Prik 5 tot 11 jarigen.

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door anne19791980, 10 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    Misschien is mijn beeld wat vertekend, maar ik heb een kerngezonde jongen (categorie 4 keer in de week hockey, dagelijks 20 km op de fiets naar school, echt niets kwetsbaars aan) van 12, bijna 13, bijna dood zien gaan aan Mis-C. Het is zeldzaam, maar komt wel voor. Wat mij betreft is het niet veel anders dan vaccineren tegen de mazelen, de meeste kinderen rollen daar ook probleemloos doorheen, een klein aantal krijgt (ernstige) complicaties. En daar vaccineren we (bijna) allemaal tegen.
    En inmiddels is het echt duidelijk dat gevaccineerden het virus minder verspreiden dan ongevaccineerden.

ClaireDeLune, suus1983, Zuul en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik begrijp dat dat een vreselijke ervaring was. Maar er is geen enkel kind dood gegaan aan Mis-c in nl. Het is ernstig maar goed te behandelen.
    Ik weet ook niet wat nou wijsheid is.
    Maar soms denk ik als we proberen te voorkomen dat mensen corona krijgen, hoe lang blijven we dan nog vaccineren? Want het werkt op den duur ook weer uit.
    Ik ben ook gevaccineerd maar blijft wel de vraag wat het op de lange termijn met je doet. Dus denk eerst maar de volwassenen als testers gebruiken. Kinderen komt dan later wel als dat nog echt nodig is.

3. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Als dat voor jou een prima uitleg naar je kinderen is als over een aantal jaren blijkt dat zij lange termijn gevolgen van het vaccin moeten dragen dan is dat voor jou de goede keuze. Voor mij is dat het niet.

En ja ik heb ook nagedacht wat als mijn kinderen corona krijgen en daar gevolgen aan over houden. Kan ik dan leven met de uitleg dat ik ze niet heb laten vaccineren. Voor mij is daar het antwoord ja op. Ik kan dan uitleggen dat ik een overweging heb gemaakt en in deze heb vertrouwd op hun gezonde lichaam. Dat maakt niet vaccineren voor mij de juiste keuze.

Maar ik vind hierin geen goed of fout. Iedere ouder doet neem ik aan wat hij of zij het beste acht voor de gezondheid van zijn eigen kind.

Riverdale87, Roosje35, Spectre en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.675
    113
    Vrouw
    Het is idd het belangrijkste dat je ook bij eventuele gevolgen van je keuze daar ook vrede mee kunt hebben.
    Of dat nu is wel vaccineren en op lange termijn toch problemen of niet vaccineren en lange termijn klachten door besmetting.

Wij zien de noodzaak van vaccineren van zulke jonge kinderen niet. Dus onze zoons van 5 en 9 zullen hem niet krijgen. Zij hebben trouwens beide al corona gehad. Zonder klachten. Dus (als het goed is) hebben zij al antistoffen. Waarmee ze volgens mij ook al redelijk beschermd zijn op natuurlijke wijze.

Edr89, Zonnestralen en dreames vinden dit leuk.
  5. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Wij laten ze niet vaccineren, omdat je niet weet wat het op langere termijn doet.
    Er zijn bijwerkingen die misschien niet veel mensen hebben maar die zijn er wel en worden soms onder het tapijt gemoffeld.
    Een collega is in de overgang heeft al 1,6 niet gemenstrueerd en na de 1e vaccinatie werd ze weer ongesteld.
    Ik heb maanden met hoofdpijn rondgelopen en nog wat vage klachten dus nee van mij mogen ze het niet, dan doen ze dan maar als ze volwassen zijn.
    Ze hebben trouwens ook allebei al covid gehad.

Edr89 vindt dit leuk.
  6. Wish05

Wish05 Actief lid

5 apr 2020
    281
    635
    93
    Vergeten vindt dit leuk.
  7. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
  8. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik laat mijn 7-jarige ook niet vaccineren. Nog niet.
    Maar waanzin vind ik het niet. Ik vind het eerder ‘waanzin’ dat een grote groep volwassenen zich niet wil laten vaccineren en dat daarom misschien binnenkort de kinderen aan de beurt zijn. Maar goed, ieder zijn keuze. Ik vind dat kinderen niet de dupe mogen zijn van die vrijheid. En ik begrijp het ook heel goed als men zijn/haar kind wel laat vaccineren.
    In mijn omgeving is iedereen gevaccineerd van de volwassenen (opa’s en oma’s gaan straks ook voor de booster). Ik ga er daarmee vanuit dat onze dierbaren voldoende zijn beschermd.

TotalBella, Liekje81 en Merlino vinden dit leuk.
  9. love22

love22 Lid

18 apr 2007
    44
    2
    8
    Ik heb er absoluut geen probleem mee. Ik heb vertrouwen in de wetenschap. Als dit het advies wordt, dan laat ik mijn kids vaccineren. De kans dat ze dan ernstig ziek worden en ook andere mensen ziekmakend is toch groter dan wanneer niet gevaccineerd. En alle andere vaccinaties hebben we toch ook gedaan.

