"Prikcritici: Lees deze voorbeelden en huiver"

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Kukido, 14 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik kan met mijn i pad niet knippen en plakken, maar op de site van het RIVM kun je het ziekteverloop van kinkhoest lezen.
    Kinkhoest gaat altijd ( dus ook als je geen ernstige complicaties krijgt, die overigens zeldzaam zijn) gepaard ket typische hoestaanvallen met gierende uithalen. Dat is namelijk typisch voor kinkhoest.
    Daarnaast ( kun je ook lezen op dezelfde site) verloopt kinkhoest bij een niet gevaccineerd kind vaak heftiger dan bij een niet gevaccineerd kind.

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    zo zegt dr phil ook altijd heel mooi: well, if its on the internet it must be true..:D

3. lies276

lies276 Niet meer actief

Klopt.
    Ook wij zijn niet over 1 nacht ijs gegaan.
    Onze huisarts laat haar kinderen ook niet volgens het rvp vaccineren.
    Ook artsen denken hier niet allemaal hetzelfde over.
    Pas hoorde ik een kinderarts op tv zeggen dat er geen enkele kinderarts is die haar/zijn kinderen niet laat vaccineren.
    Nou, dat is wel degelijk zo.

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    mijn dochters krijgen alleen die niet.
    mij oudste zal over 2a3 jaar de oproep krijgen.
    ik ben zelf ook voor inenten.
    hpv heeft iedereen, alleen de combi met de verkeerde die je van een man moet krijgen zorgt ervoor dat het mis kan gaan.
    de prik werkt ook maar een aantal jaar dus met hoe 'normaal' het tegenwoordig is dat je wisselende contacten hebt vind ik de prik overdreven.
    ik twijfelde al een hele tijd of ik het nou wel of niet moest doen.
    toen zag ik de aflevering van zorg.nu waar te zien was dat er wereldwijd heel veel meisjes (sommige zelfs binnen 24 uur!!) na de prik chronische vermoeidheidsklachten ontwikkelden.
    jonge meiden die gewoon al medisch afgekeurd zijn, school niet af kunnen maken, waarschijnlijk nooit zullen kunnen werken.
    dit bevestigde voor mij alleen maar dat ik een goede keuze maakte door hem niet te geven.
    ik heb hier op het cb ook met de vpk over gesproken en zij stond er zelf ook niet helemaal achter.
    ook met mijn dochter heb ik het besproken.
    ook zij zei dat ze hem dan niet wilde hebben.
    ik denk dat een goede voorlichting al heel veel scheelt.

5. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.954
    113
    #45 jessy77, 15 jan 2017
    Laatst bewerkt: 15 jan 2017
    Ja maar ik zeg toch ook niet dat het bij niet gevaccinneerde niet heftiger is? Want dat kan idd zo zijn. Wat ik zeg is dat zelfs dan in de meeste gevallen niet snel aan kinkhoest gedacht zal worden omdat het vaak voor een (zware) verkoudheid wordt aangezien. Ook wanneer je zwaar verkouden bent kan je last hebben van piepende/gierende ademhaling, wil niet zeggen dat dat kinkhoest is.
    Maar andersom gaat kinkhoest overigens niet altijd gepaard met gierende/piepende ademhaling. Mijn zoontje had dit in eerste instantie niet, vandaar dat er in eerste instantie aan verkoudheid werd gedacht ondanks de hele heftige hoestbuien.
    Pas toen hij stikgeluiden maakte, stopte met ademen, blauw werd en zuurstof te kort kwam zijn ze verder gaan onderzoeken. Op mijn eigen verzoek overigens! Niet ondat de artsen er zo van overtuigd waten dat het kinkhoest kon zijn.
    Mijn punt is dat het dus helemaal niet zo opvallend is (zoals jij eerder stelde) dat een niet gevaccineerd kind niet zo heftig op kinkhoest heeft gereageerd. Dat kan juist heel prima. Het punt is dat een niet gevaccineerd kind de ziekte wel sneller kan verspreiden.

6. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ik ken ook zo'n moeder die kinkhoest ziet als een 'hoestje dat vanzelf weer overgaat'. Zij vaccineert dan ook niet, ziet de ernst van deze ziektes totaal niet in en probeert nu iedereen te overtuigen door ze bang te maken.
    Helaas zijn sommige moeders hier gevoelig voor en moet mijn eigen beste vriendin met regelmaat wakker schudden als ze weer eens is bang gemaakt...:x

7. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    zo is het!
    ben het helemaal met je eens.
    en zelfs mijn hele kleine zieke kindjes werden gevaccineerd, denk aan een kindje aan de beademing, net 1 kilo zwaar, met 27 weken geboren.
    ik had die keuze overigens ook niet, het moest. Maar ik ben wel blij dat ze gevaccineerd zijn!

8. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    ja jouw kind overleeft het wel. Misschien die van mij niet!
    Bovendien zal hij zijn liesbreuk weer openhoesten en misschien ook wel een ander litteken op zijn buik, is hij weken benauwd en krijgt hij opnames.
    maar daar zit jij gelukkig niet mee.

9. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Is dit misschien een reactie op iemand anders? Want hij past niet echt bij het bericht van Coffee Junkie wat je quote?

10. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Mijn gedachte..

11. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    #51 Lovelive3, 19 jan 2017
    Laatst bewerkt: 19 jan 2017
    Oh oeps
    Te snel gelezen, ik las Ik Ben

12. Manque

Manque Niet meer actief

Bekijk bijlage 524050

:d:d:d:d:d

Sorry, ik weet dat jullie het over andere 'bijverschijnselen' hadden, maar ik moest hem even delen.

13. appelschil

26 jan 2017
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tip,voor diegene die twijfelen, er zijn twee nieuwe Facebook groepen geopend voor vaccinatie twijfelaars.
    De oude groep is helaas wegens omstandigheden gesloten.

Deze groep wordt volgens mij beheerd door tegenstanders van vaccineren maar voorstanders van vaccineren zijn welkom om in discussie te gaan, zie:

https://www.facebook.com/groups/163562984132473/?ref=ts&fref=ts

En dit is de link naar de andere nieuwe fb groep,
    https://www.facebook.com/groups/159540734539860/?ref=br_rs.
    Deze groep wordt volgens mij door voorstanders van vaccineren beheerd maar ook tegenstanders zijn welkom om in deze groep te discussiëren.

Mocht je twijfelen en vragen hebben dan kun je je vragen in deze twee groepen stellen.

14. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113

Logisch en gelukkig dat je er nooit eerder van gehoord heb, het slaat namelijk als ene tang op een varken. Het is pertinent onjuist. In een vaccin zitten slechts deeltjes van het virus en die deeltjes kunnen anderen NIET besmetten. Zo jammer, dat mensen altijd onzin delen als ware het nieuws. Misschien voortaan eerst even checken of iets klopt, voordat je op deze manier onzin de wereld in helpt?
    "Alternatieve feiten" hebben we tegenwoordig al genoeg ;) :p.

Deel Deze Pagina