Volg het protocol!!!! En meld het bij het avondhoofd of eindverantwoordelijke! Als ze niet aanwezig zijn dan bel je ze, en anders kun je altijd nog je huisarts bellen
's Avonds zijn er bij ons zelden hoofden, helaas.. Heb gemaild naar een hoofd dat vandaag aanwezig is Straks eens langsgaan bij haar! Protocol heb ik afgedrukt.. Ik moet een ongevallenblad invullen, het melden bij de administratie en dan een bloedname laten doen en na 6 maanden nog eens bloed laten trekken.. Dat is 't eigenlijk (Ben van België) Ik heb de gegevens v/d patiënt nagekeken (Ik werk in een rusthuis) en 't is geen risico- of gevaarlijk 'geval' ofzo! Bedankt! (Was effe in paniek gewoon )
Ik heb het ook eens gehad met insuline spuiten, was toen super erg geschrokken. Heb toen gewoon volgens protocol gehandeld, eerst bloed uitdrukken, daarna ontsmetten met alcohol en daarna de priklijn bellen. Die mensen daar vertellen dan precies wat je moet doen, op basis van de cliënt gegevens. Ik hoefde niets te doen, want die cliënt was geen risico geval en ik hadden mezelf niet diep geprikt. Maar als ik het zelf graag wilde was er sowieso de mogelijkheid voor een bloedonderzoek.