Elsss vindt dit leuk.
  10. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Mijn oudste is ook doodziek geweest vorig jaar. De artsen wisten na een tal van onderzoeken nog steeds niet welk virus het was. Na een kleine week knapte hij weer langzaam op, gelukkig. Het was doodeng. Waterpokken reageerde hij ook best heftig op. Maar corona daarentegen heeft hij vorige week gehad en niet meer dan een dag keelpijn en een aantal dagen een snotneus..

11. Elsje54

Elsje54 Actief lid

14 mei 2014
    149
    101
    43
    NULL
    NULL
    Precies dit, nu moeten de Kids gevaccineerd gaan worden omdat er een hoop volwassenen het niet willen want zo is het gewoon!

Mijn Kids hebben corona gehad, beide weinig klachten dus voor henzelf hoef ik het niet te doen. Voor wie ga ik het dan doen? Voor de ongevaccineerde volwassenen? Zal wel gek wezen....

Ga daar je pijlen maar eens op richten.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Nou, zo is het dus niet. Als je je kind wil vaccineren ga je je gang maar, maar dat men dat op de volwassenen wil gooien is absolute onzin. Ze moeten de huidige vaccinatiegraad eens accepteren en andere oplossingen zoeken.
    Al in maart 2020 (maar eigenlijk de afgelopen 10 jaar al) besefte iedereen dat de zorg te kort kwam. Maar ipv daar ook iets aan te doen, roepen we al ruim 1,5 jaar dat het geen acute oplossing is. En nu is er nog geen moer gedaan op dat gebied. En ipv veel meer aandacht en nadruk op gezond leven hebben we een groep gevonden die we overal de schuld van kunnen geven. Een groep die ook grotendeels al 1,5 jaar voor een ander met allerlei maatregelen zit. En nu een keuze voor zichzelf maakt wat hen in 1 klap een egoïst maakt blijkbaar, dat is al zovaak benoemd hier. (Voordat iemand weer begint te blèren dat ik in een slachtofferrol kruip)
    Je moet doen wat voor jou goed voelt, maar hou die keuze lekker bij jezelf. Mijn kinderen worden niet gevaccineerd en ik vind dat ik daar een goede reden voor heb.

sannever, Riverdale87, Loveloes en 8 anderen vinden dit leuk.
  13. Roebus

Roebus Actief lid

15 feb 2019
    117
    142
    43
    altijd makkelijk om een bepaalde groep de schuld te geven en met het vingertje te wijzen. Liefde naar de medemens is de laatste tijd te veel gevraagd. Dit is niet de schuld van de medemens dit zijn foute van bet beleid van de afgelopen jaren.

Riverdale87, Bloempjelief, Loveloes en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    ja het virus voert ook echt zelf een beleid uit wereldwijd. “Kom op Corona beestjes laten we met z’n allen iedereen ziek gaan maken”. :|

15. Roebus

Roebus Actief lid

15 feb 2019
    117
    142
    43
    dat hoor je mij ook niet zeggen. Ik heb het over dat we lief moeten zijn naar elkaar en respect moeten hebben ongeacht zijn of haar vaccinatie status. Geef elkaar niet de schuld en ga elkaar helpen in plaats van wijzen naar een ander, zo creëer je een mooiere wereld.

chrystel73, Riverdale87, Loveloes en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Onze kinderen hebben gewoon recht op goed onderwijs. Ze dit ontnemen omdat ouders niet willen dat hun kind (vind ik overigens meer dan terecht) gevaccineerd worden vind ik geen fijn vooruitzicht.
    Gelukkig wonen wij in een land waar deze zaken niet zomaar doorgedrukt worden.

Liedx, SAARC en Nikki23 vinden dit leuk.
  17. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.675
    113
    Vrouw
    Mijn kinderen hebben het al gehad. Hun besmetting is al ruim over de 180 dagen geen. Maar ik las dat het herstelbewijs naar een jaar gaat. Dan zouden ze wel weer een herstelbewijs hebben. Hebben ze nog niet nodig gezien hun leeftijd, maar toch.
    Zoon van 5 doet mee met het RIVM pienter-corona onderzoek. De uitslag van ronde vijf was: hij heeft antistoffen. Ruim 6 maanden na de positieve test. Gisteren is hij weer geprikt, de uitslag krijgen we helaas pas over een maand of drie. Maar hij zit nu op 9 maanden na positieve test.
    Ik zie voor hem zeker geen reden om te gaan voor vaccinatie...

amdaa en Huismuisie vinden dit leuk.
  18. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    De Kids moeten helemaal niets. Als jij als ouder zegt, mijn kind wordt niet gevaccineerd, dan wordt jouw kind niet gevaccineerd.

Waarom zou ik, omdat onder andere jij dat vindt, een vaccin in mijn lijf laten spuiten waar ik persoonlijk geen vertrouwen in heb? Een vaccin waar de lange termijneffecten helemaal nog niet duidelijk van zijn? En waar wel degelijk ook mensen schade van hebben opgelopen? Wie ben jij om te denken dat jij dat voor een ander mag bepalen?

Riverdale87, Loveloes, Jackie87 en 5 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina