op het lichaam. Op lange termijn is dus he. En dat zie je nu nog niet nee. Dus lijkt het allemaal prima en geweldig.
    Tenminste, de korte termijn gevolgen die nu zichtbaar zijn, zijn ook niet mis.

8. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    Wat maak jij bijzondere vergelijkingen :D Stel de overheid de dirigent en het vaccin het orkest. Dan zou de dirigent er toch niet voor kiezen om jou in te zetten als ze al weten dat je er niks van kan? Of denk je dat ze het publiek (het volk) proberen te pesten door jou er toch in te zetten, ook al bak je er niks van?

GroeneBomen en Zuul vinden dit leuk.
  9. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Vanaf 12 jaar kunnen de meeste kinderen over het algemeen vrij goed toelichten of ze wel of geen vaccin willen. Ik heb er wel een beetje moeite mee dat er zoveel tegenstrijdige verhalen zijn over het vaccin, dat op lang termijn niet bekend is wat de mogelijke gevolgen zijn, en dat kindjes van 5 jaar met de volledige toestemming van de ouders gevaccineerd worden. Laat kinderen zelf de keuze maken als ze oud en wijs genoeg zijn. Je kind zal maar net 1 van die 20.000 zijn bij wie het wel enorme gevolgen heeft.

10. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.517
    229
    63
    12 jaar om zelf te beslissen vind ik te jong. Ze mogen pas stemmen met 18, zijn pas qua hersenen volwassen als ze 20 + zijn en kunnen de gevolgen van wel of geen prik echt niet zelf beoordelen. Of je moet een super knap kind hebben die alle media volgt, de medische rapporten volgt etc. Het is voor ons als volwassenen al moeilijk genoeg.

11. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    20211013_225321.jpg

Ik ben benieuwd waar Pfizer eind vd maand mee komt. Ik denk (zeker gezien het stijgend aantal besmettingen) dat het advies hier ook gaat komen. Al denk ik ook dat niet heel veel ouders dit zullen doen. Afgaande op wat ik om me heen hoor en hier lees.

12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Hier eentje met een longgeschiedenis, ergens neig ik naar ja maar heb nog wel ff mn vraagtekens en wil echt eerst die publicatie van de hersenstichting eens op mn gemak lezen (long covid/covid en de hersenen).

Ik ben in zwangerschap gevaccineerd dus baby heeft via mij vast wel t nodige, anders zou kinkhoestvaccinatie en griepvaccin ook nutteloos wezen. Maar dat is zeg maar de "gefilterde editie".

Zou onomstotelijk zijn dat via bv ook een prima bescherming gegeven kan worden zou ik daar nog wel kolven voor over hebben desnoods met behulp van nog een booster. Donaties aan bv bank zijn dan ook een optie voor ukkies die t nodig hebben maar eigenlijk niet gevaccineerd kunnen worden. (als dat voor hun wél een optie zou zijn)

13. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Wij zijn beide gevaccineerd maar voor de kinderen vind ik dat niet nodig.

14. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Nee .Mijn kinderen laat ik niet vaccineren.
    Ik ben zelf wel gevaccineerd, heb ook geen wantrouwen tegenover het vaccin bij kinderen maar vind het niet nodig.
    De andere vaccinaties die ze krijgen vind ik wel nodig omdat ze daar goed ziek van kunnen worden. Maar een kind wordt niet erg ziek van corona, een uitzondering daar gelaten, dus vind ik het niet nodig.

15. 19Summer87

19Summer87 Actief lid

12 apr 2021
    308
    192
    43
    Vrouw
    Nee, dat gaan we niet doen.
    We zijn niet tegen de prik, in onze directe familie is een groot deel gevaccineerd en een kleiner gedeelte niet, maar we hebben allemaal respect voor elkaars keuze. Het ene lijf is het andere ook niet.
    Een paar gevaccineerden in onze familie heeft serieuze bijwerkingen gehad na de prik, die willen ook geen 3e meer. Dat heeft me wel echt doen nadenken over de lange termijn gevolgen, waar nog niet genoeg over bekend is naar mijn mening.
    Daarbij schijnen kinderen veel minder risico te lopen dus daarom zouden wij op dit moment ervoor kiezen om het niet te doen. Kan zijn dat het over een aantal jaar anders zou zijn.

16. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.618
    113
    Nee, hier krijgen ze het niet. Zelf wel gevaccineerd maar dat was een risico afweging die naar vaccinatie door sloeg. Daarna heeft het hele gezin corona gehad en de kinderen hadden echt 0,0 klachten. Dat zou een beetje voelen als het waterpokken vaccin inspuiten terwijl ze al waterpokken hebben gehad. En ook die had ik nooit gezet omdat waterpokken voor mijn kinderen vrij onschuldig is.

SAARC, Ang1987 en Zxcvb vinden dit leuk.
  17. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik begrijp eigenlijk niet waarom je ze wel zou laten vaccineren. Tenzij je een kwetsbaar kind hebt.
    Ze worden er niet zo ziek van of helemaal niet zelfs.
    Wat is dan de reden dat je het doet?

Anniek88 en MariekeRox vinden dit leuk.
  18. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    Omdat een klein percentage kinderen er wel doodziek van wordt, ook gezonde, verder niet kwetsbare, kinderen. En omdat je de verspreiding van het virus wil stoppen. Het is inmiddels echt duidelijk dat vaccinatie ook de verspreiding remt. Hoe meer mensen/kinderen gevaccineerd zijn, hoe minder het virus verspreid wordt, hoe minder mensen ziek worden, hoe beter de zorg het aan kan. Als je het R-getal op die manier ver onder de 0 krijgt, zal het virus na verloop van tijd nauwelijks meer kans hebben om te verspreiden en te muteren.

ikkie97 en suus1983 vinden dit leuk.
  19. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Dat is nobel.

Maar de prik is niet risicoloos voor je eigen kind. Daarmee neem je eigenlijk een risico.

Roosje35 vindt dit leuk.
  20. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik ken zoooveel mensen, inclusief mijzelf die corona hebben gekregen ondanks dat ze gevaccineerd zijn. Dus die verspreiding gebeurd toch wel. En misschien maar goed ook. Dan heeft iedereen het gehad. Met vaccinatie worden de meeste mensen er niet zo ziek van.
    En kinderen die er doodziek van worden zijn toch meestal kwetsbare kinderen. Verstandig als die wel gevaccineerd worden.

Deel Deze Pagina